{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Hvilken knallert.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg fik min knallert i december-januar.
Der er desværre en del problemer med den, og den kan ikke starte. Muligvis "bare" karburatoren der skal renses.
Det er en Peugeot trekker fra 2006. Den kører sindsygt godt, når den endelig kan køre. Har ingen klager, udover små ting der skal laves.
Den har dog kørt 9000-10.000 så ved ikke hvor længe den holder endnu.
Jeg sparer lige så stille op til en ny og ordenligt knallert. Har kigget på pgo hot 50 og VGA digita.

Beløbet vil blive max 10.000

Den skal være let, køre ok på literen. Gerne de 20+

Jeg er temmelig ny inde for knallertverden, så håber at i kan bære over med eventuelle dumme spørgsmål smiley
Hvilken knallert er let, køre 20+ på literen, og samtidig en ordentlig maskine?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken knallert..
  • #1   1. apr 2014 Thansen har tilbud på VGA digita 6000 kroner. Har læst, at der kun er problemer med knallerterne fra Thansen. Hvad siger I?

  • #2   1. apr 2014 HAhaha, du vil have en ordentlig knallert, og overvejer en VGA Digita.
    Så hellere din Peugeot da, men hvis du vil have ny, så køb en hot.
    Jeg havde dog hellere repareret den gamle


  • #3   1. apr 2014 Pgo ligero/black magic. De køre sku godt smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #4   1. apr 2014 4 takt køre længst, specielt hvis du fjerner ringen i variatoren.


  • #5   1. apr 2014 Mads G - Ja overvejer. Nu ved jeg ikke bedre, og køber heller ikke noget foreløbigt. Hvis den er dårlig, kunne du jo skrive hvorfor, i stedet for smiley

    Tak Team Hansen! Er det nogen du selv har???

    Min nuværende bliver repareret, og starter her på torsdag.


  • #6   1. apr 2014 Scootergrisen, tak. Så er det vel sådan en jeg skal gå efter. Er det bestemte 4 takts du kan anbefale?

  • #6   1. apr 2014 Jeg har selv en white magic (samme som ligero, bare i hvid) med malossi sport og yasuni z, og den køre ca 18 på literen, og starter perfekt smiley

  • #7   1. apr 2014 VGA Digita er fra T-hansen, og ud fra hvad jeg har læst, så for man hvad man betaler for i T-hansen, og det ville jo heller ikke give mening, at nogen giver 15 tusind for en knallert, hvis man kan få en ligeså god til 6

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #8   1. apr 2014 Du har en Peugeot Trekker som køre skide godt og kun har kørt 10.000 km også vil du af med den.

    Hvorfor ?


  • #9   1. apr 2014 Beholder den, hvis den kan komme til at køre. Men ellers ved vi ikke 100% hvad der er galt, og kunne forstille mig, at vi bare blev ved med at lave på den, og bruge en masse penge på det.
    Havde overvejet en fejlsøgning hos scootermester.dk så jeg konkret ved hvad der er galt, og så få vurderet hvad en fuldkommen rep. ville koste.

    Er 10.000 ikke meget???


  • #10   1. apr 2014 Den er fed knallerten. Og kan den komme til at køre, har jeg slet ikke travlt med at købe nummer 2 knallert.

    Den køre også 45, uden der er pillet ved den.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   1. apr 2014 Du kan jo skrive herinde hvad der er i vejen så kan vi prøve og hjælpe dig.

  • #12   1. apr 2014 Ved som sagt ikke 100% hvad der er galt. Men elstarteren virker ikke (prøver med nyt tændrør). Låsen er brækket op da den er forsøgt stjålet. Det vil sige man ikke kan slukke knallerten, den står konstant tændt. Får nyt låsesæt på torsdag også.
    Batteriet skal oplades (brændt sammen pga den står konstant tændt. Men det vidste vi ikke)
    Styret trækker til venstre, ikke voldsomt men... Vi prøver med sådan et styrfitting sæt tror jeg det hed. Min fætter mener at det er kronlejet.
    Håndbremserne er heller ikke optimale. Kun venstre. Højre bremser ikke rigtigt. Prøver med nyt bremsebakkesæt på torsdag.



