{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.328 visninger | Oprettet:

Knallert 30 forsikrings afmelding? {{forumTopicSubject}}

Hey SG
Jeg har min stalker som jeg vil have afmeldt forsikringen på, men da jeg så snakkede med Topdanmark som er mit forsikrings selskab sagde de jeg skulle aflevere nummerpladen ved skat, men syntes da altid at man på en scooter får lov til at beholde nummerpladen selvom man afmelder forsikringen, nogle der kan svarer helt korrekt på det spørgsmål?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knallert 30 forsikrings afmelding?
  • #1   19. jun 2014 Afleverer dog den plade, de har ret, plader er til låns, og ved skade på en plade kan de kræve at man skal betale for den.

mvh

• #2   19. jun 2014 Nummerpladen er kun til låns så længe der er forsikring på scooteren... Ingen forsikring, ingen nummerplade længere er den ikke..
    Og det gælder for øvrigt alt som skal køre med nummerplader smiley

• #3   19. jun 2014 Har heller ikke sagt jeg ikke ville aflevere den, men syntes bare at have hørt at man ikke skulle aflevere den når det er en scooter

• #4   19. jun 2014 Den skal afleveres, så af sted med den smiley

mvh

• #5   19. jun 2014 Men altså du kan jo forsikre din scooter i et helt år for det om en ny nummerplade koster. Så hvis planen er at du vil have en plade på igen, så er det måske værd at overveje at beholde den du har.
    Eller er det fordi du vil sælge scooteren, så er det også en stor fordel at sælge den med nummerplade, da den nye ejer ellers skal smide små 1000kr for en ny...

• #6   19. jun 2014 De gør dig bare opmærksom på det.

Du kan godt afmelde forsikringen alligevel.
    Bare lad være med at betale.

En måneds tid efter den udløber skriver skat så at du skal indlevere nummerpladen, eller kommer politiet og henter den.
    Det har man pænt lang tid til.

Man kan så sige nummerpladen er bortkommet, stjålet (ikke så god en ide at sige da den så ikke kan bruges lovligt igen) eller at du har solgt den til en du ikke har nummer på mere.

Siger bare hvad du kan
    Løftede pegefingre knækkes smiley

Mvh

• #7   19. jun 2014 Det var da nogle tåbelige svar Max C, de er jo helt ude i hampen...

For det første, så taler alle forsikringsselskaber sammen, så hvis man ikke betaler sine forsikringer, så bliver det umuligt at tegne forsikringer i fremtiden, ikke kun på scooter, men ALT, hus, bil osv. Og sån en plet på sig ønsker ingen.

Og for det andet, så vil en nummerplade som er blevet afmeldt aldrig kunne bruges igen. Der skal en ny nummerplade til.

Så lad nu være med at opfordre folk til at gøre noget som kan have store konsekvenser for dem efterfølgende.

Kommentér på:
Knallert 30 forsikrings afmelding?

Annonce