{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
200 visninger | Oprettet:

Kan ikke få den til og køre. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et problem med min pgo hot 50 2-takt, jeg kan ikke starte den og det er lidt mærkeligt eftersom normalt at den køre fint, men lige i starten af vinteren, fik den problemer med starte og gik tit ud, den kunne tilfældigt gøre det mens jeg kørte den. Her i dag var det umuligt og få den startet, den lyder lidt mærkelig, det er lidt ligesom den er blevet tunet igen. benzin og olie er helt i top, men tror mere at det kabu væske eller tændrøret der stået af. Kabu er ikke blevet skiftet siden 2016 eller gjort rent, eftersom den har kørt fint. Men hvad kan jeg lige gøre og hvad for et tændrør skal bruge, hvis det skal skiftes?

Vil helst gerne have et hurtigt svar, siden jeg bruger den til arbejde.

Kommentarer på:  Kan ikke få den til og køre.
  • #1   21. feb Du kan sgu da ikke bare køre i 5 år uden at servicere din scooter, det er i hvert fald ikke mærkelig hvis den stiller træskoene nu så...
    Giv den service ALT på listen og så håb på du ikke allerede har kørt den i smadder...

profilbillede
  • #2   21. feb Kig om der er vand i benzinen.

• Martin N
    Martin N Online Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 54
    #3   22. feb TJek dit tændrør, om den gnister med tændrøret i tændhætten på blokken men nogen jokker på kickstarten.

Hvis nej så har du med al sandsynlighed "vand i systemet", hvilket ikke er unormalt efter en periode med frost og sne, som siden er tøet.

Hvor præcist det er ved jeg ikke men jeg ville enten grundtigt tørre mit tændrør og tændhætte ELLER skrifte det. Lyder som vand "i noget" og en tændrørshørret og eller tændrør koster max 50 kr.

• #4   22. feb Altså den har stået meget udenfor efter som jeg ikke har nogen garage, den stod ude mens der var sne og tankede den også på et tidspunkt mens den smurt til med sne overalt, men børstede det hele væk. Men det kan være mange ting der gør at den ikke starter selvfølglig har den ikke været til service og det skal nok også på et tidspunkt, men den har kørt som plejer efter start og der har ikke været nogen problemer i efterårs perioden eller sommer. Det med vand i tanken kunne være muligt på grund af sne, men det kunne sagtnes tændrøret i min mening. Men lyden er det der bekymre mig mest, jeg ved godt om vinteren at hvis den stået kold, kan den sagtens lamme lidt mere, men I dag lød det bare helt forkert. Havde også et gas problem her cirka 2 dage siden, hvor den ikke ville kører, den ville starte, men ikke køre. Den skulle stå varm i minutter, men efter 7 timer uden og være tændt startede den fint.

(Plus den er oppe på 17.300 kilometer lige nu og den var til service sidste gang der den var på 12.500) og det ikke 5 år siden, der cirka 2 til 3 år siden den var service, har også fået den tjekket et par gange her sidste år, der jeg blev taget af politiet, gik vi igennem den og det så ud til der var ingen problemer.

• #5   22. feb #4 der den ikke vil køre, tog den gas uden hjulet kørte rundt der?

• #6   23. feb Du skriver at karburatoren ikke er renset siden 2016, det kan da kun blive 5 år...
    Og nej, det er ikke sne der er grund til at der kommer vand i tanken smiley
    Og nej, den larmer ikke mere fordi det er vinter og koldt smiley

• #7   i går kl. 02:00 Altså det jeg er kommet mere frem til, er selvfølgelig Karburatoren og lyden er nok et hul i udstødningen, hvilket kan være meget sandsynligt. Det er heller ikke vand som sagt siden at den kørte fint i 2 dage nu. Det med den ikke gad og køre alligevel jeg gav gas, tror jeg er på grund af den havde stået kold og den andet problem er at jeg højtryks rensede min knallert, få dage siden som også kunne have været problemet, men inden højtryksrenseren ved sku ikke hvad det kunne være end kabu og tændrør.

Jeg kører nu ikke normalt til syn, eftersom jeg fikser det meste af den selv og det har gjort siden jeg fik den. Men i har nok ret at den skal til syn at nu er den ved og blive så gammel at den har brug for det. Der er os kun et år til jeg får bil, men skal helst gerne have den i god stand til salg. Karburatoren fisker jeg selv, tændrør kommer jeg også til og fikse selv, men kører den stadig til syn for en sikkerheds skyld.

• Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   i går kl. 16:58 Hejsa.

Jeg havde samme problem med min knallert (godt nok ikke lige en hot 50, men det er samme principper i sidste ende).
    Min knallert havde også problemer med at starte, selvom den fik benzin og olie, og at tændrøret var i top.

Løsningen var simpelt nok at lade på batteriet. Jeg var så smart at købe et gel-batteri, hvilket jeg aldrig gør igen. Gel batterier kan ikke tåle så meget kulde og kan heller ikke holde til særlig meget belastning, i forhold til et AGM/syre batteri. Men jeg tilsluttede mit batteri til en lader og lod den stå hele dagen. Da jeg så satte batteriet på igen, startede den med det samme og har ikke haft problemer hele igennem hele vinteren.

Håber det hjalp.

Mvh. Nicolai

Kommentér på:
Kan ikke få den til og køre.

x