1.427 visninger
|
Oprettet:
Speedfight 3 - motor... {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg vil høre om der er nogen af Jer, der har erfaring med SF 3'eren og "motorpilleri"...
Min egen har jeg fjernet begrænsningerne på variatoren på, den løber nu 65 +-.
Jeg har søgt og søgt og er endt med at have bestilt en Technigas Next R udstødning i England. Bliver lidt spændende.
Er der nogen af Jer, der har erfaring med dette? - Eller karburator, indsugning, cylinderkit m.v.???
Jeg har ikke tænkt mig at rå-tune den, men egentlig bare friske den lidt op.
Venlig hilsen....
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 12 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 295
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 5 Emner: 10 Svar: 48
På bagsiden af varioen, som er lige til at trække af, sidder der en metalplade med 3 skruer. Det er "45-begrænsningen". Af med den - vildt nemt - og VUPTI, så drøner den med 7.000 omdrejninger op til 60-65, alt efter vind og vejr.
Jeg har et billede af pladen på min profil.
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 12 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 295
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 5 Emner: 10 Svar: 48
Det er absolut ligetil. Når Du har rem/blæserhjulet afmonteret - ligesom da Du pillede nylonringen, er det bare at trække vario'en af. Hvis Du lægger den ned på den side remmen kører på, har Du bagpladen opad - ligetil at skrue af. Det giver en helt anden motorkarakteristik (den oprindelige) og 15 km på toppen. - For ikke at nævne et mindre benzinforbrug pga de lavere omdrejninger.........
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 12 Scootere: 1 Emner: 45 Svar: 295
Speedfight 3 - motor...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside