{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor må man ik køre tunet scooter men motorcykel
  • #3   12. sep 2021 Haha ha 2 hjul og en motor?

    Der er mange forskelle. Fx at du skal have MC-kørekort. Det betyder at du også har modtaget undervisning i at håndtere en MC, og de høje farter.

    Så er der hele debatten med EU-45´ne den må du køre med alm bilkørekort (uden MCkort. Og så findes nogle modeller både som 30, 45 og lille MC.

    Fx Aprilla RS50, men den er satme bovlam som 30-er. En ven havde sådan en. Sgu bare ikke fedt at skifte gear helt op til 6. for at komme op på 35 km/t gg

    Jeg har kun et råd. Hvis du gerne vil på 2 hjul uden det koster en rumraket, så køb en cykel (joke),,, Så tag MC-kortet, og køb en billig maskine fx Honda CBR, eller en Suzuki GSX-R 250 eller 400 cmm.

    Det koster ikke mere end en ny og voldtunet knallert, og så behøver du ikke kigge helt så meget over skulderen/ i spejlet, om der ligger en panservogn lige bag dig smiley

    Så man må tage et valg hvis man af X grund ikke har og ikke ønsker at tage MC-kort:

    Køre lovligt 30 (ja pænt kedeligt når nogle cyklister overhaler en, eller den ikke kan trække op af en bakke med en ven bagpå),

    ELLER... Voldtune den helt ind i helvede, så den kører 130 (her er en Kreidler bedst, men de er svære at finde til menneskelige priser)... Så HVIS du får politiet efter dig kan du køre fra dem.

    De har ikke nummerplade på jo, så de kan ikke identificere dig hvis de ikke fanger dig.

    Et godt lokal-kendskab er også vigtigt. Fx hvor er der stier, bomme, eller stubmarker, hvor en politibil ikke ville følge efter.... og den slags.

    Dog har politiet vist fået en Offroad MC, men det vidst kun i københavns politikreds, den er noget sværere at stikke af fra.

    Den er bredere, så snævre bomme er en mulighed hvis man tilfældigvis er i nærheden af sådan en.

    - i øvrigt hvis du har pansere efter dig, hvis der så er et øjeblik, fx du drejer om et hjørne så der ikke er "øjenkontakt". Så smid den fra dig, og gå normalt hen af vejen... og stopper de dig og spørger, så kender du intet til den knallert.

    Virker også med Puch Maxi men de er svære at tune SÅ meget smiley



  • #11   12. sep 2021 faktisk så startede knallerter jo med at være motor på cykel stel. så det er teknisk set en cykel med egne ben. de er bare blevet opgraderet til små mini motorcykler igennem tiden. stadig med de samme små ben som trækraft. kørekort er ikke nødvendig vil jeg sige med farten på 30km/t da det teknisk set er en luxus cykel. hvis de køre hurtigere end det altså ca 50+ så skal man helt klart have en undervisning... (hvis man er helt ny) så begiver vi os ud i noget med høj fart. man skal have kendskab til. da det så ikke er samme hastighed som en cykel med ben kan.

    motorcykler er jo faktisk det samme. det er en cykel der skal kunne holde til høje hastigheder. meget mere opgradert i stel og sikkerhed. end hvad cyklen med motor kan.
    så forhælved stil ikke det spørgsmål igen. kør altid lovlig på det køretøj der er valgt. ellers må du vente til du er gammel nok til stor cykel. mc. som kan holde til høje hastigheder. for det er der ingen knallerter der kan idag.

    men alt i alt. drejer det sig faktisk. om prisen. knallert er til alle folk der ikke gider cykle. alle folk burde have råd til at købe en knallert...
    mc er bare et andet form for en bil. meget dyrere end knallert og en god grund til det (sikkerhed).


  • #13   12. sep 2021 ja det er rigtig. el cykler er helt klar alt for farligt iforhold til en knallert. også disse forbanet el løbehjul. de er jo livsfarlige.! hvis man gerne vil have større risiko for at dø i trafikken. så køb dig et el løbehjul smiley

    el cykler er faktisk svært at styre iforhold til en knallert. den trækker jo som en sindssyg man padler ikke meget i pedaler. og ligeså snart man bare lige har trådt pedalen en halv omgang. så trækker den selv om man ikke cykler. køre i få sek inden den stopper igen. så der er lidt delay der. også er stel på dem simpelthen så wobbel wobbel. jeg trode en velo solex havde wobbel stel men en NY cykel. ja føj hvor den giver sig fra side til side. og knager brager kan de også. ruster ad H til. hvad er det for noget bæ.
    det var min første oplevelse med el cykel smiley


  • #15   12. sep 2021 ja helt klart samme her. heller ingen el bil til mig så længe vi stadig (MÅ) køre benzin biler.
    men har da en el knallert som jeg også er mega ligeglad med. den skal bare køre mig på arbejde. symes den er ok. men selvfølgelig også noget andet smiley lige meget hvad skal jeg kunne sidde ned. og ikke gøre andet end at bruge gas håndtag. så intet af de andre muligheder kan jeg bruge alligevel.

    jeg synes helt klart også stadig at benzin motor er mere spændende end en el motor. smiley også mere imponerende end en EL.


Kommentér på:
Hvorfor må man ik køre tunet scooter men motorcykel

Annonce