{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Miki N
Miki N
Tilmeldt:
17. apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Samling af blok {{forumTopicSubject}}

Hey min hot 50 blok ska' jeg samle... Er det nok at bruge varme pistol til at varme blokken op og smide lejerne I også I med krumtappen og hvis krumtappen ikke kan komme I så varme lejet op I ca 30 sec også smide krumtappen I.... Hvad for flydende pakning kan jeg bruge? Det ska' jo være benzin fast... Kan ikke finde noget hos thansen.... Hvor meget spændes krumtaps huset sammen? For har prøvet og plejstangen kan ikke drejes rundt med hånden... Ska' begge krumtaps akslerne så bare ha' tæsk med en gummihammer indtil jeg kan dreje plejstangen rundt med hånden igen? Og jeg magter ikke at bruge fryser til min krumtap og lejer og heller ikke oliebad... Hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samling af blok
  • #1   3. jul 2014 hvis du ikke "magter" at bruge fryser så gør du det svære for dig selv. i fryseren med lejer og tap og brug varmepistol ja. Flydende pakning bestiller du bare ved speedline eller sådan. Der er ikke noget der skal ha tæsk med en gummihammer nej! Jeg har altid frosset lejer og tap og varmet blokken og jeg samler det helt uden vold eller værktøj. Huset skal bare såændes til - husk at spænd kryds

  • #2   3. jul 2014 Frys lejerne.
    Varm blokken op.
    Frys tappen.
    Køb en krumtap trækker hos www.scooter-dele.dk

    Würth har noget af det bedste.
    Det koster omkring 100,-


  • #3   3. jul 2014 Aldrig varm derekte på lejerne

  • #4   3. jul 2014 Du kan sagtens varme på lejerne hvis det er stålbur.
    Men ikke hvis det er nylon/plastik.


  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #5   3. jul 2014 Hvor meget ska' jeg spænde boltene når jeg kryds spænder?

  • #6   3. jul 2014 11 NM (Newton Meter)

  • #7   3. jul 2014 lån lige gasflasken fra grillen og ukrudt s brænderen varm den ene motor blok s halv del op i ca 20 min omkring leje hullet tag så lejet ud af posen som har ligget i fryseren i ca 20 min og stik din finger i hullet i lejet så det sidder fast på fingeren så kan du plumpe det lige i men man har kun et forsøg det skal helt i bund første gang ellers er det en ommer med nyt leje og mere varme

    varm aldrig lejerne
    slå aldrig på lejerne
    brug krumtaps trækker


  • #8   3. jul 2014 20 min med en ukrudt brænder?
    Så er alublokken sgu da blevet skæv.


  • #9   3. jul 2014 Det skal varmes op til ca 110 grader,

  • #10   3. jul 2014 ja 110 nok før de plumper i

  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #11   3. jul 2014 Det besvare ikke hvor meget jeg ska' spænde krumtapshuset sammen med min topnøgle?

  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #12   3. jul 2014 Men når spyttet syder på blokken så er blokken varm nok til at lejet kan pumpes lige i

  • #13   3. jul 2014 ja for går det galt altså jeg mener for meget varme blatter ens skjold pludselig og smelter på et split sekund og for lidt varme går lejet kun halv i og så er man jo også på den jeg plejer at varme ca 15 20 min og mine skjolde er 100% lige bagefter og fungere rigtig godt

  • #14   3. jul 2014 boltene skal bare spændes rigtig godt og krumtappen skal snore let bagefter så er den centreret husk en god flydende pakning

  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #15   3. jul 2014 Lige som når man spænder cylinderkit sammen med de 4 bolte der sidder på pindboltene? De kryds spændes jo også og de spændes også meget.... Men hvis krumtappen sidder stramt I blokken når boltene er kryds spændt sådan så den ikke kan kører let rundt ska' jeg så slå på akslerne med en gummihammer indtil krumtappen kan drejes let rundt med hånden eller?

  • #16   3. jul 2014 nej du kan ikke kontraspænde den sammen du skal bruge krumtap s aftrækkeren når den er spændt helt i bund så kan du bare vold spænde dine skruer og din krumtap vil dreje 100%let rundt og så er den centreret der skal ikke slåes med gummi hammer jeg har skiftet mange lejer og krumtapper

  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #17   3. jul 2014 Forstår ikke det med krumtapsaftrækkeren? Hvad har den at gøre med hvor meget jeg kan spænde mine skruer?

  • #18   4. jul 2014 hvis du har en moment nøgle, skal du indstille den til 11 Nm når du spænder skruerne til huset, med en topnøgle, skal du spænde indtil du føler det er nok.. det plejer jeg at gøre smiley

  • #19   4. jul 2014 først trækker du krumtappen i det store skjold bag fra så tager du det lille skjold og ligger det over den anden aksel og så bruger du krumtap trækkeren til at spænde den anden halvdel ned over krumtappen og den vil gå 100% lige ned og så skruer du den bare helt i bund og spænder dine skruer rigtig godt og så afmonter du bare krumtap trækkeren så har du en perfekt monteret krumtap der kører som den skal

  • Miki N
    Miki N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #21   4. jul 2014 Patrick n.... Har monteret en krumtap I en motorblok dvs en hot 50 blok og kunne dårligt nok spænde boltene og selv der kunne jeg ikke dreje krumtappen rundt med hånden.... Ska' jeg bare spænde 11 nm og kryds spænde også hvis jeg ikke kan dreje krumtappen rundt med hånden ska' jeg så bare slå med en gummihammer på begge krumtaps akslerne med en gummihammer til jeg kan dreje krumtappen rundt med hånden?

  • #22   4. jul 2014 ja okay men bruger du krumtap trækkeren går den 100% lige ned og den kan snores rundt med to fingre imens og bagefter for så er den centreret uden brug af gummi hammer og skruerne spændes bare rigtig godt før man afmonter krumtap trækkeren den kan faktisk også bruges når man sætter pakdåserne/ simmerringene i

Kommentér på:
Samling af blok

Annonce