{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan spartler man???
  • #1   30. maj 2005 Hvis du knap nok ved hvad at spartel er, skal du holde dig LANGT væk fra det... det kræver masser af tid og toldmodighed, men mest af alt øvelse. Øvelse gør mester, jeg har spartlet på en bil i snart 3 år, og for hver gang kan man se hvor meget bedre det bliver, og jeg er snart ved at have styr på det. Men man skal ikke forhaste sig...
    Det er jo et gips-agtigt masse man lægger på overfladen for at gøre det jævnt. Du kan godt hvis du ser hvordan man gør, lån en bog om hvordan man laver biler, der kan det også stå. Spørg en maler... Det kræver at man gør spartler flere gange, og resultatet kan du først se, når du maler emnet.
    Hehe, go fornøjelse

Mvh jannick

• #2   30. maj 2005 har ikk tænkt mig at lave det... Har bare altid undret mig over hvordan man gør.. hehe

• #3   30. maj 2005 slap af jannic en amatør kan sagtens lave det der er ingen ting at lave du tager bare spartel massen og spatler i din revne så den bliver fyldt ud bag efter tager du noget fint sandpapir og sliper og en gang imellem mærker du lige over ridsen endtil du ikke kan mærke ridsen mere så maler du over(easy)

• #4   30. maj 2005 Nu er jeg vant til at spartle på metal (bil) og det er også normalt her man spartler.
    Man sliber føst helt op, så det rust, løst materiale og maling er til dels væk. Så kan man også lige affedte.
    Så tager man spartelmassen og blander med hærder, og tager en lille klump på sin spartel (den lille plade du arbejder med) og så køre man i lige strøg, så det ligger sig mod emnet, til det bliver jævnt. Derefter sliber man til det er jævnt, og starter forfra igen og igen og igen, indtil man er sikker på det er FULDSTÆNDIGT pænt, glat og jævnt.
    Se en der gør det, så er det meget nemmere at forstå.
    Det er lidt ligesom når man spartler gibsvæge i huse, det her er bare meget mere fint.

• #5   30. maj 2005 scootere er plastik skjolde

• #6   30. maj 2005 Jaa, det har du ret i, hvis vi snakker om ridser... Men jeg snakker om store områder, måske 20 cm i diameter, okay hvorfor jeg snakker så stort, skal du ikke spørge mig om... Det handler også om, du vil kunne se det bagefter.

• #7   30. maj 2005 Ved godt han måske snakker plastic, men jeg ved bare hvordan man gør på biler, egentlig det samme på platic, bare nemmere og mindre

Kommentér på:
Hvordan spartler man???

Annonce