{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motocr eller Peugeot?
  • #1   5. jul 2021 Hot er pænest. Men speedfight er bedst at tune og man sidder bedre.

  • #2   5. jul 2021 Ingen af dem.
    Men speedight sidder jeg mindre dårligt på, lyset virker faktisk på peugeoten, den kører bedre, bedre bagageplads, større tank, højere gensalgsværdi, samme nypris.
    Den ene er en kommunistmaskine
    Den anden er en baguette maskine.
    Helt klart hellere baguette scooter end kommunist knallert.
    Det giver ikke mening at vælge skrotten medmindre man er forelsket i dens udseende, eller man køber en hadegave til nogen.


  • #3   5. jul 2021 Vælg en Piaggio 4 takt.

  • #4   5. jul 2021 kan se hot nu igen er nede i de 12-13000 kr den hele tiden burde have kostet.
    Så måske er den ikke helt udelukket alligevel. Dog ville jeg til enhver tid fraråde den medmindre du planlægger med at køre den i havnen efter en måned f.eks.

    18'000 var en absurd pris for en kinaknallert med glødepære lygter uden bagagekrog osv. osv. (har set dem til 18k fra ny)
    hotten sku højst koste 16'000 som taiwan maskine i sport udgaven.
    Nu det er blevet til en kina knallert så er 12000 mere passende.
    Men vil stadig fraråde dem til 99% af knallertkørere


  • #5   5. jul 2021 Så i kan altså ikke anbefale motocr hot50?

  • #6   5. jul 2021 #5
    Jeg synes at du bør vælge en Piaggio.
    De har lavet 4 takt i mange år og de ved hvad de laver.
    Alternativet er en Yamaha, med de er røv hamrende langsomme.


  • #7   5. jul 2021 Ville en piaggio typhoon være bedre?
    Hvad med en el-scooter? Er de gode?


  • #8   5. jul 2021 Skal du køre lovligt?

  • #9   5. jul 2021 Undgå el scooter.
    Deres batterier er for små og for dårlige.


  • #10   5. jul 2021 Jeg skal køre lovligt

  • #11   5. jul 2021 Så bare køb den du synes er mest praktisk med hensyn til sæde og plads

  • #12   5. jul 2021 Nogen der har en piaggio nrg , som kan fortælle noget om den?

  • #13   5. jul 2021 Ved i hvor mange hestekræfter piaggio nrg har?

  • #14   5. jul 2021 #13 så mange hk som du tuner den til ;). De fleste lovlige knallerter har imellem 2-6 hk

  • Lukas
    Lukas Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #16   6. jul 2021 Motocr de er ikke særligt god kvalitet, kender en som har en og det er bare billig plastik og metal der ruster på 0,5. Jeg havde valgt speedfight. Et alternativ kunne være en vga explora som er NY fra forhandler, hvis man overholder service og kører pænt så holder de i lang tid.

  • henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #17   8. jul 2021 Kører selv peugeot speedfight og har gjort det i over 15 år.
    Det er den 4 pt. og 4 takt, dejlig at køre, hastighed 65-70 km/t uden skive 4o km/L
    De har dog det problem at "side røret" på udstødningen ruster igennem i løbet af 1 år
    (skal lige nævnes at jeg kører året rundt, så det er vinterens salt der er skylden.)

    Den første jeg havde kørte jeg over 43.000 km på, det var modellen Speedfight 2 og 2 takt, men 4 takt er at foretrække efter min mening, så hvis jeg skulle vælge var jeg jo ik i tvivel smiley skal måske nævne at jeg er 50+


  • #19   8. jul 2021 Hvad med piaggio nrg og motocr's optræk og hestekræfter.. hvordan er de?

  • #20   8. jul 2021 Motocr bruger de kinesiske gy6 139qmb/qma motor.
    De nye euro4 er ekstremt sløve, og er ecu låst på topfarten.
    Man kan næsten ikke finde afdroslede ecu der passer på. Til gengæld er der masser af billige kina tuningsdele til dem.
    Man kan få en 45kmt ecu.
    Den eneste forskel det gør er at det begrænser topfarten.
    Afdrosler du dem, så yder de ca 3 hk på baghjulet og kører ca 60kmt max
    Det er noget af det svageste motor du kan få.
    Til gengæld er det 4t, så det larmer ikke og trækker brat fra lave omdrejninger, derfor kan den føles potent sammenlignet med en helt ny fuldt droslet 2t.
    Men tag ikke fejl.
    Piaggio bruger deres Hiper motor, som er kendt for at være den bedste 50cc scooter motor du kan få, den yder flest hk, og kan køre hurtigere.
    Da det er 2t er de dog øko droslet til uigenkendelighed når de er helt butisk originale.
    Det er dog nemt at ændre på, og reservedelene fås overalt.
    Der skal strammere trimfjedre i før den tager ved fra helt lav fart. Hvis ringen beholdes i så den har lovlig topfart.
    Ellers skal ringen fjernes, men så kører den også 60kmt helt uden videre.
    Dog stadig med middelmådigt optræk da original udstødningen er meget øko. piaggio er afgjort bedst.
    ca samme optræk som en kina knallert.
    Aprilia og gilera har også piaggio motoren i.

    Forskellen opleves først for alvor når du prøver en helt afdroslet kina knallert og så prøver en helt afdroslet italiener.
    Der er væsentlig mere skub i. 25% mere effekt vil jeg skyde på, med original udstødningen.
    50-70% mere hk hvis du monterer sportsudstødning på både kinaknallerten og italieneren.
    2t får virkelig et boost af at få skiftet udstødning.
    på 4t giver det næsten ingen hk at skifte udstødning.


  • #21   9. jul 2021 fuldt lovlige yder de begge to omkr 2 hk.
    kina knallerterne er som regel lavere gearet end piaggioerne, så de kan nogen gange være en lille bitte smule før til 20 kmt. vi snakker måske 40cm hvis kapløbet foregik side om side.

    Den piaggio Fly jeg havde, med røde trimfjedre i, lovlig topfart på 39 km/t den trak fra kina knallerterne op til 20 km/t. Med mere end en knallertlængde.
    Også de kinaknallerter der var afdroslet kunne ikke følge med.
    Men den piaggio havde så en technigas udstødning på som hjalp lidt. Og afdroslet karburator. Så den ydede nok 3,3hk eller noget i den dur


Kommentér på:
Motocr eller Peugeot?

Annonce