{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

Sådan mister man sit kørekort til bil- på knallert {{forumTopicSubject}}

https://fyens.dk/artikel/helt-grotesk-lovgivning-i-sidste-uge-mistede-18-%C3%A5rige-tobias-sit-splinternye-k%C3%B8rekort

Det er desværre en plus artikel.
Men, den unge mand kørte beruset på knallert, med en tøs bagpå og uden styrthjelm.
Knallerteren var desuden ulovlig og nummerpladen sad ikke korrekt.

Han fik en bøde på 8000 kr- og 2 års frakendelse af førebevis, hvilket så 1½ år efter også gjaldt hans spritnye kørekort til bil.

Hvad Tobias siger: Han skal ikke mere køre med en tøs, for så kan han køre fra politiet.
Han havde en promille på 0,75!
Og han har taget et ekstra job, så han omsider får betalt bøden.

Ja, ja det er sku da søndt for dig Tobias.

Kommentarer på:  Sådan mister man sit kørekort til bil- på knallert
  • #1   5. jun Okay ?

• #2   5. jun er ret sikker på at det ikke kan gælde hans bil kørekort tror politiet opfinder deres egne love i corrupte Denmark men ja det er synd for ham smiley

• #3   5. jun Ved ikke om jeg synes lovgivningen er grotesk som der står i artiklen at han har udtalt..
    Hvis man kører på motorcykel så går det ud over ens kørekort til bil, hvor skal grænsen så gå? For en scooter/knallert kan sagtens gå lige så hurtig som en 125cc motorcykel, skal loven så gælde for den lille motorcykel men ikke den toptunede scooter der efterlader motorcyklen i støvet?

Kan huske at vi sku på knallertferie engang, og der undersøgte vi ved politiet, at hvis vi blev stoppet på knallert med for høj promille (dagen derpå feks), om det så kunne gå ud over førerretten til bil... men det fik vi af vide at det kunne det ikke. Er en del år siden, så måske loven har ændret sig siden da.

• #4   5. jun Hvis du mister førerretten, til knallert, så gælder det også til bil. Også selvom du ikke har kørekort til bil.
    Hint: Førerretten.
    Og er det søndt for Tobias med en promille på 0,75- en ulovlig passager, uden styrthjelm på en ulovlig knallert?!

Jeg poster dette fordi, jeg ikke selv var klar over, det med førerretten!

Ikke fordi jeg overhovedet synes, at spritkørsel er i orden! Men det gør du?

• #5   5. jun En lovlig knallert kan jo ikke køre fra en 125 ccb Mc. Man skal forresten nok holde sig opdateret med lovgivningen.
    Jeg var fx ikke klar over, at man i venstresving må køre over for rødt- eller at man skal trække knallerten med trafikken. Ikke i mod, som jeg vil mene.

• #6   5. jun Jeg fandt det her, som godt nok er fra 2008 så måske loven er lavet om men her skriver de:

Normalt vil man ikke miste sit kørekort, hvis man kører påvirket på en knallert 30

Det stemmer ikke overens med det du siger.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/article.php/id-13669638.html%25253

• #7   5. jun ... og igen her:

Dog får frakendelse af kørekort til lille knallert ingen konsekvenser for førretten til andre køretøjer, som du har kørekort til. Ligedes mister du ikke førerretten til knallert 30, hvis du har fået frakendt kørekortet til andre køretøjer.

https://koerekort-guiden.dk/knallert-30-regler/

• #8   5. jun #5 Nej, men det kan en tunet knallert og er den indregistreret som knallert 30 så er det en knallert 30 også selvom den ulovligt er tunet til at køre 45 - det bliver det ikke en knallert 45 af. Eller har jeg misforstået noget???

• #9   5. jun >>- Pointen er ikke, om jeg vil gøre noget ulovligt eller ej. Det handler om, hvorvidt det er rigtigt, at det kan gå ud over mit kørekort, som jeg har taget i mellemtiden, når jeg blev sigtet som 16-årig.>>

Nå, ja jeg siger ikke noget. Jeg blev engang frakendt et kørekort , som jeg ikke havde, da jeg kørte spritkørsel på en parkeringsplads, så det kunne man altså også godt for mere end 35 år siden. smiley (Det lykkedes mig at påkøre en sten, så bilen havde det ikke supergodt. Siden har jeg ikke kørt bil).

• #10   5. jun Den var nok mere tunet til at køre 70 km/t, måske mere. Men det gør den heller ikke lovlig at, du tuner en K30 til at køre 45 km/t. K45 (EU -knallert ) kræver kørekort til MC- eller bil.
    Til gengæld kan du købe en el-scooter (kabinescooter) K30- og så må du godt fragte en passager.

• #11   5. jun Der står også "Som regel". Men som regel kører man da ikke med en promille på 0,75. Det er nok dét, der bed Tobias i røven. Og så er færdselslovene nok strammet mere fx mht "vanvidsbilister".

