Dysestørrelse {{forumTopicSubject}}
Hej med jer alle,
Har lige oprettet profil her fordi jeg gerne ville høre jeres mening om hvilken dysestørrelse jeg kan forvente at min scooter køre bedst med, med følgende set-up.
Det er faktisk sådan at den er dyset ind nu og justeret korrekt i nålehøjde, luftskrue samt tomgang og den kører godt. Men den har drillet mig undervejs og dysestørrelsen jeg er endt med siger faktisk at der måske er noget galt da jeg synes den er frygtelig stor og derfor heller ikke køre særlig langt på literen.
Jeg har sat en 82 dyse i nu og den går godt med det men jeg synes den virker meget stor. Jeg havde forventet at skulle køre med en dyse i området 62-68 men alt under 80 og jeg synes karburatoren er umulig at stille ind. Den køre faktisk godt med mindre dyser hvis luftskruen er lukket helt ?? hvilket er mærkeligt. Jeg har gået systemet igennem og skiftet studs med pakninger for at være sikker på den ikke får falsk luft.
Det er en CPI popcorn motor med stanard mikuni karb (12,5 eller 13,6 mm), godt nok på en anden knallert.
Den er standard bortset fra følgende:
* 0,7gr lettere ruller i variator.
* 6port stylepro race indsugningsstuds med "normal" åbning i stedet for den begrænsede 4port studs den er leveret med.
begrænsning i luftfilter fjernet.
Polini ubegrænset udstødning (den ligner originalen men med "normalt" forrør.
Begrænsning i vario fjernet.
Begrænsning i CDI frakoblet.
Den har udmærket optræk nu og topper ret godt på omkring 75-80 trods min størrelse på 185 og knap 100kg
Men jeg kan slet ikke forstå dysestørrelsen. Jeg havde engang en Jog FS med standard cyl.kit (45km/t), 17,5 mm dellorto, ZX handmade knæk udstødning, 23kg trykfjeder, 25% koblingsfjedre, 20% gearing og den hev mig på hjul alt op til 60 og toppede ved 105-110 kmt. Det var først da jeg monterede polini corsa 47,6 kit på den at jeg ramte over 120 og så var den slet ik til at styre op til 70. Men på den knallert og den karburator havde jeg 68 dyse i og med det store cylinderkit en 78 dyse.
Men nu har jeg jo større dyse i min skod CPI'er. Forstår det bare ikke. Hvad vil i mene er den korrekte dysestørrelse og hvor kan en evt. fejl ligge henne. Den æder for sygt brændstof nu. 10-12km/l
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Dysestørrelse