{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
104 visninger | Oprettet:

Vga Firefox {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Nu ved jeg godt at jeg bor et sted som ligger lige mellem 2 T-Hansen filialer, som så gør at mange handler ved dem.
Der gør så selvfølgelig også at mange køber deres Billige scootere (selvom lige Firefox ikke er den billigste de har)
Men jeg ser ofte en Firefox på gaden, og ingen ser ud til at være kede af deres køb, så derfor ville jeg lige høre.
Er de alle bare skide heldige? eller er VGA Firefox slet ikke så dårlig en Knallert af et T-Hansen produkt af at være?

Gerne så meget Reélle faktummer som muligt, ikke bare generel T-Hansen had.
Samt gerne egne erfaringer, og Sande Udtalelser.
PS. Har du ikke noget ordentligt at sige til emnet, så lad vær med at kommenter tak, bare så denne tråd kan være til ordentlig gavn.

Kommentarer på:  Vga Firefox
  • #1   6. apr nu har jeg arbejdet ved Thansen som mekaniker og sys deres motor er fine der er lidt med el nettet og sådan lidt men køber du en ny maskine er der jo garanti på og jeg købte en gang en gianco Sprint brugt lavet en stor service og køre på den i 3 år for at bevise for alle at de er bedre ind hvad alle siger men så begyndte de jo med at den ikke var tunet så kom der 90cc på og det kørte jeg med i 3 år igen og på de 6 år have jeg kun lavet service og skiftet udstødning og lidt kemiske forsøg med 28 mm karburator og cdi fra andre modeller og sådan lidt men den kørte stabilt men igen pris og kvalitet hænger sammen i sidste ende og mange af dem som siger Thansen scooter er noget lort er dem som ikke kan finde ud af 4 takt motor

• #2   6. apr #1 du skriver så om Giantco. Det er jo ikke VGA ? Eller er det samme scooter med nyt navn ?
    Jeg havde en Gianto spartan der holdte 28 dage . hvoraf den var på værkstedet i 12 af dagene, hvorefter de gav mig en ny fra Midelfart centeret. den skyndte jeg mig at sælge i skræk og rædsel over om det skulle ske det samme, samt at ved første værkstedsbesøg fik jeg at hvide den var klar til afhentning. .. med 3 pinbolte...
    Men det er jo så også over 10 år siden . så derfor kan ting jo have ændret sig , derfor jeg vil høre om VGA er så slemt . min Kammerat er tidligere Mekaniker ved T-Hansen.

• #3   6. apr vga har meget bedre sludt kontrol kvalitet af delene er en smule bedre med plastik og stafferinger sys jeg er noget bæ plastik springer og stafferinger falmer hurtigt sys jeg

• #4   6. apr #3 kan man behandle skjoldene med noget der afhjælper det problem?

• #5   6. apr Min far har haft en vga for 3-4 år siden. Den kørte 50-60. Efter 6-8 måneder stoppede hans blinklys med at fungere. 4 måneder efter han fikser blinklys sætter cylinderen sig. Han har ik pillet ved den udover stikket og ringen(4t motor). 2 måneder efter det sætter gaskablet sig. Han bliver nød til at hoppe af knallerten så han ikke ville havde kørt galt i en bil . Knallerten blev gennemknæppet. Motoren virkede imponerne nok stadig, men det var ogs det eneste. Jeg ville helst ungå thansen knallerter, medmindre de er blevet bedre med tiden

• #6   6. apr Ikke hvad jeg ved af

• Carsten  T
    Carsten T Online Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 172
    #7   6. apr Ganske kort et stk g-buddy kørt ca 18000 på 10 år no problemo !! Vga versus 7 år 7000 km no problem !

• #8   6. apr Firefox er i det mindste lavet til folk på mere end 150cm.
    Modsat de helt billige små scootere.

De virker jo de første par år, og hvis man ikke forventer ret meget af en scoot ka man jo kun være tilfreds.

De kan køre mange flere km end de fleste danskere kører på dem.
    De er jo lavet til asien hvor man ikke er for lang til at sidde på dem, vejret er bedre, man kører 50-60 kmt lovligt.

Prøv evt at kigge på brugte scootere i frankrig/italien og se hvad km antal de er beregnet til at køre.
    De har også en del taiwan og kina maskiner i syd europa. Dog ikke de helt billige, da de tager scootere lidt mere seriøst end den gennemsnitlige thansen kunde smiley

De kan sagtens virke mange år og mange km, men er selvf ikke så skudtætte som en overengineered honda eller piaggio.

Jeg havde en cpi hussar som min første knallert.
    Det er forgængeren til firefox.

Den var en skrotbunke efter 3 år. Solgte den seriøst for 300kr.
    Var bare glad for at komme af med den.

Men det var en af de bedste skrotbunker jeg har haft.
    Altså designmæssigt.
    Stort sæde og kabine og hjul og affjedring.
    Men plastik dæk og endnu værre plastik kåber.
    Rustbeskyttelse var til grin og alting forgik på den ligeså langsomt men sikkert.
    Tankdækslet var eksponeret og låsen gik derfor, men så fik jeg i det mindste en prop i så passagererne ikke kom til at stinke af benzm for det slutter ikke tæt.

Jeg var glad for jeg havde min.
    Hellere de end ingenting.
    Men jeg sku ha købt en brugt maskine til 10000 i stedet for at spilde så mange penge og så meget tid på det møg.

De er bedre idag.
    Men på samme måde som en morder er et bedre menneske når han kommer ud af fængsel igen og ikke begår flere mord fordi han et bange for at havne i fængsel igen.

Kommentér på:
Vga Firefox

x