velo starter ik? {{forumTopicSubject}}
okay jeg fatter det simpelhen ik. min ELSKEDE velo vil ik starte. har hældt nyt benzin på, renset udstødningen, skiftet tændrøret, set om den gnistre (og det gør den), set om der kommer benzin til motoren (det gør der), renset kaburatoren og det der benzin filter, dryppet lidt benzin ned til stemplet for at få den startet der sker bare ik noget. den siger "tjuk tjuk" når man prøver at starte den og det lyder som om den er ved at starte men det gør den altså ikke. lyder lidt som om den er druknet eller noget, men det ser ik rigtig sådan ud?
den har stået i et stykke tid nu og nu kan jeg altså snart ik undvære den mer!! jeg er ret desperat.
er der nogen der har forslag til hva man kan gøre for at få den startet? eller evt kender nogen der kan reperere den i nordsjælland billigt?
på forhånd mange tak.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 41
Prøv lige at se efter:
1/ Pumpes der benzin op til karburator? der skal løbe benzin retur til tanken i der rør der sidder i toppen af tanken. Gør der det?
2/ Rens koved dysen i karburator. Stik noget tyndt i gennem dysen. Et opvaske børste hår ell. lign. Brug ikke metal. Er dysen ren?
3/ Er der klar blå gnist på tændrør?
4/ Bliver tændrør vådt når du har prøvet at starte den nogle gange. Hvis det ikke bliver vådt får den ikke benzin.
Det Kunne godt lyde som om at den ikke får benzin
Håber at du får den igang.
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 137 Svar: 727
2: hvor sidder denne hoved dysse helt præcist? er det den der "rist" lignende til med et par huller i som peger mod cylinderet?
3: ja det er der
4: ja det gør det. men bliver lidt mørkt, efter hånden ved ik om det er meningen.
velo starter ik?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside