{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.859 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. mistet registrerings attest {{forumTopicSubject}}

Vil høre om der er nogen her inde der har stået i samme situation og fået det løst på en god måde

Sagen er den at jeg er ved at anskaffe mig en Aprilia 45 Ditech scooter som jo normalt køre med nummerplade

Ham jeg skal købe den af har købt den af en tidligere kollega som har mistet papirer/registreringsattest på scooteren, og har ikke fået skaffet nye papirer, den har stået stille i 2-3 år uden plade ifølge sælger, og han mener at den måske aldrig havde haft plade på, men brugt som 30 scooter

HVIS den har været indregistreret og der skal skaffes en ny registreringsattest, og vi siger at man ikke kan få fat i den tidligere kollega eller han ikke vil hjælpe, er det så 100% udelukket at få lavet en ny registreringsattest ???

HVIS den aldrig har været indregistreret, så burde jeg vel kunne få lavet en registreringsattest med en slutseddel i hånden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. mistet registrerings attest
  • #1   16. nov 2013 Den som sidst har haft den indregistreret, skal søge om ny reg attest.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #2   16. nov 2013 Du kommer meget langt med en slutseddel i dag, jeg har været hele møllen igennem et par gange efterhånden.

    Man kan omregistrere blot med et bevis på ejerskab.


  • #3   16. nov 2013 Nomack

    Du burde læse mit indlæg inden du svare smiley


  • #4   16. nov 2013 Reject

    Tak for svaret, må evt. lige tage fat i SKAT og høre om de mener det kan lade sig gøre hvis jeg kommer med en slutseddel


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #5   16. nov 2013 Olsson, Du kan altid starte med at prøve at slå stelnummer op inde på nummerplade.net, så kan du hurtigt se om der har været plade på før, hvis ikke ville importøren nok være et fornuftigt sted at starte.

    Det er på ingen måde umuligt at skaffe en ny registreringsattest, men det kan dog tage lidt tid.

    Den SR50 Factory jeg har oprettet blev købt uden reg attest, dog fik jeg en kopi af halvdelen, og så en slutseddel med underskrift, der var absolut ingen problemer med at få den omregistreret.

    Husk det kan gøres i en synshal også.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817302&vId=0&lang=DA


  • #6   16. nov 2013 jeg mener hvis du tager stel nummeret med ud på skat så kan de lave en ny registreringsattes til dig

  • #7   16. nov 2013 Reject

    På nummerplade.net står der ingen køretøjer fundet, det kunne jo godt tyde på at der aldrig har været plade på

    Jeg må lige se om sælger kan få fat i tidligere ejer i næste uge, ellers må jeg have en snak med SKAT eller importøren og se om de vil/kan hjælpe

    Sælger var kun 99% sikker på at det er en 45 scooter, men nævnte flere gange at tidligere ejer havde kørt uden plade. men det skulle være en 2006 model, så jeg tænker at det kunne jo være en 30 scooter som også skal have plade på hvis den er fra sommeren 2006 eller nyere... Kan man se ud fra stelnummer om det er en 30 eller 45 scooter, eller er det importøren man skal have fat i der


  • #8   16. nov 2013 rene j

    Jeg ringede til SKAT fredag, og der blev der sagt at den person som stod på registreringsattesten da den blev væk, skulle gå på SKAT.dk med sit nemid og bestille en ny


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #9   16. nov 2013 Olsson, Man kan somregel tyde ud fra stelnummer om det er en 30 eller 45, den nødvendige information kan findes på fstyr.dk i deres typegodkendelser.

    De "gamle" Ditech's kunne kendes som 30'ere ved et E i deres stelnummer, dvs ZD4RLE betød det var en 30 knallert.

    Der er altid en mulighed for at det faktisk var en 30'er, og den er fra før nummerplade loven.


  • #10   17. nov 2013 Reject

    Har lige tjekket fstyr.dk, og der kan jeg se som du skriver at hvis der er et E i stelnummeret er det en lille knallert med max 25km/t som der står smiley

    Og jeg har for kort tid siden anskaffet mig 2 stk. Ditech som er købt som 30 scooter, og både de 2 samt den jeg er ved at købe har dette E i stelnummeret, så det kunne jo godt tyde på at den nye her også er en 30er



  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #11   17. nov 2013 Det tyder på det ja, så slipper du da for bøvlet med papir der skal skaffes. smiley

    Og det må siges at være en ganske pæn samling Ditech's du er ved at have, de er nu også sjove at skrue i.


  • #12   17. nov 2013 Reject

    Ja det kunne være lækkert, men HVIS den nu er fra efter sommeren 2006 har jeg vel samme problem, mon ikke registreringsattesten er af samme slags uanset om det er en 30 el 45er

    Ja det er en ok samling smiley men de er købt som project, skal først have dem til at køre, så skal de splittes helt ad og have den helt store tur, så der er LANG vej igen


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #13   17. nov 2013 Olsson, Hvis det er en 2006 som sælger siger, så er der jo altid muligheden, dog undrer det mig meget den ikke dukker op inde på nummerplade.net via stelnummer.

    Er den med Piaggio eller Morini motor, nyt eller gammelt design, og starter den med ZD4RLE i stelnummer ?



  • #14   17. nov 2013 Reject

    Ja det undre også mig med nummerplade.dk, men hvis den aldrig har fået en nr. plade på kan det måske være derfor, uden at vide det, men det virker lidt underligt at en forhandler skulle gøre sådan en maskine klar til en kunde uden at registrere den med plade

    Ved ikke hvilken motor der er på, hvordan ser man det

    Samme design som på min 2003 model jeg købte fra ny af i sin tid

    Ja den starter med ZD4RLE


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #15   17. nov 2013 Jeg tror ikke det er en 2006 model, dog nok nærmere omkring de 2002-2003, jeg mener det var i 04 Piaggio modellerne dukkede op, og i 05 de skiftede til det nye design, dog kan jeg huske forkert, hukommelsen er bestemt ikke hvad den har været.

    Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvem der stod som importør dengang, men det må være muligt at finde ud af, og så lige høre dem hvad stelnummer er registeret som, og hvad årgang.

    Ang motoren, hvis den har vandpumpe der stikker ud, så er det en Morini Ditech, og hvis den bare har et fladt skjold over svinghjulet, så er det en Piaggio.




    profilbillede
  • #17   17. nov 2013 Ja så er det ikke en 2006 model kan jeg se, for det er en Morini motor der sidder på

    Det kunne godt tyde på at der ikke bliver problemer med at få den registreret så smiley

    Jeg prøver lige at få fat i noget importør i næste uge

    Men tusind tak for diverse svar, det har været til stor hjælp


  • dennis F
    dennis F Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #18   8. mar 2014 hej alle sammen jeg har byttet mig til en speed fight 2 og fik af vide den er fra 2005 men tjekkede på nummerplade.net og fandt ud af den var 2008 og har ingen papir på den og den står som afmeldt kan jeg så med min slutseddel med stelnr på så bestille en da det må være mig der er primær ejer som de skriver på skat?????

  • Suleman A
    Suleman A Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   20. feb 2021 Mistet registrerings attest

Kommentér på:
Spørgsmål ang. mistet registrerings attest

Annonce