{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Silkeborg Træf - VIGTIGT ! {{forumTopicSubject}}

Silkeborg træffet som vi kender det vil nu blive ændret pga. nye regler fra Centralens sidde samt vi nu har fået 3 klager fra henholdshvis XL Byg og Camping centeret.

Klagerne lyder på at vi larmer for meget, og at vi køre lige i det tidsrum for der er fleste kunder.

Det går dem utrolig meget på, og har derfor sagt at vi må køre alt det vi vil så længe deres butikker er lukket.

Det ændre derfor tidspunktet for at vi må starte træffet ( kl 12 ) til kl 16.00.

Det gør desværre bare, pga. årstiden at der ikke vil blive meget mere end 2 timers kørsel, tildels pga. det så vil være mørkt ( Folk køre uden lys, det går hen og bliver for farligt ) samt at temperaturen ikke er den højeste efter kl 18.

Derfor har jeg, sammen med Chris ( Ham der udskriver tilladelserne ) snakket om at vi må gå sammen som den gruppe vi er og finde en løsning

Men det er desværre ikke nok bare og smide kartfilter på og køre 2-3 stykker afgangen. Problemet er at den måde bygningerne ved Centralen er bygget sådan, så når vi køre, så giver det genlyd og larmer derfor dobbelt så meget ovre på den anden sidde af vejen - Køre der så 5-10 afgangen kan i jo selv forstille jeg hvordan det er som sælger og stå og forklare noget til en kunde.

Ikke nok med det:

Alle scootere skal opfylde nedenstående krav mht. støj:

1: Støjgrænserne gældende for knallert er i overenstemmelse med grænseværdierne i kapitel 9 i EF direktiv nr. 97/24/EF.

2: For knallert gælder følgene støjgrænser:
(a) 66 dB ( A ) For tohjulet knaller med en konstruktivt bestemt maksimalhaltighed på ikke over 25 km/t
(b) 71 dB ( A ) for tohjulet knallert med en konstruktivt bestemt maksimalhastighed på over 25 km/t
(c) 76 dB ( A ) for trehjulet knallert

Samt der skal være tegnet lovpligtig ansvarsforsikring på alle knallerter

De regler kan vi IKKE overholde, de 71 svare til en normal landevejs scooter der køre 30km/t samt at vi enten ikke har stelnummer, 45'er scooter eller ikke har forsikring på scooterne

Derfor forslår Chris og jeg at vi ( mig + nogle andre som bruger centralen meget ) at vi samles en eftermiddag og tager op Camping centeret og XL Byg og på en høffelig måde fortæller dem om vi kan indgå en aftale om at vi fx kun køre 1 gang om måneden ( fx. den weekend hvor der sker mindst for dem ? ) eller vi køre om Søndagen istedet for.

Vi skal jo fedte lidt for kunne beholde vores træf, da der jo eller kun er en 10 ( +/- ) andre træf her i dk - og det er da ikk meget når vi smider så mange penge i dem

Så er folk friske på at tage med og støtte op omkring vores træf samt. være med til at gøre det fair for alle ? smiley

Casper / Snask


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Silkeborg Træf - VIGTIGT !
Kommentér på:
Silkeborg Træf - VIGTIGT !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce