{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

tun {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg vil gerne ha min kina dax til at løbe hurtigt, og det letteste er jo bare at sætte en ny motor på, men dettet er jeg ikke så glad for, pga. den store bøde man får, iforhold til at tune en normal motor.

så jeg har et par spørgsmål

1: Passer en 125ccm cyllender over på en 50 ccm motor

2: Hvad vil i ellers anbefale, som gør min dax kommer til at køre hurtigere

P.S. Jeg har en ordenlig udstødning, den mangler bare lige at få sat på.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tun
  • #1   9. sep 2007 bøden er lige stor om du sætter en anden motor på, eller tuner den originale. stadig 500 kr.

  • #2   9. sep 2007 jamen, jeg er ret så sikker på at bøden er på 5000, og udsættelse af kørekort, da det jo er den sammen motor som nogle mc'er køre rundt med?

    jeg håber du har ret, men kan du bevise det?


  • #3   9. sep 2007 så jeg har ret?, eller hvad?

  • #4   9. sep 2007 Så længe der er tale om en knallert med knallert stelnummer så er der tale konstruktiv ændring som straffes med bøde på 500.
    Hvis det er en ikke registreret Kina Dax så betragtes den som uindregistreret mc og her er bøden 5000

    Og Ja jeg ved hvad jeg taker om !!!!


  • #5   9. sep 2007 også hvis motor numret er beregnet til, lad os lige, en motor cykel?

  • #6   10. sep 2007 Ja! Så længe den ikke er indregistreret som MC kan du højst få 500 kr om du så bygger den om til en 50000000 ccm monster MC kan de kun give dig 500 kroner.

  • #7   10. sep 2007 har du noget bevis på det?

  • #8   11. sep 2007 Bevis? Hva' snakker du om? Det ved jeg fordi jeg selv er blevet taget.. Men hvorfor ringer du ikke bare op på politistationen og spørger?

  • #9   12. sep 2007 Fordi jeg håbede på du havde ret;)

  • #10   13. sep 2007 Jeg har ret!


  • #11   14. sep 2007 bevis det..

  • #12   14. sep 2007 Er du dum eller hvad? Jeg skal sgu da ikke bevise en skid, prøver bare at hjælpe en uvidende.. men fuck det så.

  • #13   14. sep 2007 du kan sgu da bevise det, ved at linke til en HP

  • #14   15. sep 2007 Alt efter hvad jeg har hørt, tager de hele motoren, så får du 5000 i bøde .- for ikke at have kørekort, og 5000.- fordi den ikke er indregistreret, dvs. 10000.- + at din ret til at få kørekort til mc og bil, kan blive udsat op til 3 år, fra du er fyldt 18 år. også kommer der lidt andet krimskrams oven i bøden, med alle deres love, og for at mekanikeren skal tage motoren af.

  • #15   15. sep 2007 så det der med at man kun får 500.- kr i bøde for ikke at have den indregistreret, er da noget vrøvl? Bare for det får du som sagt 5000 s: ?

  • #16   15. sep 2007 hvis du skifter motoren er det, det samme som at yune knallerten og det giver en bøde på 500kr... men kun så længe at det er et dansk knallert stel motoren sidder på... hvis stellet derimod ikke er et dansk knallert stel så bliver bøden på de 5000kr

  • #17   15. sep 2007 For satan da. har aldrig set en forum hvor folk er mere uenige:D

  • #18   15. sep 2007 For satan da. har aldrig set en forum hvor folk er mere uenige:D

  • #19   15. sep 2007 Her er bevis

    1. I en række tilfælde har det i praksis voldt tvivl, om der i sager om ulovligt indrettede knallerter skal rejses tiltale efter »motorcykelreglerne« eller »knallertreglerne«. Sanktionerne ved domfældelse efter førstnævnte regler er normalt de alvorligste, idet der bl.a. kan idømmes frihedsstraf, og førerretten kan frakendes.

    2. Fra praksis kan nævnes:

    U75/983 (VLD): Tiltalte, der havde lånt sin broders knallert, der var forsynet med tuningssæt, straffet efter »motorcykelreglerne« (spirituskørsel, hæfte i 20 dage og frakendt førerretten i 2 år).

    Jmt.F.afd. 1976-2461-113: Justitsministeriet udtalt, at tiltale for kørsel på knallert forsynet med tuningssæt skulle rejses efter »knallertreglerne«.

    Jmt.F.afd. 1977-2461-211: Køretøj med en motor med slagvolumen på 49,8 kubikcentimeter, der ikke var TUM-godkendt, anset som motorcykel. Fabrikatet kendtes overhovedet ikke i Danmark.

    Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af samme mærke, der er godkendt som knallert.

    3. Spørgsmålet om tiltalepraksis i disse sager er blevet drøftet mellem justitsministeriet, Foreningen af politimestre i Danmark, rigspolitichefen og rigsadvokaten, og man er blevet enige om, at tiltalespørgsmålet bør afgøres efter følgende retningslinier:

    Såfremt et kørtøj aldrig har været godkendt som knallert, rejses tiltale efter »motorcykelreglerne«.

    Hvis en »oprindelig« knallert senere findes ulovlig, skal tiltale som udgangspunkt rejses efter »knallertreglerne«, medmindre der foreligger særlige omstændigheder, f.eks. forsæt allerede ved købet til at forsyne knallerten med tuningssæt.

    Det skal bemærkes, at ovennævnte retningslinier finder anvendelse både for så vidt angår »gamle« knallerter, der er godkendt efter de tidligere regler (TUM-godkendelse), og knallerter, der er omfattet af den nye standardtypegodkendelsesordning.

    Nathalie Lind

    /H.C. Abildstrup

    Til politiet og anklagemyndigheden.


Kommentér på:
tun

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce