{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
185 visninger | Oprettet:

Puch Maxi k Drypper Olie {{forumTopicSubject}}

Var i tvivl om min Puch trak falsk luft eller fik for lidt benzin men nu kan jeg da se at den drypper olie fra cylinder som ses på billedet (Ligger flere billeder i kommentaren) mener der nogen som har en ide om hvad årsagen kunne være og hvordan det kan løses

Forresten så Kører Puchen rigtig godt de første 20 sekunder og så mister den kraften og det er derfor jeg var i tvivl om den trak falsk eller fik for lidt benzin så den er sat rigtig højt i tomgang når man lige starter men dør i tomgang efter få minutter

Benzin flyder som det skal ned til Bundkaret

måske også være at sige at jeg holder chokere inde når jeg køre grundet de problemer jeg har formuleret

Tak på forhånd men mit primære spørgsmål er til hvordan jeg kan fikse så den ikke drypper. Alt det andet er bare lidt info som måske ville hjælpe.

Kommentarer på:  Puch Maxi k Drypper Olie
  • oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 12 Emner: 3 Svar: 7
    #1   7. apr

profilbillede
  • oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

#2   7. apr

profilbillede
  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 991
    #3   7. apr Det er utæt pakning mellem cylinder og forrør, det er uforbrændt olie der siver ud.
    Brug en olie der er bedre til Maxi, og bland 2% i.

• oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

#4   7. apr Jeg blander 2% i forvejen men hvad olie kan du anbefale

• TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 991
    #5   7. apr https://speedline.dk/olie-motul-scooter-expert-2t-s-cr-w4043001

Det at den dør efter få sekunder kan være:
    Utætte simmeringe på krumtap
    Falsk luft mellem cylinder/studs
    Falsk luft mellem studs og karburator (er det en 4kantet karburator skal der være en o-ring også )
    Karburatoren trænger til at få renset dyserne, er det den 4kantede karburator så husk at tjek chokerstempel, der sidder en lille gummi dut i enden af det som ofte bliver utæt, så får den lidt for meget benzin i tomgang men dør ud efter få sekunder på fuld gas hvis hoveddysen er for lille.

Hvis det først er efter et par minutter, så kan det også være benzinfilter (sidder inden i tanken på benzinhane) og på den 4kantede karburator også på siden af den under det runde låg hvor benzinslangen sidder fast på.

• #6   9. apr Jeg tænker den er utæt mellem topstykket og cylinder, det er ofte grunden til at den ikke kan stå i tomgang da den trækker falsk luft, man kan jo se olien løber ned mellem top og cylinderen og man kan umiddelbart ikke se noget olie ved afgangen eller flangen på forrøret
    tag topstykket af og se efter om toppakning er gået den koster ikke mange basøre smiley

• oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

#7   17. apr Jeg har fået skiftet toppakning, udstødningspakning og indsugningspakning og den står fint i tomgang men når jeg så kører så ruller den som den skal trykker og hele skidtet men efter 20 sekunder tid mister den alt træk kraft og ruller med de 5 km/t

• #8   17. apr Hvilken farve har dit tændrør...?

• oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

#9   18. apr sådan her så det ud før men husk jeg kørte med chokere i bund

profilbillede
  • #10   i går kl. 01:19 Ja det ser jo noget sodet ud men det giver jo god mening hvis det er nødvendigt at køre
    med choker, hvis din motor havde den korrekte forbrænding skulle dit tændrør have en nødebrun overflade, hvis din motor nemt kan stå i tomgang så er det tegn på at motoren er tæt og ikke trækker falsk luft, tror at fejlen skal findes i din karburator, af med den og rens den omhyggeligt og hvis du har en ekstra karburator liggende så afprøv også den
    tror at det kan være din svømmer der er et problem

• oliver M
    oliver M Tilmeldt:
    mar 2021

#11   i dag kl. 11:41 Ok fordi har lige renset kaburator og det virker ikke til at det har nogen effekt på tomgangen heller

Kommentér på:
Puch Maxi k Drypper Olie

x