{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Smæk dog gg, 70cc og 6 grams ruller i! {{forumTopicSubject}}

Jeg har diskuteret en del med nogle som "tror" de har viden om ruller indstilling osv. Min pmx ville elsker 3,5g ruller men jeg får af vide at jeg skal sætte gg og smide min 9k ud fordi de yder direkte ens (WTF nej slet ikke!!) også at jeg skal smide 6 grams i men sidst jeg havde tunge i som i 5g så trækkede hun dårligt og kørte ja en del hurtigt. Jeg ramte forleden 91,7 på gps og fandt et død punkt ved 68-74 km/t med 3,7g ruller i sidst jeg fjernede et dødpunkt fik jeg hjælp og afvide at det var rullerne jeg smækkede de rigtige i og det var væk. Jeg er igang med at indstille mine ruller (hvad det kaldes). Er det evt en klog person der kan hjælp? Evt. Tommy?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smæk dog gg, 70cc og 6 grams ruller i!
  • #2   15. mar 2019 #1
    det rigtigt syntes bare det stressende folk skal fortælle mig noget der passer på deres opsætning men ikke min.. syntes ogs det er lavt tal men den laver slet ikke så mange omdrejninger som folk siger den ville smiley din opsætning er genial og overvejer ogs luftfilter kassen igen skal bare dyse til og er blevet træt af at indstille.


  • #5   15. mar 2019 den bruger overraskende slet ikke så meget benzin smiley men det er ligeså nemt at indstille med eller uden ik? nu blev jeg sku lidt nysgerig

  • #6   15. mar 2019 nej hvertfald ik når de køre med 70cc og gg værste kombo so syndt for det cylinder aahah

  • #8   15. mar 2019 ja det er nok det nemmeste i min verden at indstille har bare gjort det så mange gange at det er død kedeligt aha smiley

  • #9   15. mar 2019 men tænker jeg beholder den som den er bare andre ruller har snart klaret min bil kort så skal pmx'en på plejehjem i værkstedet efter smiley

  • #10   15. mar 2019 Et dødt punkt omkring 60kmt kommer ofte fra en variator, som har slidt en rille, eller en slidt rille i remskiverne.
    Du skulle gerne kunne mærke det med en finger.
    At dømme ud fra dine ruller, så har du en trykfjeder på, som er alt for blød.

    Jeg vil anbefale dig at skifte trykfjederen til gul, hvid eller rød fra Malossi.
    Den hvide vil nok være den bedste.
    Og skift rullerne til 5 gram og få shimmet dit vario ind.
    Så vil du nok opleve at din gasrespons bliver bedre og at optrækket fra 0-20 bliver bedre.
    Du vil måske endda kunne gå ned i styrke på trimfjedrene.

    R-Setup 9K er helt klart den bedste all-round udstødning.
    Den kan bruges på både 50ccm og 70ccm.
    På 50ccm der bør man dog have højkomprimeret topstykke og have udvidet udstødningsporten.


  • #11   15. mar 2019 Det var lige det jeg skulle bruge mange tak Tommy altid de bedste svar smiley jeg spar sammen og køber alt det ind smiley
    Men min vario kommer helt ud som den skal og ind som det der shimme skulle? der er godt nok ingen rille i vario'en smiley men er det normalt at den kør dårligt med 4,5 og op i rulle gram?


  • #12   15. mar 2019 Kører dårligt?
    En scooter kører jo bedst med de rigtige ruller.
    Når man tuner hårdt, så ændre man jo rullerne med 0,2 gram for at ramme de rigtige.
    Os med std cylinder, vi ændre kun rullerne med 0,5 gram.

    Tjek lige om der er en rille i remskiverne.


  • #13   15. mar 2019 Har tjekket og der er ingen riller men den køre bedre med lavere ruller prøvede med 4grams og det var den ikke en fan af så tror den har det bedre med 3,5g smiley

  • #14   15. mar 2019 Vend tilbage, når trykfjederen er skiftet.

    Tjekkede du blæserhjulet for slid rille?


  • #15   15. mar 2019 Jeps smiley

  • #16   22. mar 2019 Jeg vil også sige strammere fjeder og tungere ruller, jeg havde samme problem på min gamle jog r (10år siden) købte stage 6 Delta clutch, hvid trykfjeder og 5g ruller, sammen med mallossi sport 47mm cylle, mallossi multivar vario, hebo manston Racing krumtap og stage 6 Pro replica udstødning, stage 6 Black edition 21mm karbu, brugte 105 dyse, kørte 99,8 på toppen da jeg havde manston replica 47,6 kørte den 110 og rundede 100 på 5-6 sekunder, dvs voldkneppet motorcykel agtigt

  • #17   22. mar 2019 Kunne følge med på motorvejen med min hebo manston opsætning, se min profil, sort og rød skjolde, fik perlemor hvid mallossi sport og technomerlin da jeg brugte den til hverdag, har skrevet polini sport, men hold jer fra denne, den sætter sig ved høje omdrejninger ??

  • #18   22. mar 2019 Polini Sport er slet ikke lavet til høje omdrejninger.
    Der er der ingen støbejern der er.


Kommentér på:
Smæk dog gg, 70cc og 6 grams ruller i!

Annonce