{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Ny scooter til aldrende tosse! {{forumTopicSubject}}

Godaws i hytten.
Jeg står og skal bruge en scooter til og fra arbejde (7km hver vej), primært på vej med cykelsti. Så kan forstå at det er bedst at købe en '30' scooter.

Jeg har ingen forstand på scooter verden, så søger derfor lidt råd om hvad man skal købe.
Havde i første omgang overvejet om man skulle importere en El scooter fra Kina, men der er for stor usikkerhed om at den rent faktisk kan indregistreres her i DK.

Jeg har følgenede krav:

Komfortabel scooter
Støjsvag (skal man gå efter en 4-takter?)
Langt på literen.
Gerne LED lys for & bag / blinklys.
Pænt design / moderne design.

Har ikke intentioner om at tune eller gøre den ulovlig, den skal bare være driftsikker smiley

Hvad kan i anbefale? Budget er vel omkring 10-15K

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny scooter til aldrende tosse!
  • #1   12. sep 2015 Yamaha aerox(45) gilera runner, aprillia sr 50, piaggio nrg dt, så får man snart ikke bedre komfort. Medmindre du vil have en gear maskine.

• #2   12. sep 2015 Speedline har demo scootere til salg lige pt. Til en fair pris. Det er yamaha og det er næsten ikke til at gå galt i byen på.

• #3   12. sep 2015 Vil ikke svare dig på om du skal vælge 4 eller 2 takt. I mine øjne er det lige gode begge maskiner, men MANGE andre har en anden holdning smiley

• #4   12. sep 2015 og ingen af de modeller er 4 takt eller har led lys

• #5   12. sep 2015 Jo meber at de yamaha neos demoer er 4 takts

• #6   12. sep 2015 Og jog r erne er totakts

• #7   12. sep 2015 Ja neos har en noget med 4 takt motor ja men ikke sr eller arox selv om de er ganske fine maskiner

• #8   12. sep 2015 kymco vitality

• #10   12. sep 2015 Aerox er da lavet i 4 takt brian

• #11   12. sep 2015 Og der står GERNE led lys

• #12   12. sep 2015 Tusind tak for alle svar indtil videre. Så er der ihvertfald lidt at Google sig frem til. Er det virkelig kun Thansens VGA scootere der har LED lys?

• #13   12. sep 2015 Led lys kan man købe på diverse scooter hjemme sider, så kan man jo bare efter montere. Og hvis du finder en fin scooter til 10.000 har du jo 5000 til ekstraudstyr smiley

• #14   12. sep 2015 aldrig køb thasnen knallert

• #15   12. sep 2015 en kymco vitality har led lys smiley

• #16   12. sep 2015 jep det har den.
    min ven har den og det er sgu en okay scooter

• #17   12. sep 2015 6440stj, har du Evt nogle links? smiley
    Kymco'en har ikke full led lys, som VGA formula f. Eks har.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #18   12. sep 2015 4 takt er gerne mere støjsvag end 2 takt, specielt hvis du gør variatoren ubegrænset så den ikke køre med unødigt høje omdrejninger.

Du kunne også købe en elektrisk cykel.
    Så må du også køre med cykeltrailer hvis du får brug for det.

• #19   12. sep 2015 4taktere skal serviceres oftere end 2taktere.

køber du en med LED lys får du formentlig noget bras.
    Jeg ville i stedet købe noget kvalivare og så købe nogle led lygter til den.

alt med en nypris under 11000 er noget skidt.

piaggio gilera honda yamaha aprilia er det eneste der rigtig alvorligt holder.

kymco pgo og peugeot laver budgetkøretøjer som er ok driftsikre.

• #20   12. sep 2015 Jeg skiftet tændrør olie og ruller en gang om året på og sprint fra thansen og den kørte bare og den have jeg da i 6 år så hvis du mener det er meget service så ved jeg ikke hvad der er lidt

• #21   12. sep 2015 Max du ved da ikke hvad du snakker om man

• #22   12. sep 2015 der skal da stilles ventiler hver 3000 km?

Det er jo også dyrere at lave en 4takt motor.
    Der er flere bevægelige dele i. Så for 15000 vil man få med en scooter hvor færre af pengene er gået til at lave tingene så de holder.

Kvaliteteten på ting lige fra sædebetræk og håndtagsgummk til bremsekabler og drivrem.
    for ikke at nævne dæk..
    min ene yamaha har stadig det originale 14 år gamle fordæk på. uden punkteringer eller flad midte. vejgrebet er ikke for godt længere, men det var aldrig sket for en budgetscooter.

hvis jeg tager fejl vil jeg hellere end gerne høre specifikt hvad det er jeg har misforstået

• #23   12. sep 2015 Det skal der da ikke det er bare noget forhandlerne siger for at få flere penge i kassen

• #24   12. sep 2015 Er du klar over hvor kontroversiel en udtalelse det er? smiley
    man kan nok godt være heldig at den vil køre 2 intervaller før det rigtig giver problemer. Nu ved jeg ikke hvor meget du ar kørt på den i de 6 år.
    Jeg vil umiddelbart gætte på du aldrig skiftede bagdæk på den og så kan det godt tænkes at du ikke nåede at køre langt nok på den smiley
    en giantco sprint er jo absolut ikke nogen stor luxuriøs hurtig touring scooter

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/132334-indstilling_af_ventiler

• #25   12. sep 2015 Jeg har skiftet bag dæk en gang samt hele baghjulet fordi at jeg gad at skifte dækket anden gang og da jeg solgte den skulle der skiftes dæk både for og bag så lad nu bare være med at hade 4 takt

• #26   12. sep 2015 Har en pgo der har kørt med de samme dæk i 11 år.

