{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

30 & 45 knallerter ulovlig eller urealistisk ??? {{forumTopicSubject}}

hey scootergalleri,
jeg er en far på 27, som selv har kørt meget på både knallert
30 & 45...
og der er det at jeg tænker at de regler er total hul i hovedet...
man skal ta knallertkort til en 30, man skal ha køre ture og køreprøve, men farten det holder sku ikke...
en 30 knallert idag den burde køre 50km/t

og helt ærligt, man skal ha rigtig kørekørt for at køre på en 45 knallert, fair nok, så tillæg en extra kørsel med knallert 45
på bane og i by, den må køre på alm landevej, og man bliver dyttet af osv fordi man køre 45 ude på landevejen
så en 45 knallert burde køre 80km/t...

og ja jeg ved godt at der er mange som kommer til skade eller dør på en knallert, men køre en 30´r 50 og en 45´r 80 ville det os falde med de tunede knallerter så man kunne sku godt sidde farten op,
og så må man jo ta den køre time eller 2 oveni.
og så er det det.

og ja så skulle straffen/bøden være meget hårdere.
sårn at man beslaglagde knallerten
første gang man blev taget på en knallert med tun på...

skriv gerne jeres mening og holdninger til dette ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  30 & 45 knallerter ulovlig eller urealistisk ???
  • #1   18. maj 2013 Det har været min mening i længe smiley

• #2   18. maj 2013 Det giver god mening det du skriver, men det er det samme som jeg og mange andre har sagt i lang tid. Og regeringen er jo for at sige set mildt, totalt ligeglade. smiley

• #3   18. maj 2013 Jeg tror også det ville være bedre, sådan som du skriver, og det ville nok hjælpe en del på de ulovlige scootere, jeg kører selv de 55 - 60 da 30 næsten er som at cykle jo.. smiley

• #4   18. maj 2013 Jeg kan kun give dig ret! smiley
    Dog ikke i at de skal have lov til at beslaglægge knallerten første gang, det burde de slet ikke have tilladelse til at gøre! Man beslaglægger jo heller ikke en bil fordi den køre 15 km/t hurtigere end det den må, man for bare en bøde smiley

• #5   18. maj 2013 Er helt enig i at farten skal sættes op, for det vil kun resultere i at folk ikke tuner deres knallerter (De fleste vil nok lade den være lovlig). Det ville jeg i hvert fald.

• #7   18. maj 2013 helt fint hvis en 45'er kom op på 70 km/t så den kan følge den bil trafik den færdes i blandt. men en 30'er skal i mine øjne ikke kunne køre hurtigere så længe den skal føres på cykelsti blandt langsom trafikanter som cykler, børn og gående der kommer i mod ens køreretning

• #8   18. maj 2013 Jan jeg giver dig helt ret. Men det er jo ikke altid at vi færdes på cykelstiger. Jeg bor nu her ude på ladet hvor jeg næsten aldrig kommer forbi sådan en, så måske skulle de sige at man må køre de 30 når man er på cykelstigerne, men 50 på vejen?

• #9   18. maj 2013 Mener også at det er fint nok med 30 inde i byerne, men når man skal køre 20+ km langt ude på bøh landet gør det bare for langsomt! smiley

• #10   18. maj 2013 Frederik B:
    hvis der kommer en 30 knallert med 100 så syned jeg bare de skal konfiskere den første gang, af med motor det 2-3 bolte 2 slanger og et par ledninger.
    de jo ikke kun til fære for sig selv, men også andre...

• #11   18. maj 2013 Vest-Jysk Tuning! Mb #24!:

100% enig

• #12   18. maj 2013 men okay...det ikke iorden at de konfiskere din knallert, men hvis det er ulovligedele på dem har de ret til at afmontere, fair nok, men er det så tunet at vi snakker krumtap cylinder karburator osv. alt i tuning - af mod motor og så får du resten af scooteren tilbage, for den er jo som regl standart..

• #13   18. maj 2013 Ja, syntes også at det er mærkeligt at de enten tar delene på den, eller tager hele knallerten.
    Det KUNNE jo være at knallerten var brugt på en bane, eller lukket område? Det betyder ikke at man suser 85 km/t rundt på de offentlige veje...

Kommentér på:
30 & 45 knallerter ulovlig eller urealistisk ???

Annonce