{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
194 visninger | Oprettet:

Sym Jet Sport 50 SR Kvalitet ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu har jeg kigget snart et stykke tid, på sådan en model Sym Jet Sport 50 SR, scooter her.
Den er i 2T model.
Og jeg syntes at den ser fed ud og med speedometer værket, led baglys, formen på scooter osv. smiley

Nå, men hvad er det for en motor der er på hesten, der driver værket ? smiley
Det kan jeg ikke finde en pind om den på nettet. smiley
For ligefrem T-Hansen scooter er det jo ikke lige.
Er der nogen herinde, som ved en smule viden om den scooter her ?

Så jeg måske kan få lidt mere viden inden evt et køb.
For fed er den smiley




Kommentarer på:  Sym Jet Sport 50 SR Kvalitet ?
  • #1   11. feb Nu forhandler t. Hansen sym så....

  • #2   11. feb Det ER jo ligefrem en tsvansen scooter

  • #3   11. feb Sym er jo i den dyre ende.
    Langt fra.
    Det er jo ikke Giganco, eller cpi, vga skrammel.

    Jeg har kunne finde det her info.
    Dog ikke lige hvad motor model det er.

    12 > TEKNISK DATA
    12.1 > SPECIFIKATIONER
    MÆRKE ............................. SYM
    MODEL .............................. Jet SportX
    MOTOR .............................. BC
    MOTORTYPE ..................... 2-takts, 1 cylinder,
    blæserkølet
    SLAGVOLUMEN ................. 49,4 cc
    BORING & SLAGLÆNGDE . . 40,0 x 39,2 mm
    MAX EFFEKT...................... 2,1 kW / 6.000 omdr./min.
    MAX DREJNINGSMOMENT 4,2 Nm / 5.000 omdr./min.
    ...............................................................................
    TÆNDINGSSYSTEM........... CDI
    TRANSMISSION ................. CVT, variabel
    TÆNDRØR.......................... (NGK) BPR8HSA
    STARTERSYSTEM .............. Elektrisk starter og kickstarter
    STØDDÆMPER .................. Hydraulisk teleskop (for)
    Hydraulisk med fjeder (bag)
    DÆKSTØRRELSE................ 120/70-12 (for) / 130/70-12 (bag)
    DÆKTRYK (afkølede dæk) ...... 1,8 bar (for) / 2,0 bar (bag)
    BREMSER .......................... Skivebremser (for og bag)
    12.2 > ELEKTRISKE DELE
    BATTERI ... . . . . . . . . ... . . . . . . ... ... . . . 12 V / 6AH
    SIKRING.............................. 15 A
    PARKERINGSLYS ................ LED
    BAG-/STOPLYS................... LED
    FORLYGTE .......................... 35 / 35 W
    BLINKLYS ........................... 10 W / LED
    12.3 > KAPACITET
    MOTOROLIE (2-takts)........... 1,2 liter
    BENZINTANK..................... 6,3 liter
    MAX LAST .......................... 150 kg
    MAX FART ......................... 30 / 45 km/t
    12.4 > DIMENSIONER/VÆGT
    LÆNGDE ............................ 1840 mm
    BREDDE.............................. 690 mm
    HØJDE ................................ 1120 mm
    SÆDEHØJDE ...................... 800 mm
    AKSELAFSTAND ................. 1275 mm
    VÆGT ................................. 98 kg
    TOTALVÆGT ...................... 252 kg


  • #4   11. feb Sym har fandme ikke noget med Thansen at gøre.
    Jeg har selv en Sym GTS 300i Evo holdende i haven.
    Den kører pisse godt og det er kun forgaflen, som er bundrusten, fordi at den har holdt parkeret udendørs i de mange år som den har eksisteret.
    Nu har den rundet 12.000km og den kører stadig godt.

    Sidst jeg tjekkede, så var det TMP, som importerede dem ( samme som henter Aprilia til landet ).


