{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

ulovlig at trække scooter hjem fuld :P {{forumTopicSubject}}

fandt ud af igår det var ulovlig at trække sin scooter hjem når man havde for meget at drikke .
blev omringet oppe på fortovet af 2 biler med 4 betjente . og så fik jeg ellers bare hele turen, gennemrodet alt jeg havde . jeg sagde til den ene du kunne lige spørge først inden du roder mit tøj igennem, så svarede han bare flabet ,, " ja det kunne jeg jo"

min scooter overholder alle krav med fart osv. ikke en enkelt km/t for meget. .

FOOLS

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ulovlig at trække scooter hjem fuld :P
  • #1   17. feb 2013 Vis nøglen sider i tændingen så kan du få bøde og alt det der.Gør den ikke, kan du ikke få bøde eller noget smiley

• #2   17. feb 2013 havde du så noget du ikke måtte have?

• #3   17. feb 2013 Det er forbudt at gå med indkøbsvogn hvis man er for fuld til at "bevare fuldt herredømme" over indkøbsvognen.

Det er fuckd op.

Jeg drikker ikke.
    Blandt andet fordi det er svært at løbe fra en korrupt panser når man er stiv

• #4   17. feb 2013 Hvad fik du så bøde for?

• #5   17. feb 2013 max c ha ha så skulle mig beste ven havde en bøde for og køre indkøbsvogn i sprit stiv tilstand. + læsse med nyår krut.

• #6   17. feb 2013
    profil billede
    John D . --=team pony power=-- .

hold så lige kæft man har ikke meget og tage sig til.

• #7   17. feb 2013 han fik sikkert bøde for og have grissetryne på, der er så mange laatterlige regler!

fandt ud af til ørekort den anden dag at, du skal tjekke bremser styrtøj osv inden du kører i din bil, og lys osv, og styrtøjet skulle tjekkes at hvis man gik ud og kiggede på hjulene for og se om der er ratslør så ham man får til og dreje på rattet selvom han sidder på passager sædet må han ikke dreje rattet for dig hvis han ikke har kørekort, SELVOM han sidder på passager sædet? nej det er at han prøver på og kører bilen, dygtig han kan det uden speeder, kobling og bremser, FLOT

- SKOD regler!

• #8   17. feb 2013 havde ikke noget jeg ike måtte have . og scooteren var helt std og lovlig
    og nøglen sad ikke i smiley

fik heller ikke nogen bøde

• #9   17. feb 2013 Regeringen i danmark er en børnehave. smiley

• #10   17. feb 2013 Men man må gerne trække en scooter ligegyldig tilstand, da man som gående uanset om man trækker cykel,løbehjul,barnevogn,scooter, så anses man for gående. Dog hvis den er ulovlig må den ikke være på offentligt grund medmindre den er hævet 30cm over jorden.

• #11   17. feb 2013 man må ikke trække en scooter fuld .det sagde 4 betjente til mig igår

• #12   17. feb 2013 Der bare noget med Danmark og scootere der gør at politiet syntes de skal være ORDNUNGSPOLIZEI når de ser en ung med en scooter.

Det er faktisk forbudt at færdes synligt beruset i offentligheden.

Men København i weekenden, der ser man gennem fingre med alle de hammer lamme blæverknæ der vælter rundt mellem overhalingssporet og cykelstien og brøler "PEAAAACE" til panserne mens de prøver at stoppe en taxa mens den stadi er i deres synsfelt.

Folk er så sprit stive smiley

Nogle gange er man bare det forkerte sted på det forkerte tidspunkt i guess smiley

• #13   17. feb 2013 Drescher.

Stop smiley

Ikke noget med 30 cm.

Og det er ligemeget om det er offentlig eller privat vej.

Gå ind på sikkertrafik.dk, og læs evt i færdselsloven.

"Det er ulovligt at KØRE PÅ knallert med konstruktive...."

Man må gerne trække sin crosser over vejen til traileren.

Også gene scooteren..

Man må også gerne trække den selv om man ikke ejer en trailer man er på vej hen til.

For eksempel for at tage den ned til en fotograf der skal tage billeder af udstillingsscooteren til nogle reklamer.

.... Bare stop smiley
    Ikke for megen påståen om 30 cm, 10 cm, 15 cm. Offenlig vej osv.

Du har læst det fordi der en lystløgner der skrev det for 10 år siden, og siden da er myten blevet genfortalt 100000 gange herinde.