  • #13   1. apr 2014 Hvor er du fra i landet? Det der er mange småting som vist bare kræver en med forstand, og lidt justering og smørrelse, jeg kan evt gøre det i Århus

  • #14   1. apr 2014 Jeg bor på Sjælland, Storkøbenhavn.
    den trænger helt klart til smørelse alle mulige mærkelige steder.
    Jeg kørte ikke på den i 2 uger, da jeg skulle trække den til tankstationen, sad bremserne lidt fast. Så den bremser også forhjulet. Ikke så kraftigt, men nok til at man skulle bruge en masse kræfter


  • #15   1. apr 2014 Så skal kaliber adskilles og det er der mange det ikke gider, de sætter ny på! Det er dyrt at reparere hvis man ikke kan selv,

  • #16   1. apr 2014 Er det 100% fejlen når bremserne bremser? Det går ikke væk hvis den kommer op at køre og man triller et par km?

    hvad koster kaliber, og hvilket vil passe til Peugeot trekker?


  • #17   1. apr 2014 det var måske forkert skrevet. Den giver modstand, men bremser ikke 100%. Man kan sagtens skubbe den, det er bare hårdt

  • #18   1. apr 2014 Du skal få det gået efter , men værksted tømmer dine lommer.

  • #19   1. apr 2014 Så hellere sælge skiftet som den står og købe en helt ny, men ingen vga lort , hellere noget Yamaha eller hot, osv, noget kvali,

  • #20   1. apr 2014 Så det kan ikke betale sig at købe nyt kaliber hvis ikke man kender nogen der kan skifte det?

  • #21   1. apr 2014 Th Hansen scootere står enten i butikken eller på deres værksted. De køre ikke, og deres mekanikere er inkompetente, og ingen af de andre fir handlere vil reparere en t Hansen,

  • #22   1. apr 2014 men hvor køber jeg sådan en kaliber halløj der passer til Peugeot trkker. Har søgt på nettet men... ved ikke hvad jeg leder efter

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #23   1. apr 2014 Når batteriet er afladt virker elstarteren ikke men du kan måske starte den med kickstarteren. Der er nogle scooteren der godt kan køre uden batteri mener jeg.

    Hvis forbremsen bremser hele tiden så kan det være derfor det føles som om den drejer til siden. Så start med at lav forbremsen før i går i gang med styret.
    Det er sikkert fordi der er dannet noget hvidt pulver inde ved gummiringen omkring stemplet i kaliperen kan du sige til den som skal lave den.
    Også kig om den skal have nye bremseklodser så kan i skifte dem samtidig i har kaliperen af.

    Og ja det koster da noget og få den lavet hvis du skal til en mekaniker men det bestemmer du selv hvad du vil.

    Men hvis du skal købe en ny for 10.000 kroner så er en PGO sikkert et fint valgt.
    De er så bare med 2 takt motor så de køre ikke så langt på literen.


  • #24   1. apr 2014 Den har altid dret til venstre, det først nu at den er begyndt at "bremse"

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #25   3. apr 2014 Vil dog lige sige som eneste forsvar til thansen..
    Fuck hvor er den digita sjov at køre på. smiley
    Havde den som låne knallert i et par uger.
    Dog ikke de 6k værd fra ny.


  • #26   3. apr 2014 Sælger min nuværende knallert. Giver simpelthen op med den smiley

  • #27   3. apr 2014 Styret er "skævt" fordi tyvene har hevet i det.

    Min typhoon der aldrig havde været stjålet blev styret skubbet ud af alignment hver gang jeg styrtede (med beskyttelse på)

    Så er det bare at køre scooteren hen til en pæl eller en kantsten eller noget og dreje i styret mens hjulet ikke kan dreje fordi det støder på noget.

    I virkeligheden bør man løsne styret og stramme det bagefter.
    Men synes også det er meget rart styret kan gøre sådan.
    Så er der ikke noget der knækker når man lægger den ned smiley


    Bremsen skal altså bare have fjernet skidt fra det stempel der skubber bremsebakken ind mod skiven.

    Hvis du i samme omgang sprøjter lidt rapsolie/totaktsolie/wd40 på inden du samler den igen så kommer det til at glide dejligt længe.