  • #5   11. feb Jeg har lige snakket med en mekaniker i odense. smiley
    For lige at være sikker på hvad vi har gang i herinde, med at kalde noget for tsvansen, som det jo åbenlyst ikke er i nærheden af. smiley
    Når vi snakker dårlig kvalitet.
    Han siger at Aprilia har ejet Sym før, og T-Hansen har opkøbt det mærke.
    Og at de så har solgt flere 100000 stk af dem i landet, og de var næsten mere holdbare end ( Aprilia i motoren ). smiley
    Og Sym x Sport Sr 50, skulle være lavet lidt som Aprilia sr factory model.
    Vilket den jo også lign jo.

    Så Tommy skal have en Guld Medalie. smiley


  • #6   11. feb Tommy.
    Er det samme motor som Sym Jet x sr ?


  • #7   11. feb Motor kærket vides ikke.
    Ligesom Piaggio, Minarelli, og hvad de hedder.
    Så det er vel lidt som Pgo vi er ude i her, med en motor der ikke rigtig har et Mærke.


  • #8   11. feb Motor mærket vides ikke, skulle der stå smiley

  • #9   11. feb Nej nej nej...
    Thansen har ikke opkøbt Sym og det er apriliaimportøren, som der har solgt importretten videre til Thansen.
    Sym er kæmpe stort.

    Thansen har 1100 ansatte.
    Sanyang ( som er firmaet bag Sym ) har 7900 ansatte
    Thansen omsætter for 1 milliard kroner.
    Sanyang omsætter for 1 milliard dollar.

    Tror du stadig på at Thansen har købt Sym?

    Hvorfor er PGO motoren ikke et mærke?
    Den er også produceret i Taiwan, som lidt kan ses som en Japansk udgave af Kina.
    PGO motoren er et mærke, på præcis samme måde, som Piaggio er det.
    Det samme gælder for Sym.


  • #10   11. feb Forstod bare på det at det var T-Hansen der havde opkøbt Sym mærket.
    Det er også helt lige meget. smiley
    Så sym er lidt af det samme som Pgo, kan man sige det sådan eller ?


  • #11   11. feb #10
    Det er ikke ligemeget, for Thansen er shit.
    Sym er lidt højere kvalitet, vil jeg mene.
    Og PGO er ganske fin kvalitet.
    Problemet er at mange af dem der roder med dem, ikke aner hvad de roder med og smadre dem og så er det pludselig scooterens skyld.


  • #12   11. feb Okay ja det kan jeg godt se Tommy.
    At det ikke er shit T-Hansen der er tale om hvad den sym angår.

    Ved du så hvad cylinder osv passer på de motore her?
    Passer de fra andre motor mærker, Eller igen kun sym selv fx under speedline, eller hvor man nu skal bestille noget motor reservedele værk.
    Sym og se hvad de kan tilbyde ?


  • #13   11. feb Er det mig eller er der bare intet tun til den model smiley smiley smiley
    Hvis den jo ikke passer dele fra andre scooter mærker ?


  • #14   11. feb https://www.kgi.dk/product/11874-27425/sym-jet-sport-x/cylinderkit-malossi-sport-47mm

    Det ligner minarelli, men jeg er ikke sikker.
    Utroligt at der stadig sælges 2 taktere.
    De kan jo ikke klare den nyeste euronorm.


  • #15   11. feb https://www.rac.co.uk/drive/advice/emissions/euro-emissions-standards/

    Den kommer så 1. januar 2020.
    Så er det slut med 2 takter og det er slut med 4 taktere med karburator.


  • #16   11. feb De sælger dem også kun til lagret er tom.

  • #17   11. feb Hvordan kan jeg måle det, om det fx er en minarelli cylinder der kan komme på.
    Noget med slaglængde og Ø i krumtaphuset, og de fire pindbolte skal også passe.
    Er der mål på minarelli blok et sted.

    Men scooter tror jeg at jeg napper, og ser hvad det er for noget smiley


Kommentér på:
Sym Jet Sport 50 SR Kvalitet ?