{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

karburator størrelser? {{forumTopicSubject}}

hej sg

jeg har søgt lidt herinde men har ikke rigtig fundet en tråd som forklarer det ordentligt

hvordan ved man hvilken karburator størrelse der er bedst til ens opsætning?

opsætningen på min pgo er:
- malossi sport 70cc
- ubegrænset udstødning (afdroslet sito plus)

hvad ville forskellen fx være på en 17.5mm eller en 21mm?

tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  karburator størrelser?
  • #1   22. jun 2021 Med std studs er forskellen på 17,5mm karbu og 21mm ikke så stor, da studsen vidst er 18mm på hot.
    Jeg plejer at sige:
    50cc sport: 17,5mm
    70cc sport: 17,5-21mm
    70cc alu (en ringet): 21-24mm
    70cc hyper race: 26-28mm


  • #2   22. jun 2021 Enig med #1, dog ville jeg lige tilføje noget. JEG SYNTES ikke at det giver mening og skifte karbu, så længe men kører med gg eller lign. Syntes at det giver lidt optræk, men bruger meget mere benz. Har selv købt 2 forskellige 17,5 karbuer til pgo. En til min gamle comet og en til min hot. Kunne ik mærke en skid på cometen, der jeg var lort til at indstille da jeg havde den. Men så på hotten kunne jeg godt. Mærkede lidt bedre optræk og meget bedre gasrespons. Men topfarten blev det samme, men så kørte jeg 13-14 km/l istedet for 18-20 km/l før 17,5. Igen, JEG SYNTES at det giver intet mening og købe en til dit opsætning. Så ville jeg heller gå efter en yasuni r eller hvis budgetten ikke er der, en multivar

  • #3   23. jun 2021 Ak ja i mine unge dage var en 16 mm på en Yamaha 4 gears vildt. Så fik jeg selv købt en KReidler med 21 mm.

    Vil klart sige 21 mm, men hver beredt på at den suger benzin som en dranker sutter vodka smiley

    Nu nævner du ikke hvilken maskine du påtænker at sætte den på jo ?


  • #4   23. jun 2021 #3 han har en hot som hans profil billed

  • #5   23. jun 2021 Jo vist, men folk har tit gamle profilbilleder, og får ikke lige tænkt på at skifte til den nye?

  • #6   23. jun 2021 Vil lige tilføje at min far bestemt ikke var glad for at jeg havde købt den Kreidler. Jeg havde faktisk to den første en 3-gears, den anden 5 gears, som dog ikke kunne trække i 5 gear udover ned af bakke?

    Men de gik begge over 100 km/t, så jeg var byens stjerne....

    Altså blandt de unge i byen, de ældre/gamle synes nok mere jeg var en pestillens smiley

    Min storebror fik MC-kørekort, og købte i den forbindelse en SuZuki GSX-R 250 CCM.

    Han blev en smule misundelig når jeg overhalede ham på min Kreidler gg.

    Bestilte ham dog alligevel til at gøre mig til afsutningsfesten på handelsskolen.

    Jeg skulle jo næppe køre hjem selv dagen efter - udover i en taxa GG.


Kommentér på:
karburator størrelser?

Annonce