{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
78 visninger | Oprettet:

Scooter starter dårlig de her dage {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny med scooter. Min liberty, fik ny olie filter og smurt i november, der er fyldt benzin og 2taks olie på den. Den kørte som smut hele sommer og efterår. Men denne uge skal jeg hver gang bruge kickstart for starte den. Jeg er ny, har i gutter ide til mig. Den står udenfor hjemme og på arbejde. Hvad tænker i jeg kan tjekke gøre. Lisbeth

Kommentarer på:  Scooter starter dårlig de her dage
  • Simon H
    Simon H Online Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 409
    #1   24. mar Når du kommer hjem fra arbejde, så finder du lige en skruetrækker frem, og justerer din karburators tomgang.
    Det skal nemlig gøres med varm motor.
    Der er 2 ting du skal justere på.
    1: Din luftskrue. Den indstiller du i fabriksindstilling før du går i gang. Skru den helt ind (ikke hårdt) og skru den så 1½ omgang ud.
    2: Din tomgangskrue. Den drejer du enten ud eller ind, alt efter om den står med for mange omdrejninger, eller for få omdrejninger. Den skal prutte en lille smule så står den rigtigt. ca 2000 omdrejninger.
    3: Så indstiller du din luftskrue. Når du vipper med gashåndtaget skal den gå op i omdrejninger med det samme, og gå ned igen når du slipper. Har den lidt svært ved at tage fat med det samme, får den for lidt luft, og din luftskrue skal skrues ud (en kvart omgang ad gangen) Bliver den oppe i omdrejninger (er længe om at falde ned når du slipper) får den for meget luft, og skal skrues ind (en kvart omgang ad gangen)

Når det er indstillet så starter den hver gang. Det kan godt være man skal gøre det et par gange om året, da en 2takter opfører sig forskelligt alt efter vejret.

• #2   24. mar Mange tak for svar Simon det går jeg ud og gør

• Simon H
    Simon H Online Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 409
    #3   24. mar Husk at motoren skal være varm. Altså den skal have kørt en tur, ellers bliver det lidt noget rod smiley

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    mar 2020

Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 22
    #4   24. mar prøv også at starte med elstart, når du har kørt en lang tur.
    Hvis den starter rimelig let, så kan det være at dit batteri er faldet sammen og ikke kan holde på energien.

Kommentér på:
Scooter starter dårlig de her dage

x