{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Problemer med start og tager selv gas {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en pgo white magic som er kommet tilbage fra mekaniker med ny karbu og cylinderkit. Den starter sjældent men lyder normalt, de gange den har startet har den stået i normal tomgang i nogle sekunder hvorefter den bare tog meget gas selv og dør ud.

Tændrøret gnistre, den får benzin og der er kompression.
(Er også ny til scootere)
Nogle foreslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med start og tager selv gas
  • #1   21. jul 2021 Lyder som karburator indstilling.
    Tjek at gaskablet ikke sidder fast og at spjældet lukker helt.
    Luftskruen skal stå ca. 1,5 omgange ud og tomgangsskruen så den står stille og roligt i tomgang.
    Når den har været til mekaniker, så skal den da også være lavet ordentligt og indstillet.


  • #2   21. jul 2021 Den skal bare indstilles.
    Mekanikere kan kun følge manualen. Så det er fabriksindstilling, den er kommet tilbage med.


  • #3   21. jul 2021 tilbage til mekaniker så simpelt

  • #4   22. jul 2021 Den har en utæthed ved karburator/membran eller studs og tager falsk luft ind.
    Svær at starte og ystyrlig tomgang er lig med falsk luft.
    Du kan efter start puste med dieselstart spray ved det område. Går den ned i omdrejningerne tager den gassen ind istedet for luft og det er afsløret.
    Bremserens i spray kan også bruges da det er meget brandbart


  • #5   22. jul 2021 Nu har vi prøvet lidt af hvert og fundet ud af at svømmeren lukker sig sammen jeg smækker bundkaret på. Den sidder ellers normalt 90g op ad. Det gør at der ikke kommer benz i karburatoren, what to do?

  • #6   22. jul 2021 Når du vender karburatoren på hoved, så skal flyderen gå parallelt med bundkarsfladen.

  • #7   22. jul 2021 Ja okay, fik jeg fikset og nu starter den. Nu vil den så bare ikke stå ordenligt i tomgang og kan ikke tage særlig meget gas. Har prøvet at justere luft og tomgangskrue men med ingen held?

  • #8   23. jul 2021 Luftskruen ca. 1,5 omgange ud og tomgangsskruen så den står ligeså stille i tomgang.
    Kan den tage halv gas eller dør den ligesåsnart man drejer på gassen?


  • #9   23. jul 2021 Den tog ligesom gas men kørte ik, så da jeg gav slip døde den. I dag virker den dog lækkert og køre perfekt, nu det kun tomgang der ikke fungere selv efter forsøg på justering mens jeg holdt den i live. På første start og start efter en køretur kan den stå i fin tomgang i 5-10 sek.

  • #10   23. jul 2021 Kan en ødelagt el choker gøre at tomgang ik virker?

  • #11   23. jul 2021 ja hvis den er fremme hele tiden og ikke går tilbage når du slukker maskinen er der ikke choker effekt i kold tilstand.

    Og omvendt, hvis den ikke reagerer efter start er der choker på hele tiden


  • #12   23. jul 2021 det kan du tjekke, sæt strøm på fra et batteri. plus og minus er ligegyldigt, efter et minut eller to skulle nålen gerne bevæge sig ud.... Den rækker ca 5-6mm længere frem efter et par minutter

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #13   29. jul 2021 For mig lyder det som om falsk luft at en pakning er utæt ved studs. prøv og skrue luft skruen helt ind og 2.1/2 omgang ud før du overhoved rør på tomgangsskruen. vis det ikke virker så er jeg 95% sikker på det er pakningen . vis du har sat større cylinder på kan det være din benzin hane. vakuum benzinhane dur ikke når man køre tunet så skal du købe sådan en her og sætte på. https://speedline.dk/pgo-white-magic/benzinhane/benzinhane-blaa-s-po-124551

Kommentér på:
Problemer med start og tager selv gas

Annonce