{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Originalt PGO Cylinder tilkørsel?
  • #1   10. feb 2020 10x5-10km
    Den skal bare bliver varm, og køle ned igen ca 10 gange, så er den der.


  • #2   10. feb 2020 Tilkørsel som så, er noget perlegrus mekanikeren har opfundet, kør den lidt varm et par gange og så køre det bare smiley

  • #4   11. feb 2020 I manualen til min Malossi cylinder stod der 1.000 km.
    Så hvis du kører med ring i vario, så bør du holde den under 30 kmt og kører du uden ring i vario, så hold den under 45 kmt de første 200 km.


  • #5   11. feb 2020 #4 De 1000km, som ofte står er sikkerheds baseret. Det er som sådan ikke pga slid de skriver 1000km. Men det er ca den til det tager at "kende" sit opgraderede køretøj, acceleration, bremse, styring osv.

  • #6   11. feb 2020 Jeg snakkede med en maskinmester, som var skarp i motoren og han sagde at en ny cylinder skulle tilføres 200km, for at stempel og cylinder fik tilpasset de små uligheder og at et nyt stempel eller nye stempelringe skulle tilføres 50km, som minimum, da nye stempelringe er meget skarpe.

    Der er dog kommet en finere teknologi på området, så man kan vurdere det ud fra skarpheden på stempelringene, hvor meget det er nødvendigt at tilhøre.


  • #7   11. feb 2020 #3 de små mini grater efter de har lavet cylinderen, og derfor skal de slibes væk = slides væk når man køre den til...

    trust me! når du har kørt den varm et par gange som jeg skriver, så er de små grater længe væk, smiley men og ligge og køre 1000km er helt hen i vejret.. og ingen køre med halvgas rundt 200km, for at køre til.

    så nøjes nu bare med og køre den varm et par gange og få den justeret ind, så spiller det bare smiley hvis der er noget galt med cylinderen eller stemplet, eller forkert montering så kommer fejlen hurtigt.

    10-50km kørsel hvor du selv vurdere om det lyder og køre som det skal, samt indstille.

    jeg har benyttet denne fremgangs metode siden 2003 og skiftet cylindre på mere en 800+ scootere og der har aldrig været noget, husk også at tjekke stemplet funktion i cylinderen inden montering, for evt fejl osv.

    en anden gammel skrøne siger også at hvis du lægger stemplet i olie natten over inden montering, skal der ikke tilkøres udover, self opstart og indstilling smiley

    og husk alt med måde, og lyt til maskinen smiley

    Stay Tuned!


  • #8   11. feb 2020 Der vigtigste er nok at din dyse for alt i verden ikke må være for lille og at oliemængden skal være rigtig.
    Ofte så er det ikke mængden af gasgivning der er det store problem.
    Det er lige så meget omdrejningerne.


Kommentér på:
Originalt PGO Cylinder tilkørsel?

Annonce