{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22 visninger | Oprettet:

Karburator, Motor dør?? {{forumTopicSubject}}

Hey Sg
Er simpelthen gået helt død i min Piaggio new Typhoon

Startede ud med den stod stille i 2 måneders tid pga jeg blev påkørt, var mest kosmetiske skader og ellers nogen små ting.

Anyways gav den lidt startspray og så kom den hurtigt i live, den kørte helt fint de første 2-3 ture hvorefter den lige pludselig begyndte at bogge og dø ud når jeg drejede på gashåndtaget, tænkte så eventuelt karburatoren var tilstoppet siden den stod stille et stykke tid så afmonterede karburator og opdagede så den eksterne vakuumhane var defekt og som gjorde det smadrede ud med benzin som så endte med at tømme hele tanken..... Well well

Købte en ny hane , fik renset karburatoren og monteret det hele igen og stadig samme problem....

Har lavet tankudluftning
Nyt tændrør
Benzin tilførsel er fin.
Choker er helt ny får rigeligt strøm og køre ud.
Ikke noget med tænding systemet.
Karburator har været renset og skilt ad 100 gange nu.
Svømmer ser ud til at sidde fint og der er intet slør den hopper op og ned helt fint.
El er gennemgået og fik renset terminaler og lavet nye ledninger i stikket til spændingsregulator samt også målt stikket til choker og den får nu 8v i tomgang og 13V ved lidt gas da det er AC strøm og ikke DC.

Det eneste jeg ikke kan forstå 100% er når chokeren er væk og chokerens hul er tapet til og chokerkredsen i karburatoren er væk ,så kører den upåklageligt, fantastisk gas respons osv osv.
Men choker er helt ny, kører ud, får rigeligt strøm og dens o-ring er tæt i hele kanten.

Lige pt med den nye choker monteret starter den første hug går lidt højt i tomgang i et par min hvorefter den så går ned, så kan den tage fuld gas 2-3 gange hvorefter motoren dør hvis jeg bliver ved, så snart jeg slipper gashåndtaget går den tilbage til fin tomgang.
Giver jeg små hurtige ryk. I gassen tager den det også ok.
Står den i tomgang i et par min kan den også tage fuldgas en gang eller 2 og så begynder den at dø igen.

Er lidt lost på hvad det ellers kan være nu udover hvis det fordi selve nåle sædet i karburatoren er blevet misformet pga snavs og slid som gør den ikke lukker tæt mere som er derfor den dør når den får gas

Nogen der har nogensomhelst ideer ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til bygning af skoskab 600 kr.
  • Flytterengøring 3.380 kr.
  • Have arbejde med at flytte ting og samle grene skære døde træer op til brænde som desværre måtte fældes og stable flytte sten 7.500 kr.
  • Flytning af TV 500 kr.
  • Opsætning af fire IKEA loftlamper/spots i lejlighed 1.700 kr.
  • Rep af vaskemaskine 899 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Karburator, Motor dør??

Annonce