• #14   17. feb 2013 En link til de med de 30 cm over jorden spidsbjerracing drescher

• #15   17. feb 2013 Max c: korrupt panser?? Mener du ikke civil?

• #16   17. feb 2013 Hvis knallerten har plade er det faktisk forbudt at trække den.. Emner jeg har Hart hørt at når det er et registreret køretøj, så må man ikke o.o

• #17   17. feb 2013 Mener* ..

• #18   18. feb 2013 Kaze

Motorkørertøjer må man ikke trække på fortorvet.
    Derunder biler, motorcykler OG 45 scootere.

Men "små" scootere må man gerne, ligesom cykel og RRmotorcykel uden hverken lygter eller stelnummer.

Jeg kan godt forstå du er forvirret.

For før 2006 hvor 30erne begyndt at skulle have plade på, der hed 45erne registreringspligtige knallerter.. Fordi man skulle registrere dem (og dermed have nummerplade på og holde hjulene fra cykelstierne og fortorv osv)

... Til forskel fra de "ikke registreringspligtige knallerter", som ikke havde nummerplade på.

Så man må gerne trække "lille knallert" på fortorvet stadigvæk, selvom den er blevet registreringspligtige og ha nummerplade på smiley for den dr ikke et "motorkøretøj".. Den er et "motorDREVET køretøj"...

Klaaart.
    Der er ingen grund til at installere nogle fucking opdateringer i færdselsloven.
    Neeeej nej. Windows xp forever..

• #19   18. feb 2013 xp siger du? det må da nærmere være windows 98

• #20   18. feb 2013 Max c, nu du er så godt inde i paragrafferne, hvad er konsekvensen her efter 19 januar for en 40årig der køre fuld hjem på sin 30 knallert, og bliver stoppet i rutine tjek, han har kørekort til bil og mc i det her tilfælde. Det står nemlig ikke på sikker trafik.

• #21   18. feb 2013 Det afhænger af hans promille.

Han får frakendt alle kørekort han har, hvis han gør noget som for en 17-årig ville betyde at alle hans kørekort ville blive udskudt.

Og det er, vist, som følger:

Hvad skal der til, for at kørekortet til bil kan blive udskudt?
    Du kan få udskudt tidspunktet for, hvornår du må tage kørekort til bil, hvis du er under 18 år og får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert.

Kørekortet til bil bliver udskudt 6 måneder. Dvs. at du først kan få kørekort til bil, når du er 18 ½.

Hvis du kører på knallert, selvom du er frakendt retten til det, og du begår nye overtrædelser, kan dit kørekort til bil blive udskudt i endnu længere tid (op til 2 år).

Hvad er en ubetinget frakendelse?
    En ubetinget frakendelse betyder, at du mister retten til at køre på lille knallert i en periode på ml. 2 og 10 år.

Du får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx.:

kører spritkørsel med en promille over 1,20
    kører med ulovlige stoffer i blodet (overtræder nulgrænsen)
    forsætligt volder skade, fremkalder fare eller kører særligt hensynsløst
    kører over 100 km/t og 100 % over den skiltede hastighedsgrænse
    tidligere har fået en betinget frakendelse og får én igen inden for 3 år
    begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt
    Det er retten, der bestemmer, hvor længe førerretten til lille knallert bliver frakendt. Frakendelsen er dog altid mindst 2 år.

Hvad er en betinget frakendelse?
    En betinget frakendelse betyder, at du må fortsætte med at køre lille knallert på betingelse af, at du ikke overtræder loven igen.

Du får en betinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx:

kører spritkørsel med en promille på 0,50-1,20,
    har voldt skade eller fremkaldt fare
    flygter fra en trafikulykke uden at forsøge at hjælpe tilskadekomne
    kører mere end 60 % for stærkt
    knallerten er tunet eller kan køre 43 km/t eller mere (ejer/bruger).
    Efter du har fået en betinget frakendelse, er der en prøvetid på 3 år, hvor den stadig ”tæller med”, hvis du overtræder loven på lille knallert igen.

• #22   18. feb 2013 Max... ja det er vis han KØRE/SIDER på køretøjet... hvad nu vis han trækker den? Eller læner sig op af den?!

• #23   18. feb 2013 Så sker der ingen ting smiley

Måske han får en bøde for at være synligt beruset i offentligheden.
    Men man må lige så gerne trække en tunet knallert som man må trække en cykel.
    Også hvis man er sanseløst stiv

• #24   18. feb 2013 du må ikke trække en scooter i fuld tilstand . men tror hvis det er en 30 fra før nummerpladen så må man godt :S

• #25   18. feb 2013 Det lige meget om det en 30'er fra 2004, 2010, eller en cykel fra 1918..

