{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  PGO hot 50 oliepumpe
  • #1   10. okt Den er ikke variabel og styres kun af motoromdrejninger/ gearing mellem krumtap og pumpe, hvis det skal ændres skal du lave om på drevet mellem krumtap og pumpe og det findes der vist ikke noget til.

Jeg har aldrig set nogen udskrift på hvad den leverer ud fra omdrejningstal pr tid. Men den giver nok omkring 2% ved fuld gas med den karburator og dyse den er født med.

Skifter du dyse/karburatorstørrelse til ret meget større end den er født med, så går det hurtig galt.

• #2   11. okt Hvordan går det så hurtigt galt hvis man

''Skifter du dyse/karburatorstørrelse til ret meget større end den er født med, så går det hurtig galt''?

Den er jeg så ikke helt enig i TT smiley Da jeg selv har kørt med 12/17.5/19 mm karburator med std olie pumpe. Der var ALDRIG noget,, har kørt med det i flere år ''5''. Jeg tog først min olie pumpe af da jeg gik op i en 21mm karburator med 47,6mm cylinder.

Din olie pumpe blander kun 2% og kan ikke til at indstille hvor meget olie den skal blande. Det kan du gøre ved at putte noget olie i din benzintank.

• #3   11. okt @ 2

Pumpen er en fixed ratio pumpe som giver en vis mængde pr omgang (eller 10 omgange) = ved 10000rpm giver den på 1 minut X milliliter. Hvis det skal passe med 2% i forhold til benzinmængden er der kun 2 variabler tilbage = karburatorstørrelse og dyse, og dermed mængden af benzin der forbruges af motoren.

Hvis du nu dobler op dysestørrelse fordi cylindervolumen øges, men omdrejningstal på motoren forbliver det samme, hvad sker der så ?

• #4   11. okt Det er korrekt TT.

Men der har stadig aldrig været bøvl med mine opsætninger ved de forskellige karburator størrelser eller dyser med og uden olie pumpe. Men vil altid blande olien selv når vi taler 47,6 cylinder, og man kan jo bare tjekke sit tændrør hvis man er i tvivl om den får for meget eller for lidt...

Kommentér på:
PGO hot 50 oliepumpe

x