{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.700 visninger | Oprettet:

Lindgren
Lindgren
Tilmeldt:
14. okt 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvilken kabinescooter skal man vælge? Og er der nogen af dem som kan "tunes" ? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en kabinescooter til 30 km/t..
Min kammerat har lige købt den Thansen har men er ikke helt vild med ideen om den model trods udstyrslisten ikk er skidt.

Er det muligt at skift motor styreenhed eller andet nemt på nogen af dem så de kører 45 og ikke kun 30?
Klar over det koster bøde osv. så behøver ingen kommentarer omkring dette.. Det bare et simpelt spørgsmål, som måske er mere teknisk end man lige regner med når det på EL... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kabinescooter skal man vælge? Og er der nogen af dem som kan "tunes" ?
  • #1   14. okt 2020 alt kan tunes men og der er nogle som har udviklet nogen nem måde at tune dem er ikke sikkert

  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    okt 2020

    Svar: 3
    #2   15. okt 2020 Hej.

    Vi har for godt et år siden købt en Fønix City Cabino, Pris ca 35.000 kr. På det tidspunkt var det næsten den eneste model, med plads til 2 personer.
    Vi vil ikke anbefale denne model.

    Jeg vil starte med at skrive om de gode ting ved Cabinoen:
    Er så smal, at der forsigtigt kan overhales på cykelstierne.
    Er lidt billigere end andre kabinescootere.
    Forholdsvis lang rækkevidde.
    Forholdsvis god plads i den lille kabine, vi kan være 2 voksne med 7 alm fyldte indkøbsposer indendørs.
    Avanceret lader, der passer godt på blybatterierne.
    Leverer dør til dør transport.

    Ting vi synes der er træls:
    Forhandleren oplyser, at Cabinoen kører 28 km/t. Det er ikke rigtigt, den kører 22 km/t målt med flere forskellige GPS'er. Forhandleren har været på besøg, og kan/vil ikke gøre noget ved problemet. Efter et år, reklamerer de stadig med den falske hastighed.
    Lovet varme kan kun lige holde forruden fri for dug.
    Kabinen er meget utæt, kan dog tætnes af køberen (tager noget af trækken).
    Støjer rigtig meget indvendig, så meget at det er et problem at snakke sammen. Støjen lyder som støj fra differentialet (tandhjulsstøj).
    Mangler indvendigt lys.
    Ingen sprinkler.
    Triptæller nulstiller når nøgle fjernes, dvs man ved ikke hvor langt man har kørt siden sidste opladning.
    Meget dårlig samlekvalitet, køber skal selv i gang med at tilpasse tætningslister mm.
    Leveret med nye bagdæk, næsten uden mønster.
    Speedometer lyser meget kraftigt, køber skal selv lave afdækning til natkørsel for ikke at blive blændet.

    Jeg har beskrevet oplevelserne på Scootergrisen.org, er en lidt lang omgang læsning. Står under afsnit "Dig og dit elektriske køretøj".
    Samme sted er der en brugerbeskrivelse af en CityElf, titel "Så jeg blevet Elbilsejer". Tror at det er et meget bedre køb end vores Cabino, og den koster ikke meget mere.

    Vi har nu kig på Thansens nye VGA CabEasy, som tilsyneladende er lydløs. Vi har kun hørt den køre forbi, hvor der ikke var nogen støj fra køretøjet. Hastigheden vil jeg personligt måle med en GPS før køb, da vi er blevet snydt med Cabinoen. Vi venter formentlig til næste efterår med udskiftning, hvis ellers Cabinoen kan holdes kørende så længe.

    //Jørgen



  • #3   16. okt 2020 Altså hvis det er til 1 kan man få en splinter ny Piaggio ape til ca 50.000 kr.
    Men hvis det er til 2 personer så kan man få en brugt (demo hos thansen) til ca 35.000 kr.

    Hvis du køber en Piaggio Ape, så kan du købe en masse forskellige dele som giver både topfart og optræk inde på speedline du kan købe cylinderkits helt fra 74cc-110cc


  • #4   18. okt 2020 oliver N hvis du kan købe en spritny ape50 25 km til 50000 så sig lige til . for de står til ca 60000 kr ......


  • #5   18. okt 2020 fz50coolcat

    Inde hos koehler knallerter.

    https://koehler-knallerter.dk/produkt/ape-50-pick-up/




  • #6   18. okt 2020 ja men ikke en van model de er lidt dyre

  • #7   18. okt 2020 Ja en Van model koster 56k

  • Lindgren
    Lindgren Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   19. okt 2020 Jørgen tak for din gode beskrivelse..
    Min kammerat har købt Cab Easy og den har jo 2x1000w motor og skulle efter Thansens egne mekanikere kunne rende 60 km/t hvis man ændre nogle ting..

    Om det passer ved jeg ikke men kan se at den som hedder E-force i dk kører over 50 i tyskland og forskellen er vidst kun 1000W 30/kmt og 1500W 45 km7t i https://www.youtube.com/watch?v=ldJ4M1So6Qo&fbclid=IwAR3L591yhCXDmU6MPgB5_bMw7lhbLRoy-D8x4Y0evPpP2MIIzoplSPIlPtM

    Men det god viden at nogle modeller er så dårligt lavet som du beskriver at man skal holde sig langt fra dem..

    Men jeg er godt nok i tvivl da mange kun kører 25-27 kmt/t og det sgu en tand for sløvt til de km jeg har til og fra job..


  • Lindgren
    Lindgren Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   19. okt 2020 Oliver min datter skal kunne sidde i og den skal være på el..Så APE duer ikke her desværre.. smiley

  • #10   20. okt 2020 en ape50 25km er oplyst til at køre 28 km/t men køre 30-35 km/t lovligt

  • Knud H
    Knud H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #12   21. okt 2020 Hvad med denne ?
    https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/anden/annonce/48647732-motorcykel?t=1603293412363
    Må køres med Bilkørekort Kategori B og så vidt jeg ved, så må man godt modsat knallerter være 2 personer som på en motorcykel. Inden folk nu bliver alt for smarte i deres bemærkninger, så skriver Yamaha at deres Trike 300 må køres med kategori B kørekort hvis føren er fyldt 21 år :)- Denne ligner, men er på eL og ikke bensin som Yamahas.


  • Knud H
    Knud H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #13   21. okt 2020 Læs vedhæftede

    profilbillede
  • Lindgren
    Lindgren Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   22. okt 2020 Jeg har ikke noget kørekort længere og SKAL være en kabine scooter på EL.. smiley

  • #15   22. okt 2020 # hvorfor kørekort mere ?

  • #16   22. okt 2020 14 kørekort ?

  • Knud H
    Knud H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #17   22. okt 2020

    profilbillede
Kommentér på:
Hvilken kabinescooter skal man vælge? Og er der nogen af dem som kan "tunes" ?

Annonce