{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.875 visninger | Oprettet:

Café Racer Projekt opstart!!! {{forumTopicSubject}}

overvejelserne har været mange, debaterne med far og svigerfar mange, men nu er projekt Café racer sat i gang... Min Yamaha skal bygges om til en café racer, nogle har spurgt mig "hvad er en Café racer????" Det sgu ikke helt nemt at forklare så derfor vil jeg foreslå folk til at kigge på bla. youtube her kan evt. søges på en gut der kalder sig carpy1, da han selv bygger dem. Tilbage til min 4-gears og mit, tja monster projekt. Lad bare sige det bliver abselut ikke nemt det her. Først og fremmest på grund af manglende dele og den slags. Mener det skam ikke mange steder i DK du kan få dele til at bygge café racere og da slet ikke til Yamahaer. Men hvor der er vilje er der vej. Hvad skal man så bruge til sådan er projekt, ud over en stål sat viljepå at det skal lykkes og et tykt muldvarpeskind? Jo ser der skal b.l.a nye spejle (til styrenderne) Et custom frabrikeret sæde, et tilbage rykker sæt fra en mc, det skal så osse bygges om så det kan passe på. Og guderne vide hvad mere der skal til... Men aller aller først skal den skilles af og motoren, kobling osv. skal gennemgå´s d.v.s renoveres... stellet trænger osse til en kærlig omgang så det skal osse gøres... Yamsen er pr. dags dato. adskildt og jeg kan gå igang med projektet. Jeg vil løbende komme med opdateringer, med billeder og videoer af projektet så i kan følge med. Skulle i dog komme med idéer og foreslag så kom endelig med dem, osse hvis i lægger inde med adr. og lignende på sælgere af Café racer dele osv.... Lad Projekt Yamaha Café racer begynde....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Café Racer Projekt opstart!!!
  • #2   20. aug 2008 til carsten K: motoren køre faktisk fint som den er så den bliver ikke mere tunet end den er nu, det ville været synd og skam hvis den blev ødelagt p.g.a for voldsom tuning. Så den forbliver som den er, men som sagt skal den gennemgås. Skulle jeg bygge en fuldblods café racer ville jeg tage en honda CB750F 1975 eller lignende og bygget på. I denne omgang holder jeg mig til en gade-knallert. Dels fordi det er første gang jeg skal igang med så stort et projekt og dels fordi morskabs faktoren i at komme trillende på en knallert der ligner noget der kan kører dobbelt så stærk smiley

  • #3   20. aug 2008 hehe det lyder fandme fedt glæder mig til at se det smiley

  • #4   20. aug 2008 Lyder mega fedt!!. Hvis det lykkedes bliver det en af de fedeste 4 gear på galleriet!

  • #5   20. aug 2008 Lyder som sindsygt fedt projekt!

    Men som jeg kan forstå fra de film jeg fandt på youtube, så når man snakker om en café racer, så er det speciele sæde ligesom fællestrækne på dem, er det sædet der gør den største forskel eller hvordan?.. smiley


  • #6   20. aug 2008 tjaa er det ikke os den lange tank der så gør at man ligger enormt meget ned?

  • #7   20. aug 2008 Mads A: tja det vil nogle nok mene, altså det "bare" er det specielle sæde, jeg er dog af en anden opfattelse. I følge min "bog" er det ikke kun sædet men osse sidespejlene de skal sidde for enden af styret, fodhvilere, gearskifte og bremsepedaler skal rykkes tilbage, styret skal være et "café racer styr" altså lidt lissom det styr jeg har på nu mere enderne skal hælde mere ned af i forhold til det jeg har på nu. Lygtern foran skal have en skygge. Det ivertfald mit syn på det smiley

  • #9   21. aug 2008 rigtig nok carsten, men som sagt så vil jeg ikke gøre mere ved motoren, det er i første omgang "kun" looket jeg vil have, men senere kunne jeg da godt finde på at sætte en større og bedre motor på:D

  • #10   21. aug 2008 tjaa man skal vel os tænke lidt på pengene og det er vel ikke lovligt at kører på den så ja kan da godt forstå hvorfor du gør det stefan spørgsmålet er jo lidt, hvor meget kommer du til at kører på den smiley

  • #11   21. aug 2008 Se der har du fat i noget Ask G, jeg har intil for nyeligt brugt yamsen til daglig transport, og det er osse planen at jeg til næste sommer skal bruge den igen netop som mit primerer transport middel. Netop endnu en grund til at jeg ikke skal tune eller skifte motoren. Ang det om den er lovlig at køre på, så skulle jeg da mene at det er den, osse når dette projekt er færdigt, da jeg ikke piller ved stellet eller på anden måde vil lave konstruktive ændringer. smiley

  • #12   21. aug 2008 nååh så du vil ikke engang lave dit stel om? hmm...

  • #13   21. aug 2008 nej ikke hvis jeg kan ungå det, af to grunde: For det første er det jo et gammelt stel som sikkert (under lakken) ikke har det alt for godt her tænker jeg på rust og alm. slidtage. tænk på at knallerten vi her snakker om er fra 1978. den anden grund er at jeg ikke er sikker på at det er lovligt at ændre på netop stellet af hensyn til forsikring og indregistrering. Med alt dette i baghovedet, burde det dog stadig kunne lade sig gøre at bygge en café racer op omkring det org. stel. Mener tanken skal ikke forlænges, og det er "kun" sædet, der i mine øjne kan volde lidt problemer med hensyn til montering o.s.v

  • #15   21. aug 2008 okay carsten, tænk det anede jeg ikke. smiley

  • #16   21. aug 2008 øhhm er en ændring i styret os ulovligt?

  • #17   22. aug 2008 øhhhh pas, det ved jeg faktisk ikke, kan dog sige at det styr jeg køre med nu jo heller ikke er et org. styr og panserne har ikke sagt noget til at jeg køre med det...

  • #19   23. aug 2008 det vil altså sige at det racer styr jeg så køre med lige nu, rent faktisk er ulovligt? der kan man bare se...

  • #20   23. aug 2008 hmm ja den person jan l snakker om er vidst allan m ved dog ikke lige hvor langt han er med det... det er sq længe siden man har hørt fra ham smiley

Kommentér på:
Café Racer Projekt opstart!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce