{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Speedfight 3 - motor... {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil høre om der er nogen af Jer, der har erfaring med SF 3'eren og "motorpilleri"...

Min egen har jeg fjernet begrænsningerne på variatoren på, den løber nu 65 +-.

Jeg har søgt og søgt og er endt med at have bestilt en Technigas Next R udstødning i England. Bliver lidt spændende.

Er der nogen af Jer, der har erfaring med dette? - Eller karburator, indsugning, cylinderkit m.v.???

Jeg har ikke tænkt mig at rå-tune den, men egentlig bare friske den lidt op.

Venlig hilsen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedfight 3 - motor...
  • #1   8. jul 2010 hej claus jeg fjernede den hvide nylon ring i min vens sf3 variator og den køre kun 50 på speedo hvad har du gjordt for at få den op på 65?

  • #2   8. jul 2010 På variatoren er den hvide ring en "30-begrænsning"!
    På bagsiden af varioen, som er lige til at trække af, sidder der en metalplade med 3 skruer. Det er "45-begrænsningen". Af med den - vildt nemt - og VUPTI, så drøner den med 7.000 omdrejninger op til 60-65, alt efter vind og vejr.

    Jeg har et billede af pladen på min profil.


  • #3   10. jul 2010 ok lækkert... Tak for det. Men man skal vel lige have klokken af først:)

  • #4   10. jul 2010 Ja, hvis det er variatoren Du tænker?

    Det er absolut ligetil. Når Du har rem/blæserhjulet afmonteret - ligesom da Du pillede nylonringen, er det bare at trække vario'en af. Hvis Du lægger den ned på den side remmen kører på, har Du bagpladen opad - ligetil at skrue af. Det giver en helt anden motorkarakteristik (den oprindelige) og 15 km på toppen. - For ikke at nævne et mindre benzinforbrug pga de lavere omdrejninger.........


  • #5   11. jul 2010 når ok godt nok jeg forstod det som om at den sad omme ved tryk fjederen. Men nu er jeg med:) tak for det

Kommentér på:
Speedfight 3 - motor...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce