{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

CRH
CRH
Tilmeldt:
25. sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Ny scooter - hvad er godt at købe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal have købt mig en ny scooter. har haft 4 forskellige brugte, men jeg har altid været mere eller mindre uheldig med dem. Så nu har jeg besluttet at den næste skal være helt ny. Hvad vil I anbefale? Jeg har kigget på PGO Big Max men er der andre der er bedre? Det skal være en 45 km/t.

/Carl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny scooter - hvad er godt at købe?
  • #1   19. apr 2019 Har du selv forsøgt på at skrue på dem, uden at have evnerne til det?

    Køb en 4 takt i en god kvalitet og huk at overholde service.
    Yamaha eller Vespa.

    Hvis service er for ofte og for dyre på en 4 takt, så vælg en Big Max. De er ikke til at slå ihjel.


  • #2   19. apr 2019 Hvis jeg skulle ud og kigge på ny scooter man ikke selv skal skrue ved. Så ville jeg selv kigge på en yamaha neos 4takt eller yamaha aerox 4takt.

    Hvis man selv vil skrue og fixe ting. Så havde jeg valgt bigmax som tommy skriver eller trex hvis den gerne må være lidt større.

    Så mit råd er tage ud til en pgo og yamaha og prøve køre en af hver model. For at se hvilken der passer bedst til dit behov, budget og køreglæde. smiley


  • CRH
    CRH Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #3   20. apr 2019 Ja, jeg skal nok ikke skrue for meget, så det lyder til at en Yamaha Neos 4T lyder som det rigtige valg. Hvad med begrænsninger i sådan en, hvad skal der gøre for at den render mere en 45?

  • #4   20. apr 2019 Bare pil skiven, det burde være rigeligt. smiley

  • #5   20. apr 2019 #3
    Det er ikke nemt at hive fart ud af de nye 4 taktere, men de kører mega langt på literen.
    Du kommer næppe over 60 kmt, hvis du fjerner ringen i vario.
    Spørgsmålet er så bare om der er en ring i vario.


  • #6   20. apr 2019 Har lige kigget på min vens Neos, der var ikke nogle skive i. Tror jeg fik læst mig til at det er selve variatoren der er en begrænsning, så den skal skiftes for at "pille skiven". Min vens er dog en 30'er så ved ikke om det er gjort på 45'er modellerne.

  • #7   21. apr 2019 hvorfor køre hurtigere på en 45??? en helt ny køre vel alligevel de 50km/t og hvis du så ville pille begrænsninger så går det jo udover dit bil kørekort? det kan klart ikke anbefales. så køb en 30'er. med mindre du er ligeglad smiley

  • #8   21. apr 2019 #7
    Fordi at det er livsfarligt at køre 45kmt, når bilerne blæser forbi med 90kmt på landevejen.

    De fleste gamle 45kmt havde en topfart på 55-58kmt og det var super godt. ( På speedometeret ).
    Så hvis man kun topper 45-48kmt på speedometeret, så har man et sikkerhedsproblem.


  • #9   21. apr 2019 #8 ja det har du ret i. men hvorfor så ikke bare køre på cykelstien. hvis der så ik er en på sin daglig rute til arbejde. så burde man overveje en 30'er som kan tunes istedet. så det ikke går udover dit kørekort til bil. fx.


  • #10   21. apr 2019 og hvis man ikke vil leve farligt skal man holde sig fra scooter smiley

  • #11   21. apr 2019 #8
    Hvor mange cykelstier finder du ude ved landevejene?
    Og hvor lang tid tager det så at komme på arbejde, med 35kmt, i forhold til 55kmt?


  • CRH
    CRH Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #12   25. apr 2019 I har selvfølgelig ret. Hvorfor pille ved den, når det både er farligt og kan koste mange penge. Det er også ren og skær dumhed at jeg spørger. Jeg har ca. 10 km på arbejde hver vej. Meget lidt af turen er på trafikeret vej, og resten er igennem en skov og på en landevej, hvor jeg typisk møder 1-2 biler om morgenen og ingen når jeg kører hjem. Min gamle knallert kørte omkring 60 km/t og det tog omkring 12 min. Om det skulle tage 15-20 min. i stedet, gør absolut ingen forskel. Jeg har aldrig, i de 10 år jeg har kørt den vej, mødt politiet, men jeg har så heller aldrig kørt andre steder på knallerten netop pga. at knallerten var ulovlig, så det er selvfølgelig også mest fornuftigt at beholde den i original stand. Mange tak for de gode råd!

  • #13   25. apr 2019 Hvis du køber en 45 scooter, så bare sørg for at den ikke kommer over 58kmt, hvis du ændre ved den.

Kommentér på:
Ny scooter - hvad er godt at købe?

Annonce