{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Hvad er chancen for at få scooter stjålet i de store byer? {{forumTopicSubject}}

Hej sg vil lige høre fra jer der bor i de større byer, hvordan har i det med at stille og forlade jeres scooter rundt omkring i byen? Jeg er selv startet på Aarhus tech, men er bange for at stille min scooter på skolen i forhold til at få den stjålet eller pillet ved. Jeg kommer selv fra Odder og selv der bliver der stjålet mange scootere. Jeg vil gerne have en nem transport til skolen men vil heller ikke tage en stor risiko.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er chancen for at få scooter stjålet i de store byer?
  • #1   8. aug 2022 alt efter model så er chancen dobbelt så stor som hjemme i odder hvis det er en hot er den højere inu hvis det er en giancto så smadre de den nok fordi de ikke kan starte den

  • #2   8. aug 2022 Jeg ville forslå 2 kæder. En til at fø baghjulet til at side sammen med en cykelstativ som er monteret til fx en væg og en til forhjulet. Så er det jo for meget arbejde for tyvene. Især når det er lige udenfor en skole. Sidder den ud på gaden om natten er det så noget andet

  • #3   8. aug 2022 ja en stor kæde ikke en wire eller de andre typer men en go gammel kæde men en stor hængelås igennem baghjul oh hvis det er muligt et sted igennem stellet også til noget som er boltet i jorden så man ikke bare kan løfte den væk og ja en alarm er en go ting men det er se færreste som går hen og sig hov hov er det din scooter du står og roder med imens alarmen er igang

  • #4   8. aug 2022 Du kan også prøve og parkere den lige udenfor dit lokale. Så kan du også se om folk roder ved den.

    På min skole har vi en indlukket cykelskur hvor man kan sætte sin cykler/knallerter/mcer. Så skal man bruge wn chip som kun folk på skolen har


  • #5   9. aug 2022 Alarm og GPS tracker.

    Ellers så er den væk meget hurtigt.


  • #6   9. aug 2022 chancen for at den bliver stjålet af staten er nok større hvis den er ulovlig smiley

  • #7   9. aug 2022 Det er ikke størrelsen på byen der gør det.

    Århus har danmarks rekord i stjålne knallert og mc.
    De stjæler sygt meget i århus og omegn.

    De er rimelig ihærdige med dyrere maskiner, da de har fået ry for at sælge mange stjålne maskiner om året, så de kører det som en forretning med mange kunder udenlands.

    Derudover er der mange der stjæler bare for at køre på lortet inden de stikker det i brand.
    Evt efter brug til indbrud røverier osv.
    Der behøver maskinen ikke være penge værd.

    Men sæt en god kæde og en skivelås på når du holder risikable steder.
    Så burde din knallert være safe.

    De tager som regel kun knallerter hvis det er nemt.

    De bedre låste ting tager de kun hvis de er penge værd eller bare fede motorcykler.
    En gammel billig supermoto kan de godt finde på at arbejde for at nakke. Bare fordi de gerne vil køre rundt mellem de belastede boligområder der ligger ekstremt meget af i århus forstæder.

    God kæde.
    God skivelås.
    Ikke alt for dyr knallert.
    Så er du safe nok i århus også.


  • #9   10. aug 2022 #8
    Danskere fra ghettoer stjæler skam også scootere.
    Udgifter til alkohol, hash, tøj osv, og ingen lommepenge fra lud fattige forældre gør de unge til tyve.
    Uanset etnisk baggrund.

    Det lærer man hurtigt på Vestegnen, i de sociale byggerier.


  • Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    okt 2019

    Følgere: 1 Svar: 38
    #10   11. aug 2022 Sæt 230 volt på, så bliver den ikke stjålet smiley Eller en god alarm plus en tracker.


  • #11   11. aug 2022 Hvorfor nøjes med 230 når man kan få 400 volt på

  • #12   11. aug 2022 #11
    Det kan du ikke...
    Det kræver adgang til 690 volt.
    Det finder du kun i bygninger med meget tung industri.


  • #13   11. aug 2022 Det var jo også for sjovt jeg sagde det. Man kan jo ikke bare sætte 230 volt på

  • #14   11. aug 2022 #13
    Det kan godt derhjemme, men det er noget omstændigt.



    Alarm og tracker.
    Det er vejen frem.


  • #15   11. aug 2022 da man ikke må gøre selvtægt i Danmark og politi vil heller spise en pølse ind at køre under til en stjålet knallert så er tracker spild af penge men der imod kaskoforsikring er ikke

  • #16   11. aug 2022 #15 problemet er bare at kasko forsikring er ikke rigtig noget som man gør på knallerter. De få steder hvor man kan få kasko, der koster det næsten lige så meget som en ny knallert hver år(info jeg fik der jeg spurgte min forsikring om det)

  • #17   11. aug 2022 ja det er helt rigtigt men det er det bedste man kan hvor man er sikret

  • #18   11. aug 2022 Kasko koster cirka 2500-3500 for et år, alt efter nypris, alder og værdi.
    Og så er der en selvrisiko af en betydelig størrelse.

    Så inden at du har kørt 100 meter på den, der har du brugt mange penge som du ikke kan få igen.

    Med en tracker, der kan du finde den selv.
    Og jeg garanterer dig for at hvis du ringer og siger at du har fået stjålet din scooter og der er tracker på den, så kommer de meget hurtigt.
    Opklaringsraten på knallert tyverier er meget lav, så hvis de har udsigt til at få fingrene i en tyv, så gør de det, da det pynter på papirene.
    Det samme gælder med indbrud.
    Hvis du er i hælene på tyven eller det er et igangværende indbrud, så kommer de også.

    Jeg har haft gået mig en tur i den lokale ghetto og fået øje på min egen scooter.
    Holdt en god afstand og ringede 112.
    Blev stillet igennem til en lokal betjents telefon, da jeg sagde at der lige var gået en person ud af opgangen og sat sig op på den og kørt afsted.
    Der gik cirka 30 sekunder til at de var der og jeg blev kommanderet ind i bilen og var med i jagten på min egen scooter.
    Den gik heldigvis ud midt på en cykelsti, så de fik fat i ham.
    Jeg var også med da der faldt dom.

    Politiet var ret hurtige til at tjekke der hvor at jeg udpegede stelnummeret, slog det op og smed ham i håndjern, da det var registreret i mit navn, med en aktiv forsikring i mit navn og den var meldt stjålet.

    Idiotens første kommentar:
    "Er det din scooter?"

    Politiets efterfølgende kommentar:
    "Det skal du ikke svare på."

    Det var i år 2000 eller 2001.
    Jeg er sikker på at de stadig vil have fat i tyve, så de kan få deres opklaringsprocent op.


  • max M
    max M Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 6
    #19   13. aug 2022 Tal du med en fra ledelsen af skolen, om der kunne etableres et aflukke
    hvor kun i har adgang, du er garanteret ikke den eneste med det problem!


Kommentér på:
Hvad er chancen for at få scooter stjålet i de store byer?

Annonce