{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
131 visninger | Oprettet:

Holdbar, komfortabel og langt på liteten? {{forumTopicSubject}}

Hej

Har aldrig haft en scooter, og overvejer at anskaffe mig en.
Aner intet om dem, men vil selvfølgelig gerne have mest muligt for pengene.

Det skal være en scooter 30.

Gerne en der er kendt for at holde til noget, så jeg ikke skal til mekanikeren hele tiden.
Gerne en der kører langt på literen, da jeg gerne vil have den er så økonomisk som muligt og er god til længe ture.
Da jeg gerne vil bruge den til længere ture må den gerne være rar at køre på og med god komfort.
Der skal gerne være plads til bagagebox.
Kan godt lide Stilen på en pgo g-Max, men aner intet om den.

Har ikke tænkt så meget over pris, men helst ikke meget over 20.000.

Håber nogen kan hjælpe, da jeg er fuldstændig uvidende og ikke aner noget som helst om emnet.

På forhånd mange tak.

Kommentarer på:  Holdbar, komfortabel og langt på liteten?
  • #1   6. jun gmax er en god maskine og man sidder godt på den men der er altid et men tanken sidder i mellem benene og gør at jeg ikke har en

jeg Sys en aprilla sr factry er scooter nummer 1 jeg sidder super godt på dem og det bedste lys jeg har set på en scooter

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jun 2021

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. jun Tak for svar, H or langt vil du skyde på sådan en aprilla sr kører på literen?

• #3   6. jun de normale køre ca 20-30 kml ditech køre op til 50 den jeg have kørte 35-45 men de giver en helt anden form for problemer dem kan jeg ikke anbefale indsprøjtnings systemet er simpelthen lavet forkert

• #4   6. jun Benzin økonomi er fin på alle de nyere maskiner.
    Undtagen pgo. Men de er alligevel udelukket hvis du vil have kval.
    G-max er fin men holdbarheden er ikke på niveau med de japanske og italienske eller peugeoterne.

Du får mest for pengene med en scooter fra japqn eller europa.

Gilera (især runner)
    Piaggio (især nrg power)
    Aprilia (kun sr50, men undgå ditech som pesten da de er umulige at lave når det elektriske dør)
    Peugeot (tweet er praktisk, speedfight er pæn men ikke super praktisk eller komfortabel)

Jeg vil klart fraråde alt der ikke er japansk eller italiensk.

Brugt markedet er dog meget tyndt med 30knallerter.
    De fleste til salg er kina lort eller taiwan budget maskiner til overpris.
    Kvalitetsmaskinerne er sjældne efterhånden, og de bliver revet væk når de kommer til salg.

Som tommelfingerregel er alle annoncer det har stået mere end 14 dage på dba, ligeså uinteressant for dig som for resten af dk.

Evt læg et par tusind mere og få en fabriksny gilera runner / piaggio nrg power.
    I samme butik kan det være de har en vespa holdende du kan prøve at sidde på.
    Det kan være lidt af en øjenåbner at prøve en vespa.
    De er seriøst ikke overvurderede.
    Kina knallerter til 15000 begynder at ligne scams når man har prøvet en vespa der allgevel ikke koster mere end lige over 20k fra ny. Med komplet metal karosse og den støddæmper foran, den motor, det sæde osv. Seriøst god maskine. Også i.f.t. prisen

De moto cr maskiner er kina skrammel også.

Get a real bike smiley

• #5   6. jun Evt piaggio fly.
    Det er basically en budget vespa.

Næsten samme komfort, stort tørt handskerum, 12" hjul, gode bremser, fin affjedring, godt lys osv.

Tag evt et kig på piaggio zip også.
    Jeg har en med vindskærm på og er virkelig imponeret over hvor godt den kører og hvor godt man sidder.

Folk der kører kina og taiwan maskiner som sætter sig op på den har det med at spærre øjnene op, kigge over på en med åben mund og fremstamme at man jo sidder vildt godt på den.
    De ser mindre rummelge ud end de faktisk er

Tjek evt mine maskiner for lidt inspiration
    https://www.scootergalleri.dk/bruger/7039-wheelie

• #6   7. jun Som folk skriver, Piaggio eller Gilera osv.
    Glem alt det Kina skrammel. Min knægt havde en, han har siden hen købt en 2014 Piaggio NRG Power og ikke set sig tilbage. Den virker hver dag når den vedligeholdes.
    Og det gør både Kymco og PGO nu da også, men de er ikke skruet sammen på samme måde. Der er flere billige løsninger, men de virker da. Der hvor det altid går helt galt er når det hele bliver totalt forskruet og ødelagt af folks fedte fingre og de ikke har værktøjet eller ved hvordan.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jun 2021

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   8. jun Mange tusi d tak for jeres svar.

Nu er jeg blevet lidt nysgerrig på sådan en Vespa, men hvad er den mest fornuftige vespa at købe, ud fra h ad jeg har skrevet?

Synes også de stil mæssigt rammer noget jeg synes er fedt.

Kommentér på:
Holdbar, komfortabel og langt på liteten?

x