{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
201 visninger | Oprettet:

Hvordan gøre jeg min knallert lovlig. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, hvordan fanden skal jeg gøre min AC speedfighter 3 fra 2016 lovlig? Jeg har standart udstødning, karburator, og nylig skiftet standart Naraku cylinder, skiftet af mig. Jeg har smækket tragten, skiven og den originale begrændset cdi i. Jeg har skiftet fra Naraku variator med 6g ruller til den originale variator (uden begrændseren) med 8g ruller…

Den kørte 65-70, men nu køre den sku 50 og trækker som om jeg ikke har nogle begrænsninger i. Kunne det være den 13/35 gearing der er i?

Alt jeg har skiftet på den:
Cyl:
Skiftet til Naraku standart cylinder. (Den gamle cylinder var en pgo cylinder, som ikke passede til blokken)

Velbevareing:
ALLE pakninger har været skiftet. Om det er i cylinderen, membranen, studsen kickstarterskjoldet, osv.

Den har været tanket med 100 oktan de første 250km og jeg har aldrig ladet tanken blive tom.

Skiftet tændrør hver 8-10.000km, (BPR5HS)
Skiftet kilderem hver 15.000km, (Malossi x-Special belt)
Skiftet gearolie hver 10/12.000km, (Brugt Malossi RGS 7.1 75W-90 olie)
Renset karburator hver 10.000km, (Brugt Motul karburator rens og bremserens)
Skiftet bremsevæske hver ca 25.000km (Brugt Rock Oil DOT 5.1 bremsevæske)

Karburator/gas:
Skiftet karburator studs,
Skiftet membran,
Skiftet gasrullen,
Skiftet gasgrebet,
Ny justeringsskrue der ligger i karburatoren,
Skiftet Luftfilter element,

Variomatik:
Skiftet Kobling (Malossi Delta, blå trykfjeder, blå trimfjeder)
Skiftet Koblingsklokke (Malossi Delta),
Skiftet til Malossi 13/35 primær gearing,
Skiftet lege i primær gearaksel,
Skiftet simmering i primær gearaksel,
Skiftet Variator (Naraku sport til standart),
Skiftet Ruller (fra 6g til 8g),
Skiftet Kilderem (Malossi x-Special belt)
Skiftet Kickstarter grib (på variator blæserhjuletet)
Ny begrænsningsskive
Ny variator afstandsskiver

Andet:
Skiftet lyddæmper/pot
Fået el start til at virke,
Malet kickstarterskjoldet,
Skiftet fra Naraku ubegrænset CDI til den originale begrænset.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gøre jeg min knallert lovlig.
  • #1   1. apr Det kan være det er en mindre Skive som ikke begrænser nok, tror den skulle være 8mm eller så noget til pgo men tjek op på det
    Begrænsningen i udstødningen kan også være banket ud

• #2   1. apr Yeps. Bruger en 8mm skive fra min gamle pgo. Hvis skiven er for lille, køber jeg en 2mm skive og svejser den sammen med den 8mm skive som jeg har nu. Der er nemlig ikke en 10mm skive som ville passe smiley . Det ku godt være begrænsningen i udstødningen, den lamer af helveds til ligemeget om jeg har skiftet potten, sættet en skive og flad pakning og en helveds masse udstødningspasta. (Nej den er ikke utæt, den slukker hvis du holder for potten) Jeg tror bare ikke at, hvis du tager udstødningsbegrændseren ud køre den 20km/t ekstra.

profilbillede
  • #3   1. apr den kan stadig være utæt selvom den slukker når du holder hånden for, og du behøves ikke svejse skiverne sammen du kan godt lægge dem løst derind sammen.
    Og det giver en den når man fjerne begrænsningen i udstødning.

• #4   2. apr Pillet udstødnings begrænsing giver nok 10 kmt.

Manglende ring bredde giver nok også en 10 kmt

• #5   8. apr Okay... Jeg har købt en 3mm skive. Så nu er der en 8 og 3mm skive i. Det hjalp, nu køre den 43 på lige vej, men det er fatter stadig ikke tilfræs med. Det stor problem er den kommer op på 60 ned af bakke? Jeg forstår hellere ikke hvordan fanden den kommer op på 7,5-9k omdrejninger med 8g ruller, med standart cdi og tænding spole?

Jeg syntes hellere ikke jeg kan finde den der begrændser til udstødningen, og kan man overhovdet sætte den tilbage? Altså hvis det ikke er muligt at smække udstødningsbegrændseren på igen, køber jeg bare gg eller polini udstødning, fordi den orgniale udstødning er 3k, det betaler jeg fandme ikke haha smiley

• #6   9. apr Det er den manglende begr i udstødning der er skyld i den tager så mange omdrejninger på toppemn og derfor har lidt højere topfart og ydelse.

Man ka ikke købe begrænsninger til udstødmingerne løse desværre.

Du kan få 30kmt lovlige godkendte udstødninger for omkr en tusse plus lidt.

Folk har haft held med selv at svejse en skive med et X mm hul i forrøret på en afdroslet udstødningem og på den måde få samme effekt som den begrænsning der sad i fra ny.
    Men det kræver lidt man ka få den svejst...
    De fleste sælger bare den ubegrænsede udstødning for nogen hundrede og køber en udstødning som den her istedet. Så er den lovlig og ny.
    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/peugeot/peugeot-speedfight-3-ac-2t/udstoedning/naraku-traffic-udstoedning-35598-da

Evt sådan en her.
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/peugeot/speedfight-3-ac-lc/udstodning/udstodning-silent-pro-sf3/n-2124307485/pn-245963591

Eller noget tredje

• #7   9. apr Tænkte også at svejse, men min udstødning har haft så meget tæsk nu, metallet er blivet meget slap og tyndt. Jeg er overhovedet ikke på den neovue, hvor jeg kan svejse sårn noget på det gamle styk lort. Når men gg køber bare den der Naraku traffic udstødning, får alligevel 5,5k tilbage fra skat smiley .

• #8   9. apr Gg går også fint ad. Det er kun på papiret at den ikke er godkendt til 30kmt.
    Alle de udstødninger der er godkendt til 30, er i virkeligheden 100% identisk med dem deres 45 godkendelse. De har samme vare nummer. Samme stregkode. 100% identisk.
    Ingen betjente i trafikke og de færreste forældre gir en papand for papirerne. Bare den knallerten er lovlig og hverken latmer eller forurener så er den jo den ska være..
    Så god fornøjelse med gg'en

• #9   11. apr Yeps.. Det virkede fandme. Skulle vinkelslibe 0,5mm væk fra den der 3mm skive. Jeg smækkede nogle 8,5 grams ruller i fra malossi. Jeg har dog ikke skiftet udstødning endnu, så den laver 9k omdrejninger, men heldvis gider den ikke rykker sig fra 36km/t. Jeg prøver at holde den på 7k omdrejningen, fordi jeg skal fandme ikke til at skifte krumtap eller cyl.

Ellers med pillede skive, 6,5g ruller 22% trykfjeder, hvide trimfjeder, malossi kilderem og noget 13/35 gearing, køre den sku 75 på lige vej og trækker af helveds til. Det sku ik dårligt for en standart 50 kubik, med standart karburator smiley

Kommentér på:
Hvordan gøre jeg min knallert lovlig.

Annonce