Eller en indkøbsvogn smiley

Når man trækker cykel eller lille knallert, betragtes man som gående.
    Altså fodgænger.

Medmindre man sætter sig på sædet. Så anses man for en cyklist, knallertkørekort der
    1: ikke sku være på fortorvet
    2: ikke sku være stiv

Men fodgængere må heller ikke være "synligt berusede".

Det kommer af den grundregel i færdselsloven om at ingen må være til fare eller unødig ulempe for nogen.

Man har så sener hen lavet reglerne om fodgængeres adfærd i trafikken.
    Måske fordi så mange stive fodgængere fik vadet sig ind i nogle dødsulykker smiley

• #26   18. feb 2013 Costa

Hvis jeg køber en bil, kører den hjem, stiller den ind bagerst i garagen og så maler indersiden af alle ruderne sorte, er det så ulovligt?

Ja at køre i.
    Men kraft efemer ikke at eje smiley

Om man har en ombygget scooter med gul nummerplade stående på villavejen, eller liggende ned, er ligegyldigt.
    Så længe man ikke fører den.
    Dvs bruger sæde, horn, gashåndtag, starter, bremsegreb eller noget som helst som færdselsloven, under afsnittet "definitioner", definerer som "betjeningsudstyr".

Noget tredje jeg lige må sige, er færdselslovens paragraf 2 (eller et eller tre, skal ikke garantere hvilket nummer den har).

Paragraffen hedder "lovens område".

Der stør bland andet at færdselsloven gælder, uanset om det er på privat eller offentlig sti.

Privat/offentlig = komplet irrelevant.

Spørgsmålet er om der forekommer almindelig færdsel, der hvor scooteren FØRES.

Hvis den blot henstår, så er det komplet ligegyldigt om det er privat forhave eller offentlig motortrafikvej smiley

Håber du kan bruge mine mange timers færdselslovsstudier til noget smiley

Mvh

• #27   18. feb 2013 Max c, i det til fælde jeg nævnere tidligere, dvs mister alle kørekort hvis promille over 1,2 eller over 0,5 hvis han samtidig kører på scooter uden begrænsninger??

• #28   18. feb 2013 Det kunne de godt skrive på sikker trafik, hvor har du læst det?

• #29   19. feb 2013 Det er copy-pasted fra sikkertrafik smiley

Reglerne er stadig som de har været...
    Eneste forskel er at de her ting også gælder
    http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Nye-regler-2013/Boeder-og-straf-lille-knallert-2013.aspx

Før i tiden ku man ikke få sådan et pink kørekort før man var 18 her i dk.
    Nu er knallertbeviset blevet til et knallertkærekort, så nu kan man få et kørekort når man blir 16.

Men førerret til bil kan man ikke få før 18.
    Det er vigtigt at være klar over forskellen på kørekort og førerret!!!

F.eks.
    Bøde for at køre mc uden kørekort: 7000.

Får en der har kørekort til bil så 7000 i bøde?

NEJ!
    Han har kørekortet.
    Han har ikke førerretten stemplet omme bag på kørekortet, men han har kørekort.

Jeg fik 3000 da bødetaksten for at køre mc uden kørekort var 5000 fordi jeg havde til bil smiley
    Men det afhænger af politidistrikt, og kan være endnu lavere hvis du ligefrem har modtaget undervisning på mc..

Dog får man 7000 i bøde hvis man kører mens man har fået en ubetinget frakendelse af sit kørekort.
    Der er det jo frakendt, man har ikke noget gyldigt kort. Aka kørsel i frakendelsestiden.

Svaret på dit spørgsmål om hvornår man mister kørekortet (med alle de førerrette der er bagpå) hvis man kører stiv på knallert 30, er nøjagtig det samme som du havde spurgt til en der kørte bil smiley

0,5-1,2 to gange inden for 3 år
    1,2 en gang.

• #30   19. feb 2013 Ja. Hvis en 40årig mand kører på en knallert der kan køre 43, med en promille på 0,51 så mister han kørekortet i 2-10 år.

• #31   19. feb 2013 Costa::::::

Citat fra sikkertrafik.dk
    Fra 19. januar 2013 er der skærpede sanktioner for at overtræde færdselsloven<b><i> på</b></i> lille knallert. Sanktionerne gælder for alle, der<b><i> kører </b></i> lille knallert.

