{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
147 visninger | Oprettet:

Vinter dæk {{forumTopicSubject}}

Hej
Skal bruge nogle gode vinter dæk som skal køre året rundt. Da jeg ikke vil pille dem af igen før de slidt ned..
Hvad skal man vælge?
Har selv set på 3 forskellige som kunne være et godt bud.
Michelin city grip
Urban irc master snow
Heidenau K66 LT M+S

Nogle erfaringer med de dæk, eller bedre forslag?
På forhånd tak??

Kommentarer på:  Vinter dæk
  • #1   4. nov Hvorfor vil du køre med vinterdæk hele året?

Det tager 15-20min at skifte, så hvorfor dog slide dem op om sommeren?

Det vil også være væsentlig bedre at køre på gode sommer dæk i den varme halvdel af året:)

Undskyld jeg siger det, men er det ikke lige lovlig med dovenskab, ikke at ville skifte dæk?

Evt køb et sæt ekstra fælge og montere dem på, så er det ENDNU hurtige at skifte mellem sommer og vinter:)

• #2   4. nov Har selv kørt med urban mastersnow, og der er bare bid i de dæk, om det så er sne mudder eller bare tør vej, så er der sgu bid i dem!

Men som #1 hvorfor køre med vinterdæk om sommeren, de bliver hurtiger slidt, da vinterdøk er lavet i noget mere blødt gummi end sommerdæk.

• kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #3   4. nov Her sæt Michelin city grip på min søn Scooter de er et godt helårs dæk han er glad for dem. Er købt på dæk online til god pris i forhold til t Hansen Kina dæk ??

• #4   7. nov Irc urban snow master DØR hvis du kører sportsligt om sommeren.
    Michelin dækket er et rimelig skudsikkert valg ud fra hvad jeg har læst af anmeldelser
    Heidenau dækket er godt men ikke helt det oplagte helårsdæk.
    Kig evt på duro hf-903 og lignende typer dæk.
    De står ikke så godt fast på is som et M+S dæk med mikrolameller skåret i blokkene på dækket.

Men det står godt fast i sne, det aquaplanner næppe, det står godt fast sommer og på græs og det holder rimelig længe hvis bare du ikke kører med for lavt dæktryk som har været tilfældet her
    På det her dæk er blokkene slidt skævt af at køre med for lavt tryk, så det vil rumle hvis det bliver blæst op igen

• #5   7. nov Jeg kører med battlax sc1 foran og molas ml50 bagi.
    Til vinter.
    Men jeg har kørt mange vintre, og specifikt trænet at køre i glatføre på glatte dæk. Fordi jeg synes det er sjovt
    Så længe der ikke ligger mere sne end 5cm så har fordækket skåret igennem sneen og fået bid i asfalten under.
    Men på is skal man have nogen ekstra toothy m+s dæk hvis man ikke skal sjutte rundt.

https://youtu.be/bDgs1eV_hdk

Har sågar kørt en del på tørvejrs sommerdæk om vinteren.
    Man skal selvfølgelig ikke lege med ilden i trafikken.
    Men på en måde kan man gøre sig selv lidt en bjørnetjeneste ved at køre med så aggressive dæk at de ikke slipper før man kører hurtigt og SKAL bremse/undvige

• #6   7. nov Geunden til ejg sagde heidenau k66 ik er så oplagt helårsdæk er bare at det er m+s
    Det fås vist også uden.
    Og det har vist masser af bid at give af.
    Men holder vist lige så kort tid som mit molas ml50 bagdæk.

Mit indtryk er at man kum behøver det sideværs vejgreb når vejene er tørre og rene.

Uanset hvor groft et dæk du har på, og uanset hvor blødt gummiet er, så ska du stadig køre forsigtgt i glatføre.
    Man drejer ikke så skarpt.
    Det vigtige er at man kan bremse/accelerere i en lige linje.
    Og det gøe molas ml50 og duro hf-903 næsten lige så godt som et m+s dæk.

I mine øjne er det en dårlig handel at vælge 5% ekstra greb når man ikke gider køre.
    Så hellere køre forsigtigt vinter (som man alligevel gør)
    Og så have et dæk der virker når det gælder (forår sommer efterår og halvdelen af vinteren hvor temperaturern alligevel er over frysepunktet. Basically 98% af de kilometer jeg kører)

• #7   7. nov Det er da logik at man kære mere forsigtig om vinteren xD. du skal du heller ikke lave bremsespor eller hjulspind hvis du har de urban mastersnow på ^^ så dør de hurtig ja.

Men til vinterbrug er de SUPER!

Om sommeren bruger jeg M-S dæk

• #8   7. nov De er super om vinteren

Det jeg ville sige med at man kører på listetå om vinteren, var bare at man der ikke er så meget mere greb i irc dækket end i et duro hf903 f.eks., som man kunne tænke.

Men man vil afgjort kunne mærke forskel

Hvis man måtte så havde jeg kørt på pigdæk om vinteren bare de 2 måneder med frost vi normalt har.

Synes man ikke det er sjovt at sjutte lidt rundt, så er irv dækket eller lign. Det eneste rigtige.

For mit vedkommende er det ikke pengene værd, men som man ka se i den video jeg postede med min slider, det er jo fordi jeg gost kan lide at tumle rundt i sneen. Gerne med et småstyrt eller 10

Jeg er også lidt en freak hehe

• #9   7. nov Mener godt at man må køre med pigdæk, men det følger at der også er islag , og i et stort omfang. Men kan os være jeg tager fejl

Kommentér på:
Vinter dæk