• #12   6. jun Man mister ikke retten til at fører bil / mc hvis man bliver taget for sprit-kørsel på lille knallert, man mister retten til at fører lille knallert.
    Ham i artiklen har fået sit kørekort udsat da han blev stoppet, der er så gået, noget galt i systemet, hvor han er sluppet igennem med, at tage det alligevel, derefter er fejlen vel opdaget og knægten har mister det, han alligevel aldrig, havde ret til at have.

Det er mit bud på hvad der er sket.

• #13   6. jun Man mister ikke kørekortet, hvis man bliver taget på/i noget som ikke kræver kørekort, ligeså vel som man ikke mister sit kørekort for sprit-sejlads, sprit-kørsel på cykel, havetraktor eller lign. (Det betyder selvfølgelig ikke at det er lovligt!)

• #14   7. jun Har ikke ondt af personen når der er kørt med promiller i blodet osv

• #15   8. jun Ingen som synes det er absurd man kan miste pappet til knallert 30, ja bare det at man skal ha et kørekort s for at køre en knallert 30 er absurd.. Raske unge mennesker kan jo cykle stærkere end en lovlig knallert...

Det en KNALLERT...

• #16   8. jun #15
    præcis

• #17   8. jun Og raske unge mennesker SELV med pap til knallert kører sig ihjel... Her fornylig den stakkels unge mand, der torpederede et skilt, og fik indre kvæstelser.

At have erhvervet pappet gør det jo ikke, for noget somhelst køretøj/fartøj! Det er i tiden efter, at man erhverver sin (til tider dyre) ERFARING. Man bliver ikke Verdensmester fra dag 1. Men unge mænd har en livsfarlig tillid til egne reflekser og reaktionsevne, og overvurderer, hvor dygtige de er.

Der er tre faser i indlæring:

Det her er jeg ikke helt sikker på (den let overforsigtige).

Nå, det er sådan man gør! (den overmodige)

Og er man heldig og får sin fase to forskrækkelse i tide og overlever/slipper nogenlunde uskadt, så er der fase tre:

Nå, det er sådan, jeg skal gøre. Jeg skal passe på mig selv- og bør anse mine medtrafikanter som værende farlige.

Det virker afgjort ikke til at ham der Tobias, har fatte en brædde af noget, som helst!
    Forresten spritkørsel i hestevogn/beruset rytter koster også...

Mvh
    Tine

• #18   8. jun At køre knallert er ikke raketvidenskab, længere er den bare ikke...

Nu vi er ved kørekort og regler derom, så kan vi jo ta MC med..

18årig må køre.. Hold nu fast!! En helvedesmaskine på 2 hjul med 15hk!!! De. Har jo ingen mulighed for at styre de overnaturlige kræfter.. Det er alt for farligt uden erfaring!

Det godt vi har dig Tine, til at fortælle alle os uansvarlige, at det er såååå farligt at køre knallert!

Stor ros til dig, nu må du godt klappe dig selv på skulderen smiley

• #19   10. jun Faktisk blev MC-lovgivningen ændret, så unge mænd ikke kunne sætte sig op på en kæmpe maskine uden erfaring.
    Jeg forsøgte engang selv at tage MC-kørekort, og landede på en motorfucker af en Honda. Da jeg væltede, og blev samlet op af kørerlæreren, spurte jeg, hvorfor hans maskiner var så store (jeg havde tænkt mig at købe en lille Bennelli), svaret var: Det er dem, du kommer til køreprøve på.
    Nå, så skulle jeg ikke have MC-kort!
    Jeg vidste nok om unge mænd, der kørte sig ihjel på alt for store maskiner.

I øvrig læste jeg lige om en ung mand, der forsøgte at køre fra politiet på en ulovlig knallert:
    17 færdselsforseelser på 15 minutter. Er det smart, eller bare stjernedumt?!

• #20   10. jun Nej, det er nok ikke raketvidenskab, men man skal ligesom i raketvidenskab, vide noget om tyngdekraften, acceleration og decelleration, og hvordan man kommer rundt i sving uden at vælte.

Så det er ikke raketvidenskab, det ligner bare ret meget.

Og så er der jo det om, at man ikke skal bremse/accellere i glat/vådt føre: Dét er afgjort ikke raketvidenskab! smiley

Mvh
    Tine

• #21   10. jun Tine.... Er det samme person som står bag din profil og Martin N? I minder alt for meget om hinanden til det kan være tilfældigt..

Uhyggeligt... Pissede både i sofa og bukser af grin da jeg læste dine svar smiley

Ikke alle er sgu så håbløse på 2 hjul som jer to xD

Droppede mc fordi skolecyklen var for stor xD xD Det siger bare alt om dig... Du har gjort helt rigtigt i bare at køre scooter! xD

MC lovgivning er til grin, folk kører sgu på det de vil stadig xD

Der vil altid være folk som kører galt, det gælder sig alle former for køretøjer, sådan er livet.. Tragisk når det sker, men vi kan ikke undgå det.

Nogle synes 15hk er vildt, andre skal ha 150hk for at få samme følelse.. Du er velkommen til at ha ondt i røven over at folk ikke kan nøjes med at køre lovlig scooter, det er sgu deres eget valg.. Vi har alle været unge og haft det sjovt! xD

Rettelse.. Næsten alle har haft det sjovt.. Lyder til du har haft det ret trist..

