{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
262 visninger | Oprettet:

Påkørt med vilje {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Situationen er sådan at der en en person der har gjort sig sur på min ven og jeg. Så da han så os ude ved landevejen jagtede han os og påkørte mig med vilje ved at køre ind i siden på mig 2 gange, senere på aftenen møder min ven ham så hvor han påkøre ham med vilje så min ven køre direkte ind i en betonmur. Og begge gange er han bare kørt væk. Vi kan begge knap nok gå og vi har politianmeldt det og vi har hans adresse og nr. Men den bil han påkørte os i var en anden som vi ikke har nr plade på. Hvordan kan vi få erstatning for det nu hvor vores scootere er smadret og vi har personskader. Vi tager på sygehuset her om lidt så det kommer med ind i rapporten.

Kommentarer på:  Påkørt med vilje
  • #1   6. jul Håber ikke jeres scooter er tunet ellers gør de ikke noget men ved ikke med personskade

God bedring

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.469
    #2   6. jul Selvfølgelig gør de noget hvis der er hold i anklagen, det er en del af deres arbejde. Ulovlig scooter eller ej har ikke bjælde med det at gøre.

• #3   6. jul Hvis man er offer i en voldssag (dette lyder som en volddssag) så kan man få erstatning efter erstatningsansvarsloven. Kan gerningsmanden ikke selv betale, så kan man få erstatning fra erstatningsnævnet.
    Når du er offer kan du have krav på en bistandsadvokat, han vil kunne hjælpe jer med at søge erstatningen. Spørg politiet de har oplysningspligt både i forhold til bistandsadvokat og erstatningsnævnet.

• #4   6. jul meld ham

• #5   7. jul Følger lige med.

• #6   7. jul Sikke noget. øv Det er supervigtigt, at kommer på skadesstuen for, der vil de kunne dokumentere Jeres skader evt med billedbevis (røntgen mv) af skaderne på Jer.

Men I kan allerede anmelde skader på Jer og Jeres køretøjer til Jeres eget forsikringsselskab, der så vil dække skader på personer og køretøjer. Husk også at evt sygemelding/tabt arbejdsfortjeneste og manglende mulighed for at afholde ferie (man kan ikke holde ferie, når man er syg!), skal med. (Og tøj! Og nye hjelme!) Og evt transport til værksted, det skal med- også selvom I selv har abonnement på vejhjælp. ALT skal med, selvom man ikke får for alt.

Nu er det et dumt tidspunkt, da det halve af DK er lukket ned, men kontakt Jeres eget forsikringsselskab nu.

Man behøver altså ikke ligefrem at have nummerplader for at politianmelde, så bare sæt igang. Chikane i trafikken er en alvorlig forseelse.

Husk også at evt transport til og fra behandling kan godtgøres, men alt det kan Jeres forsikringsselskab meget bedre rådgive Jer om. Og DE kan slå igen med den store hammer! (Regress betyder de anlægger sag mod skadevolders forsikringsselskab- og det er tit bedre, for så skal man ikke selv ud i de årelange opslidende forsikringssager)

Med venlig hilsen
    Tine
    PS: God bedring!

• #7   7. jul Jeg siger tusind tak for hjælpen, vi har dele liggende til at gøre dem lovlige inden de kigger på dem og skadestuen har taget det med i rapporten. Politiet har dog ikke gjort mere med sagen

• #8   12. jul Hvis Jeres mukkebikker ikke er lovlige, så dækker Jeres forsikring IKKE.

Og det er nok heller ikke så smart at skrive sådan noget på et åbent forum... Vel?

Mvh
    Tine

Kommentér på:
Påkørt med vilje