{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
356 visninger | Oprettet:

Hot 50 Starter tager ikke ved {{forumTopicSubject}}

Hej.
Knægten har købt en hot 50 til hans nypolerede kørekort, det er en gammel model, der ikke skal have nummerplade på, og købte den af en gammel mand, så den er altid blevet serviceret og passet på, men den har stået stille et et par år, og der var lidt der skulle laves, en udfordring har dog mødt mig, og da jeg for længe siden kørte på scooter, var det så nyt, at brugte scootere ikke fandtes, og de kostede en arm, så dem turde vi sgu ikke pille ved...
Men udfordringen går på at starten ikke altid tager ved start tandhjulet, (startermotoren kørte fint) jeg har haft pillet startdrevet ud og renset og smurt det, men jeg syntes nu den kører så fint, og det gør starter motoren også, så forstår ikke lige hvorfår den ikke slår ud hver gang, når den så ikke vil, så vil den ikke, om man så prøver 100 gange, men næste dag, eller næste gang, kan det være det virker, skal jeg bare skifte start drevet på den? måske den er slidt op... (maskinen har kørt ca 10.000km) bør jeg skifte start tandhjulet samtidigt?

Og så næste spørgsmål, startede den for ham idag, hvor den har stået siden fredag, her var det som om at chokeren ikke virkede, den var svær at holde igang, og man skulle virkelig lirke med gassen, indtil den lige var blevet lidt varm, så kørte det fint, bliver sådan en dårlig, hvis jeg piller den af, burde jeg vel kunne se om "armen" kører ind og ud? men hvordan skal den virke? skal den køre ind når den får strøm, eller er den styret af noget ?


Kommentarer på:  Hot 50 Starter tager ikke ved
  • #1   12. sep 2021 Oplev noget der mindede om det du har med mit elstart. Elstart motoren kører, men drejer ikke selve motoren med. Min døde 2-3 måneder efter den begyndte på det. Hvis den virker på nogle dage, så ville jeg tro på at selve elstart motoren skal skiftes. Mener også at man kan åbne dem oppe og rense dem, men har ikke selv prøvet. Skiftede bare mit

  • #2   12. sep 2021 Til den anden spørgsmål, chokeren begynder at bevæge sig når man starter knallerten. Prøv og start knallerten med chokeren afmonteret. Sørge for der ikke kommer alt muligt lort ned i hullet hvor du pillede den ud. Imens knallerten kører, så ville den ikke holde sig i liv. Men bare leje med gassen. Efter 5 min burde chokeren blive kortere med et par mm. Er den ikke det, så er den deffekt

  • #3   13. sep 2021 https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/59110-tjek__kontrol_af_el_choker
    Så lige omvendt af beskrevet i # 2


  • #4   13. sep 2021 Så må det være omvendt. Den skal bevæge sig efter de 5 min

  • #5   13. sep 2021 Vi starter med!!

    Starteren:
    Tager den ikke ordentlig ved hver gang snakker vi slitage, har flere gange stået med en pillet ud der ser ud som den gør det den skal... Den virker bare ikke ret godt, det gjorde en ny.
    Samtidigt og lige så vigtigt: Er der bøsninger i motor og vario dæksel som starteren er lejret i??? Det er der på Hiper2 Piaggio motorer og der er det vigtigt at få dem ud og nye i. Giver en himmel forskel, det er som om drevet kan kæntre lidt når de er slidte. Men ved dog ikke hvordan det er lavet på PGO...

    Choker?
    Ja den virker sådan at den bevæger sig ud 5-8mm på nogle minutter.Altså bliver den LÆNGERE. Gør den det ok, er den i orden. Kan tjekkes med et 12v batteri, polerne plus og minus er ligemeget hvordan du vender.
    Hvis den er svær at starte er det luftskruen (tomgangsblande skruen) du skal have fat i så den får noget mere benzin (eller mindre luft om du vil) og starte på. Hvis den ellers har virket bør tomgangsdysen passe i størrelse, den sidder i svømmerhuset ved siden af hoveddysen. Og er den stoppet til skal den renses
    Og tjekke choker ved at afmontere og starte op kan ik anbefales af hensyn til brand


Kommentér på:
Hot 50 Starter tager ikke ved

Annonce