• #22   i går kl. 18:00 Nu anklager du mig for at snyde med profiler.
    Hvis du ikke trækker dette tilbage, må jeg desværre gå videre til ScooterGalleri's moderation med sagen.

Fremover må du bruge dig selv som, det frygtløse eksempel, på at håne handikappede gør dig til en meget stor mand! Du kan øjensynligt ikke finde på andre agrumenter, hvilket er frygteligt synd for dig, nu jeg tænker over det.
    Jeg anmoder dig hermed om, at du udelader at omtale mig ved navn i debatter, som jeg ikke deltager i.

Mvh
    Tine

Jeg håber, du også pisser i din sofa dennegang, det er jo ikke nyt for den. Dit hjem må dufte dejligt af rengøringsmidler.

• #23   i går kl. 18:29 #22

Ville egentlig godt undskylde her.. Men eftersom jeg undskyldte og forklarede mig i den PB du sendte, så ved jeg ærligt ikke om jeg synes du fortjener en her..

Men gør det alligevel..

Du/i må meget undskylde for min forfølgelse og ikke mindst at jeg gør grin med handikappede!

Det er hverken ment som forfølgelse og slet slet ikke med vilje jeg har gjort grin med handikappede. Når jeg bruger "Morten og Peter" udtrykket f.eks er det jo ikke fordi jeg er efter handikappede, blot et udtryk for noget man synes er dumt/sjovt.

Jeg har/haft selv handicap af forskellige slags tæt inde på livet, så at gærer grin med handikappede ligger så langt fra min verden!..

Jeg griner med og ikk af handikappede... Der er en kæmpe forskel..

Sidst men ikke mindst.. Jeg går ud fra du selv er handicappet i en eller anden grad, ikke noget vi behøver snakke om, blot en konstatering siden du bringer det på bane, ellers tænker jeg ikke du var blevet stødt over det?

Hvilket jeg igen godt forstår hvis du blev, bare husk at jeg ikke vidste det og dermed ikke vidste at det ramte dig.

Stopper selvfølgelig alt fremover, jeg er og bliver aldrig enig med dig men derfor skal vi være her alle sammen.

Forsat god aften

• #24   i går kl. 18:54 Det står på min profil: "Uhelbredeligt handikappet og dybt afhængig af min scooter"

Men tak for din undskyldning, så mangler jeg bare en for profilforfalskningsbeskyldningen, at ego og Martin N- er den samme.

Nej, vi bliver nok ikke enige, men derfor kan man godt agrumentere for sin sag, fremfor at udskælde sageløse personer som værende "Kylling!". Som du selv skrev, så kender du ikke mig.

Mvh
    Tine A.

• #25   i går kl. 19:10 #24

Ahva??????????

Hvor står det lige???? Jeg kan da absolut intet andet se end at du er 56år og fra Fyn...

Dén tørre du ikke af på mig da!! Jeg har ingen mulighed for at vide at du er handikappet og havde jeg vidst det så havde jeg ved gud aldrig sagt noget som du kunne tolke som at jeg var efter dig!

Jeg kan kun undskylde igen, men det står altså ingen steder så du må lige falde lidt ned...

Skal lige høre høre om du mener det i sjov det med en undskyldning for sammenligning med dig og Martin N?

• #26   i går kl. 19:19 >>Tine.... Er det samme person som står bag din profil og Martin N? I minder alt for meget om hinanden til det kan være tilfældigt..>>

Hvad er det så? For sjov?

Du skrev det selv. Hvordan skal det ellers tolkes?

Mvh
    Tine A.

Hvis du klikker på Tine A. Står der jeg er uheldbredeligt handikappet:
    >>Kvinde, 56 år, Fyn
    Oprettet: 5. jul 2018
    Uheldbredeligt handikappet- og dybt afhængig af min scooter>>

Så ja, jeg beder om en berigtigelse af, at ego og Martin N, ikke er samme person, der benytter samme profil.

• #27   i går kl. 19:47 #26

Jamen... Jeg har jo undskyldt i 2 opslag og PB, så forstår ikke du vel have flere undskyldninger? Har jo sagt undskyld...

Noget slår mig nu... Sidder du ved en pc måske? Jeg bruger nemlig mobilen og der står nemlig intet af det du skriver?

Det må andre også kunne bekræfte, jeg har en Huawei P30 Lite hvis det skulle gøre nogen forskel.

Men ihvertfald kan JEG ikke se nogen steder at du er handikappet... Jeg undskylder igen! Men jeg kunne altså ikke vide det, uanset hvad du tror eller ej...

Undskyld.. Nu siger jeg ikke undskyld til dig mere, er du ikke tilfreds så er det bare synd.

• #28   i går kl. 20:25 Jeg kan heller ikke se det.

• #29   i går kl. 22:01 #28

Tak!

Kommentér på:
Sådan mister man sit kørekort til bil- på knallert

x