• #27   12. sep 2015 Det kommer da også an på hvor langt de dæk har kørt.
    Jeg har haft min PGO i 7 år, kørt 23500 km.
    Dækkene skal i hvert fald snart skiftes smiley

• #28   12. sep 2015 jeg elsker 4takt

men hvis jeg skal have en fabriksny 30scooter til højst 15000
    og den skal være lovlig

så faldt valget utvivlsomt på en almindeligt karbureret 2takter.
    medmindre jeg kunne få en piaggio fly eller aprilia sportcity udstillingsmoldel el.lign. til budgettet.

den scooter jeg har været gladest for og som jeg stadig har er en 10 år gammel 4takter.

• #29   12. sep 2015 ej ok det er løgn jeg var gladest for min dna.
    men hverken dnaen eller den 4takter koster i nærheden af 15000 fra ny.
    og fås ikke som 30ere..

• #31   12. sep 2015 Ja rigtigt de har kørt omkring 15.000

• #32   12. sep 2015 my mistake.
    budgetscootere var det forkerte ord at bruge.
    jeg mente enganslighter scootere smiley

• #33   12. sep 2015 Hehe alt holder længe hvis man vedligeholde og behandler tingene ordentligt har haft sr50 som havde masse af bøvl med og runner purejet masser af bøvl gilera smt masser af bøvl. Yamaha aerox nul bøvl pgo nul bøvl nrg nul bøvl

• #34   16. sep 2015 Hvis du køber en Tante hansen scooter så skift for guds skyld AL indmaden

• #35   16. sep 2015 Nej, det gør jeg nu ikke. Kunne måske godt finde på at hoppe på en Yamaha neos 4t, selvom designet ikke er super moderne, ja faktisk lidt kedeligt. Peugeot Django evasion tiltaler mig også rigtig meget, men 20k er alligevel en del for en scooter.

• #36   16. sep 2015 peugeot django evasion ville jeg nok advare lidt mod som hverdagsmaskine.

Man betaler i høj grad for design. lakken, dæksiderne, de pænere spejle og designer bagagebæreren foran.
    Ok det specielle sæde er nok rigtig rart at aidde på.
    den lave vindskærm er nok ikke meget bevendt ved 30 kmt. Men det er ellers en rigtig god ting. en lav vindskærm der er lavet til scooteren. så er der chance for at aerodynamikken ikke er helt i skoven smiley

Problemet med at købe en "speciel" scooter er at gensalgsværdien falder meget hurtigt, og den er ekstra dyr at holde kørende hvis man skal have ny original udstødning, et blinklygte glas, eller måske endda et sædebetræk.

Desværre har scootermarkedet i danmark i mange år været DØDT.
    Så udvalget er snævert og "the path of least resistance" er ikke åbenlys.

hvis små knallerter skal ha 1.3 hk og de store 2.3, og alt derover regnes for motorcykel. Ja så er der sku ikke meget at komme efter i knallertmarkedet efter 35 år med de her møgregler.

nu ved jeg ikke hvordan cykelstierne er i dit område forreste.
    Men i mit område er cykelstierne og den django der IKKE lavet til hinanden! smiley
    Den scooter der er lavet til at cruise/pendle på rivieraen, ikke zigzagge mellem cyklister og kloakdæksler på en snæver våd dansk cykelsti med niveaufald i cykelstien hver gang der er en sidevej og i øvrigt rigtig mange huller og buler og revner og dårlige lapninger.

• Martin Christian A
    Martin Christian A Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #37   17. sep 2015 En voksen mand skal da have en Vespa.
    Det er den scooter jeg selv har været gladest for. Den skal selvfølgelig være brugt hvis den skal koste under 15000

• #39   17. sep 2015 medmindre der skal køres meget på veje med en hastighedsgrænse på 70/80, så vil jeg altså også anbefale en 45er.

man slipper for det meste pis.

højresvingende biler, latterlige cykelstier, fodgængere og besværlige omveje.

på en 45er kører du bare 50-59 sammen med bilerne og følger de grønne lys.

i stedet for det cyklist fis.

Den eneste grund til jeg har en 30er, er at mit kørekort ikke kan tåle flere tæv.

jeg har så også en ulovlig 45er jeg bruger når jeg bare ikke magter cykelstierne og gerne vil ligge og cruise 55 kmt hele vejen uden for mange opbremsninger og nærdødsoplevelser med cyklister og fodgængere og højresvingende
    Det er så også kbh.
    men det er da næsten lige så slemt i mange andre byer efterhånden.

• #40   18. sep 2015 Tak for gode svar. Jeg er godt klar over at når man køber en dyrere genstand end det normale vil værditabet også være større. Jeg har bare været forelsket i den, siden jeg så den første gang hos en forhandler. Og hvis der er noget jeg har lært igennem årene, er at man kan ligeså godt købe det man længes efter i første omgang. Så hellere lige vente en måned eller 2 extra.

Jeg bor i en lille by (5792) lige uden for Odense S, og mit arbejde ligger i Odense S, hvor der primært er hovedvej (hvor folk kører +80), så det skal helt sikkert være en 30 scooter. Især da min hustru også vil komme til at køre på den i ny og næ. Cykelstien er isoleret fra hovedvejen og er en fornuftig bredde. Asfalten er ligeledes tæt på perfekt, men ja - kan godt se at det er et ordentligt skrummel af en scooter, men det vil sjældent blive et problem tror jeg med mit køre mønster.

• #41   18. sep 2015 det lyder meget fornuftigt smiley
    Ja hvis den har den affektionsværdi og det ikke bare skal være en arbejdshest vinteren over for så at blive solgt, så kan det så absolut godt betale sig at betale for det man vil have

infrastrukturen lyder også fin til sådan en komfortabel scooter.

Kommentér på:
Ny scooter til aldrende tosse!

Annonce