{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
85 visninger | Oprettet:

Honda vision 45 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en Honda vision den køre 60 på lige vej,
Men når der kommer en bakke bliver den sløv,
Er det normal eller hvad. ?

Kommentarer på:  Honda vision 45
  • #1   9. aug Rullerne er gerne en anelse "for" tunge fra fabrikken af.
    Det gør at den kan køre lidt længere på literen med halv gas, samt larme og forurene lidt mindre.

Til gengæld kan man ikke komme helt op i trækområdet mee fuld gas, før varioen er gået i højeste gear og motoren kan løbe op i de lidt højere omdr.
    Samtidig vil den have tendens til at blive i et for højt gear når den rammer en bakke eller modvind.

Løsningen er typisk at få nogen lidt lettere ruller i. Vi snakker højst 10% lettere. Men nok mindst 5% lettere.

Det er det samme med de fleste maxi scootere også.

Cvt'en bliver brugt som en slags chip til at regulere den lidt ekstra ned mhp at klare div. Miljø krav.
    Men kan ændres til fuld yde evne igen rimelig nemt og billigt.
    Det er i praksis også straffrit at gøre.
    Det ændrer slet ikke på topfarten

• #2   9. aug Hvis den ellers er lovlig tvivler jeg på du kan mærke det her

Men det er normalt at folk afdrosler deres scooter uden at ændre rullevægt, og så bliver rullerne pludselig Meget for tunge. 20% f.eks.

Det mærkes ved at motoren ligesom ikke arbejder for fuld galop.
    Fordi de for tunge ruller får varioen til at vælge et for højt gear. Indtil den kommer i højeste gear. Så begynder farten at indhente gearet. Og så begynder den gerne at accelerere helt godt fra 45-70 på speedometeret.

Din maskine burde visr lidt samme symptom.
    Altså som om motoren først rigtig får lov at arbejde for fuld damp efter en 40 kmt og op til 55 ca.

Men de er ikke såååå meget for tunge i dit tilfælde tænker jeg.
    Så det er nok ikke meget du ka mærke.
    ...indtil du rammer en bakke så ka du mærke hvis de er for tunge

• #3   9. aug Nu ka jeg ikke lige umiddelbart se hvad standard rullerne vejer på sådan en nsc 50.
    Men sku tro det er til og finde ud af ved at google på engelsk.

Den her video kan man tydeligt høre at den lige kører med lidt højere omdr tal med den polini variomatic i.
    Hvis man ku finde ud af hvad rullevægt det svarer til (der er vist 9 ruller i polini varioen, så de vil være lidt lettere hver rulle, for at få samme samlede vægt som med 6 ruller som der normalt er i en variomatic)
    https://youtu.be/47IFcKgNNDg

• #4   9. aug Det er sgu da helt normalt.
    Din cykel taber jo også fart, når du skal op ad en bakke.

Kommentér på:
Honda vision 45