{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
113 visninger | Oprettet:

Kasko på K30 {{forumTopicSubject}}

Det kan man åbenbart få, hvis man er stædig nok! Der er dog 4600 kr. i selvrisiko, så spørgsmålet er- om det ikke bedre kan betale sig, hvis man selv sparer op?

En, jeg kender, har anskaffet sig en kabinescooter K30, den kan transportere 2 personer. Og den var for at sige det lige ud: R*vdyr. Men pæn! Den ligner en lille bil- af den type, jeg selv kalder for en "overskåren"- altså at de er meget lodrette bagtil, som om enden er skåret af. smiley smiley

Mvh
Tine

Kommentarer på:  Kasko på K30
  • #1   30. jun statistisk set tjener forsikrings selskabet på dig.
    Ellers ville de lukke butikken inden de havner i for dyb gæld. Eller hæve priserne til et niveau hvor de tjener.

Hvis man vurderer at risikoen for at kunne tjene penge på at tegne en kasko forsikring er over 50%, så kan det måske svare sig.

Personlig har jeg haft over 30 maskiner, og aldrig haft en eneste kaskoforsikring.
    Den dyreste maskine jeg har haft ville normalt koste 50'000. Jeg fik den meget billigere fordi der ikke var dansk afgift på. Skulle alligevel ikke overholde reglerne på den, eller i nærheden af statens lange fingre på den.

Men kunne sagtens have ansvarsforsikret eller ligefrem kasko forsikret den.
    Det valgte jeg dog ikke at gøre da jeg vurderede sandsynligheden for at det ville give grønne tal i sidste ende var under 50/50.

i de 17 år jeg har kørt har jeg aldrig haft en skade som forsikring selskabet ville dække.
    Ikke en skade jeg havde ansvaret for i hvert fald. Ikke engang delt skyld.
    Engang var der en mand der sagde jeg havde ridset hans kofanger da jeg parkederede min varevogn.
    Sagde jeg havde båttet ind i den med kofangeren.
    Jeg ved præcis hvad det var for en bil. Han havde parkeret som en idiot, så han fyldte to pladser. Jeg havde forsigtigt plantet min krog op mod hans nummerplade hver gang jeg bakkede, for at kunne komme ind på den parallel p plads.
    skiftede nok mellem 1. og bak gearet 8 gange for at komme ind.

Hvis der er plads, så kan jeg altid komme ind.
    Jeg var lidt provokeret over hans måde at parkere på, så selvom en bil længere fremme rykkede sig da jeg sku til at parkere, så tog jeg den plads som jeg vidste ingen andre ville kunne komme ind på.

Det havde han åbenbart set og så gået hen til min arbejdsgiver og bildt hende ind at skrammen på hans kofanger var fra mig.
    Det var ikke engang en pæn bil og der var flere skrammer på den kofanger.
    Han ville bare ha den malet på min regning fordi han var et var øm i anus af at leve hans liv smiley

Jeg er så også undtagelsen der bekræfter reglen.
    Det er et spørgsmål om risikovurdering.
    Det er jeg tilfældigvis exceptionelt god til. Jeg kom op i statistik i mat B og fik 12 med hænderne dybt begravet i lommerne billedligt talt.....

• #2   1. jul Nå. Jeg har forsikringer fordi, jeg aldrig håber, at få brug for dem!

Det er koster så noget, men jeg har faktisk et par gange fået udbetalt fra adres forsikring. (70 000 kr i alt)

Det jeg ville spørge om, var ikke om en forsikring er god at have, men om den der kasko er smart.

Mvh
    Tine- sparer du så op- af det du ikke forsikrer? Eller skal skatteyderne dække det?

• #3   1. jul En kaskoforsikring er det modsatte af smart.
    Den er dum.
    Det er hvis du ikke kan fibde ud af passe på dine ting, og du har investeret for meget i det du ikke kan finde ud af at passe på så du ikke har råd til at tabe din investering.

En i min families omgangskreds var økonomisk direktør for en af de helt store pengeinstitutter...
    Han sagde til mig da ueg var 8, lav aldrig en investering du ikke kan tåle at miste.
    Det er smart.

At bruge 5000 på en kaskoforsikring år efter år, fordi man ikke kan leve med lidt ridser i en knallert.
    Det er dumt.

Vi har gratis hospitals væsen. Universal health care.
    Hvorfor skal det dække skateboardere og mountainbikere og cykelbude.
    Men ikke en knallert eller en motorcykel?

Jeg betaler gerne ansvarsforsikrings gebyr til staten.
    Men vi har privatiseret vores færdselssikkerhed.
    Det er ligeså smart som at de usa har privat sundhedsvæsen

• #4   1. jul Imedens den er ny? Så kan en kasko muligvis være en god idé. Da den jo også dække en skade du evt selv forvolder.
    Men efter et par år, vil værdien på den kabinescooter være så lav, at det ikke længere kan svare sig. Og så opsiger man sin kasko og har så kun ansvar.

• #5   1. jul Man ka rigtig nok være tvunget til at investere en lidt for stor andel af sin formue i et nyt køretøj.
    Som man ikke evner at passe på. Men ikke desto mindre er afhængig af.
    Så kan kasko være smart nok. Men det er undtagelsen der bekræfter reglen.
    Som regel er kasko = at lade vandet i bukserne for at holde varmen.

• #6   1. jul ahh MAF. Enhver kan sgu skride ud, og lige ind i en lygtepæl.
    Og de her 3-hjulet er pissedyre. Og jeg kan garantere dig for, at ingen cyklist i det her land, forstår hvad et horn betyder, og de svinger gerne til siden imedens man overhaler.
    Der er ikke de store undvigelsesmuligheder på en 3-hjulet, da sådan en slet ikke kan dreje skarpt uden at vælte.

• #7   1. jul Det sker så få gange pr kørte km, at det bedre kan svare sig at sætte de 5000 ind på en konto hvert år og så købe en ny hvis man en dag krøller jernet rundt om en lygtepæl.
    Har selv braget ind i en lygtepæl med ca 30kmt engang.
    Købte knallerten for 3500 inden.
    Solgte den for 1800 som reservedels knallert bagefter.

1 gang er det sket
    Og jeg har kørt 17 år i kbh like i stole it.
    Kørte også op i en bil med 25 kmt engang. Det blev 3000 til ham og 1700 for reparationer på min egen

• #8   1. jul MAF en 2hjulet skramler koster ingen ting.
    Men de her 3-hjulede er faktisk meget meget dyre. Så en kasko kan være forskellen på om man har et køretøj eller ej. Selv brugtprisen på dem er meget høj.

Det var ligesom det spørgsmålet gik på.

• #9   1. jul Ja 50-60 tusind.
    Min rx factory står mig i over 30 tusind.
    Den har jeg ulovlig og blæser rundt på.
    Ku aldrig drømme om at kasko forsikre en mc.

En kabine scooter er da nærmest umulig at slå ihjel.

Det værste der ka ske er ny forgaffel/ratstamme eller nye ruder og rette en dør ud.

Og hvor risikobetonet kører man lige i kabine scooter?
    I forhold til på en funbike

Kommentér på:
Kasko på K30

x