    Problemet er jo at den ikke kan give slip på skiven efter den har klemt sammen om den.. Fordi der er meget skidt og ingen olie inde i den smiley

    Hvis du vil kan jeg godt komme forbi og gøre det en søndag for 100 kr og en cocio smiley
    Så tager jeg selv en brugt tandbørste med til at rense kaliberen smiley


  • #28   3. apr 2014 Max C, har du værktøjet til det? smiley

  • #29   3. apr 2014 Ok læste så først nu at du er ny inden for knallertverden, og så også du hedder Pernille smiley
    Kiggede så også og så du er 16 så man kan nok ikke forvente at du kan rense kaliber eller nogen af de mere krævende opgaver en scooter ska ha når en scooter har kørt de 10-20 tusind km

    Ikke fordi piger ikke kan men du lød rimelig moden så tænkte du enten var 24+ eller en dreng på 16 der godt kan lide møg under neglene smiley

    Jeg vil fraråde dig at købe helt nyt.


    Der er rigtig mange scootere folk har købt i 2013 for 14000-20000 som de ikke skal bruge alligevel.

    De prøver desperat at få næsten 10000 for deres maskiner med dyre abuslåse og alarmer med i handlen.

    Det er altså kvalitets luxusscootere med få tusind km kørt og alle papirer i orden, ofte ikke en ridse og der er rigtig mange at vælge imellem smiley

    Der er selvfølgelig ikke altid garanti hvis de er over et år gamle men du lyder nu som en der nok skal klare at skifte blinklygtepære eller batteri hvis det skulle blive nødvendigt


  • #30   3. apr 2014 De ting, kan jeg godt klare. Det er heldigvis ikke den store raket videnskab. Er ikke ræd for at blive beskidt !

    Well... Jeg sparer op og så må jeg se beløbet til den tid og eventuel få nogle råd til en god maskine ... For de penge jeg har til slutningen af året. Regner med 10.000 og må indrømme at pgo hot 50 stadig falder mest i min smag smiley


  • #31   3. apr 2014 Jeg har værktøjet. Det bare et topnøglesæt og en tandbørste smiley
    Lidt rensebenzin er det eneste jeg ikke har, men skal alligevel have det så det ku jeg godt tage med.

    Evt søndag eftermiddag? Det bliver godt vejr og skal alligevel fra tåstrup til bagsværd kl 18 så kunne godt køre et par timer før og prøve at kigge lidt nærmere på en TKR.

    Skriv i en privat besked hvis du vil skrive din adresse eller tlfnr eller noget smiley rather safe than sorry.


  • #32   3. apr 2014 Tak for tilbuddet Max! Det er sødt af dig men hvis den skal laves, så kan det bedst betale sig at få det hele ordnet med det samme. smiley

  • #33   3. apr 2014 Tjaa, jeg lever laver alting selv nu for ellers har jeg ikke råd til benzin og tobak smiley
    Men hvis man kan få det lavet ja så er der jo klart penge at spare ved at lade mekanikeren lave det hele samtidig smiley

    Held og lykke med tkr'en


  • #34   3. apr 2014 Tak smiley du må gerne få en Cocio alligevel, for det pæne tilbud smiley

  • #35   3. apr 2014 Hehe, ellers tak.
    Det feder hvis ikke også man arbejder smiley


  • #36   3. apr 2014 Hwut, siger man nej tak til en næsten gratis mekaniker der enda køre forbi og vil lave den. Det fatter jeg minus af. Men det må du om Pernille, nu bor vi langt fra hinanden, men kunne jeg have hjulpet , var det slet ikke til den pris max tilbyder.

  • #37   4. apr 2014 Allan, lige det med smøringen, er ikke det største problem her. Det kan min far finde ud af. Men lige nu, hver gang vi har skilt den ad, er vi kun mødt med problemer, så vil ikke gøre mere.

  • #38   4. apr 2014 Lad vær at smide 10000 efter en scooter! Du vil takke mig senere smiley en ældre knallert lavet den gang hvor man ikke lavede det, for at det skal gå i stykker efter x antal km. Billigere og holder verdien

  • #39   4. apr 2014 Køber nok også en brugt i sidste ende smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #40   4. apr 2014 Og hvad så når den skal laves ?

Kommentér på:
Hvilken knallert..

Annonce