{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Projekt '73 RS blæserkølet sparket igang. {{forumTopicSubject}}

Pga. min stædige GT har jeg været nødsaget til at sparke gang i gennemgangen af den nye RS, noget et kun tidligere end forventet. Motoren fra GT'en er røget til fyn for omrenovering, og i tilfælde af at jeg ikke kan nå at få den hjem så jeg kan få den monteret inden d. 5/6, så må jeg se om jeg kan få GT'en med på anden vis, så jeg kigger lige lidt på motoren fra 73'eren, så jeg kan låne den, i tilfælde af den anden ikke når at komme hjem. Det stædige bæst af en Kreidler SKAL bare med på tur! Hehe.

Nu da jeg så alligevel er gået igang så er beslutningen også taget, 73'eren får samme omgang som min 76'er, altså grundig gennemgang, renovering af nødvendige dele, og så en kosmetisk opfriskning, så den er forsvarlig, og vejdygtig, og så man ikke vender hovedet i rædsel når man kigger på den.. Alene pga. standen på 73'eren, er det også en noget større opgave, hehe. Det vil også tage noget tid da jeg kommer ind i en periode med ikke ret mange penge at gøre med, nu her.

Anyway, kig billederne og følg projektet:
http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=91631
Tips, tricks, forslag, viden, kritik, kommentare osv, er som altid mere end velkommen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projekt '73 RS blæserkølet sparket igang.
  • #2   20. maj 2012 Ja penge er noget lort, ihvertfald når man ikke har nogen, hehe.
    Sommerferien er vel også lige om hjørnet for jer unge mennesker, ikke sandt? Hehe. smiley Ja listen af dele som skal (eller ihvertfald bør) udskiftes på 73'eren er næsten endeløs, men så er det godt jeg er relativ ferm med en dåse spraylak, hehe. Det vil helt sikkert tage lang tid at støve de dele om som skal skiftes såsom lygteholdere, bagskærm, tank, og den slags ikke helt almindelige dele, men ligeså stille hen af vejen kommer det vel også. smiley

• #4   20. maj 2012 Det kan jeg godt forstå. Men jeg har så heller ikke behov for at køre stærkt, jeg sys det går allerbedst når det er ved 40-50km/t. smiley

• #6   20. maj 2012 Jojo, rimelig nederen at være 100km hjemmefra, og så få neglet cylinderet af politiet, hehe. Men hvad, det får jeg jo også ved 50km/t. Selvfølgelig skal det prøves at køre stærkt på sin Kreidler hvis man alligevel har delene, hehe. smiley

• #8   22. maj 2012 Åh nej. Projektet er standset igen. Nogen har skåret i stellet.

Hvis jeg kan genskabe den manglene del af stellet fortsættes projektet, hvis ikke, så er der nu endnu flere stumper på hyllerne.. smiley Se fotoalbum for billeder.

• #10   23. maj 2012 Jeg ved det ikke. Her er min teori: Gearskiftet på motoren har været voldsomt slidt, så slidt, at det har banket på fodhvilerkonsollen når der skiftes gear (det er noget jeg har set før). I stedet for at lave gearskiftet, eller bare give konsollen en bule for at skabe mere plads, så har man afmonteret den, svejset den om og rykket hele skidtet tilbage, Nu er der så ikke plads i stellet, og så har man bare taget vinkelsliberen og skåret væk så skidtet kunne gå i. Typisk fusk fra folk som ikke aner hvad de egentlig går og laver.

Tak for tilbuddet, men stellet er nu (næsten) så godt som nyt igen! Jeg fik lige øvet mine kunskaber med svejseren, og det blev rimelig godt, hehe.

Se evt fotoalbum for billeder:

• #12   30. maj 2012 Puha, ser frem til at der er lidt penge på konto'en igen i morgen.. Og indenfor de næste par dage er de også væk igen, hehe. Jeg har bestilt stumper hjem fra kreidlerparts, så nu kan der snart ske lidt igen.

• #14   6. jun 2012 Så blev bagsvinger, sideskærme, forlygte, lygteholdere, fodhvilerkonsol, støtteben, og topplade sendt afsted til sandblæsning, betalingen til holland er ENDELIG gået igennem, så nu kommer der forhåbentlig snart stumper, så jeg kan komme videre. Jeg har fundet en rimelig forgaffel i gemmerne, næsten intet rust på benene, den smule der er må jeg så leve med. Glæder mig til at kunne komme til at lave lidt på dyret igen.

• #16   6. jun 2012 Denne gang fik jeg invoice dagen efter bestilling. Der er så gået 4 dage fra jeg var i banken til betalingen er gået igennem, så nu venter jeg på bekræftelse fra kreidlerparts på at de har modtaget betaling, det har jeg ventet på siden igår, det er godtnok noget langsommeligt noget at handle i udlandet, hehe.

• #18   15. jun 2012 Så kom delene ENDELIG fra holland! Det tog godtnok også sin tid denne gang, hehe.

Jeg må sige, at jeg bliver utrolig skuffet hver gang jeg ser kvaliteten på chromen man får idag, det er simpelthen bare ikke godtnok, ja, kvaliteten på mange af stumperne er generelt bare i bund.. Desværre er der jo ikke rigtig noget at gøre ved det for os dødelige.

Jeg har denne gang lavet et lille eksperiment. Sidste gang købte jeg "høj kvalitets dele".

Denne gang tænkte jeg, hmm, når nu kvaliteten på stumperne der skal forestille at være i "høj kvalitet", er så elendig, gad vide hvordan deres "economy" stumper så er. Så dele jeg købte sidste gang i høj kvalitet, såsom renoveringssæt til forgaflen, og udstødning, har jeg denne gang købt i economy udgave.

Hvor stor er forskellen så? Jo................. Der er ikke en skid i forskel, det er det samme bras alt sammen, hehe. Så at bestille andet end economy, ihvertfald når det gælder udstødning, og renoveringssæt til forgaffel, er bare at smide pengene direkte ud af vinduet. Så ved i det, så tag og spar de penge, hehe.

Jeg mangler stadig at få stumper hjem fra sandblæsning før jeg kan foretage mig ret meget. Jeg slås med mig selv, om jeg vil bruge pengene og så få tanken autolakeret, eller om jeg bare skal give den en gang hjemmelak, jeg plejer alligevel at få et rimelig resultat når jeg lakerer, og da jeg ikke ved om maskinen skal sælges, ved jeg ikke om jeg vil smide alt for mange penge efter den. Forchromning af tanken er udelukket, pga. buler, og så er det ikke engang den oprindelige tank jeg bruger.

Det her er et "low budget" projekt jo, hehe.

Kommentér på:
Projekt '73 RS blæserkølet sparket igang.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce