{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
316 visninger | Oprettet:

Temperaturer på AC? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har absolut ingen anelse om hvilke temperaturer en AC helst skal køre med.

Jeg har erhvervet mig et stage 6 temp måler og side købt fittings så den kan måle temp ved tændrøret.

Kører med Polini sport 70ccm

Jeg er igang med at køre cylinder kittet til, så jeg kører de 30-45 km/t.
Jeg har kørt en strækning på 15 km, hvor temperaturen lå på 58 grader celsius, mere eller mindre stabilt.
Og det er jo med forholdsvis små omdrejninger.

Hvornår skal man begynde at blive nervøs for at den bliver for varm?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temperaturer på AC?
  • #1   8. jul 2020 du skal vist bare tage den måler af igen fordi du har slet ikke nerver til at sidde og kigge på den mener at normalt kommer de op omkring 80 90 °

  • #2   8. jul 2020 Det forstår jeg ikke, hvorfor har jeg ikke nerver til det? Jeg spørger bare ind til, hvor varm en maskine skal og ikke skal være?

  • #3   8. jul 2020 Jeg mener at nu sidder du hver gang du er ude og køre og kigger på dem måler og tænker bliver den nu for varm hvis din motor er indstillet rigtigt så holder den til fuld gas hele vejen

  • #4   9. jul 2020 Der har du en pointe, men jeg synes nu det rart lige at kunne holde øje med temperaturen engang imellem, specielt her i indkørsels perioden!

  • #5   9. jul 2020 Husk topfart ikke er afgørende ved tilkørsel.
    Det afgørende er at temperaturen ikke bliver for høj.
    Du har temp måler så du ka sagtens køre varioen ud i topgear og ligge med halv gas ved de 65 kmt uden det tager skade.

    Der er lide mikro imperfektioner på stempelringe og cylindervæg i starten derfor ka temperaturen stige mere end ellers ved indkørsel. Derfor anbefaler de halv gas i et par 100km.
    Men du ka sagtens gi fuld gas det er der intet der tager skade af.
    Bare det ikke overopheder.


  • #6   9. jul 2020 Hvornår bliver temperaturen for høj, eller så man skal tænke over det ved indkørsel på ac? 100 grader?

    Kører godt nok meget forsigtigt pga kittet kun er 35 km gammelt!


  • #8   10. jul 2020 Tak for svar!

    Ja det klart måleren ikke kan følge med.

    Jeg er bare bange for at det sætter sig, det er trodsalt støbejern cylle med alu top stykke.

    men udfra det I skriver så lyder det til at når jeg ruller med 50-60 g, så kan jeg godt give den fx fuld skrald over en kortere distance fx op til top fart og ned igen?

    Jeg troede at grunden til man skulle til køre en ny cylinder fx var fordi at når jernet blev for hurtigt varmt så udvider det sig, og stemplet sætter sig.
    Så jernet skal vænne sig til varmen.


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 14
    #9   7. feb 2021 hva temp kørre du med når alt er kørt til ac vil du mene på athena racing

Kommentér på:
Temperaturer på AC?

Annonce