Det betyder, at det kan få store konsekvenser, hvis du<b><i> kører</b></i> ulovligt. Du kan miste retten til at køre knallert , knallerten kan blive konfiskeret, og du kan få store bøder.

Kan du forestille dig en civil politipatrulje se dig i en bil med en anhænger, hvor det står en 45scooter med nummerplade på...
    Han stopper dig, spørger om det er din scooter..

Du siger ja.
    Du købte den i går.
    I dag har du været på motorkontoret for at omregistrere den.
    Nu er du på vej hen til et værksted hvor de kan servicere den og gøre den standard SKRÅSTREG KOMME EN NY BEGRÆNSNING I VARIOEN FORDI DEN ER SLIDT TYND OG SCOOTEREN NU KAN KØRE 64,1 KMT HVILKET ER LIGE SÅ ULOVLIGT SOM 164,1 KMT

HAHA SIGER BETJENTEN SÅ!!

GODT JEG FANGEDE DIG FØR DU FIK GJORT DEN LOVLIG SÅ.
    NU VANKER DER, FOR DEN ER INDREGISTRERET TIL DIG, MED NUMMERPLADE PÅ :DD

Nej vel?

Heldigvis er reglerne ikke sådan, at det er ulovligt at have ejerskab over en stor/lille indregistreret knallert.

SÅ fuckd op er reglerne dog ikke.

Men man må stadig ikke køre 31 kmt uden passager på den mindste type scooter, før du må køre 130 kmt med 8 passagerer..
    For det er nemlig det samme.....
    Klart

• #32   19. feb 2013 smiley

Jeg er fuckt at høre på. yessør.

Tænk engang, siger du der står på sikkertrafik.dk at man skal have et GYLDIGT kort til fx. at køre mc?

Næææh. sikken overraskelse.
    Hvem havde gættet man skal have gyldigt kørekort, med førerret til kategori A, før man må køre MC... -.-

Jeg begynder snart at blive sur over du er flabet, når du samtidig er så fatsvag...

JEG HAR FÅET EN BØDE FOR AT KØRE MC UDEN FØRERRET TIL MC!

JEG FIK NEDSAT BØDE.

FORDI DET ANSES SOM EN FORMILDENDE OMSTÆNDIGHED AT MAN HAR KØREKORT.

Så tag nu (for at tale pænt) at klemme dit anus sammen.

Ikke mere lort herinde tak.

Fortæl mig hvor der står det er ulovligt at lave konstruktive ændringer på en scooter så den kan køre 43.

VIS MIG ET ENESTE STED! -som ikke er et sted du selv har skrevet det selvfølgelig smiley

Alle steder står der, at det er ulovligt at køre på en knallert der er konstruktivt ændret med henblik på fart.
    KØRE!

Ikke passe på.
    køre på.

Du bliver ikke klogere før du fatter at du ikke er perfekt.

Det hjælper ikke noget at være tro mod din mavefornemmelse, og bare bruge blokbogstaver og bekræfte dig selv ved at skrive "JAMEN SÅDAN ER DET ALTSÅ! BASTA"

Nej, man lavede ikke lovændringen om nummerpladerne, for at det skulle blive ulovligt at eje en knallert 30 der er konstruktivt ændret.

Skulle det være ulovligt at eje en tunet 30'er på plade, men ikke en tunet 45'er??

Eller hvad er det nu lige du har fået misforstået det til?
    Jeg vil meget gerne have at det her ender med du har styr på de her ting.

Det er ulovligt at køre på en knallert der kan køre for stærkt.

Det er også derfor at man, hvis man bliver taget 2 gange på 3 år på en ulovlig 30'er, så TAGER POLITIET DEN KNALLERT MAN KØRER PÅ ANDEN GANG.
    Uanset om det er din egen.

Fordi det er pisse hamrende ligegyldigt om man ejer en tunet scooter.

Jesus ville kunne eje en tunet scooter for pokker.

MAN ER USKYLDIG TIL DET MODSATTE ER BEVIST!

-og det er kun ulovligt at KØRE på en knallert der ikke lever op til færdselslovens detailforskrifter.

Ikke ulovligt at forsårsage, at en knallert bliver ulovlig at køre på, ved at foretage konstruktive ændringer på den så den ikke længere lever op til detailforeskrifternes krav.

Costa.
    Tag dig lige sammen smiley

Indrøm hvor du har taget fejl, hvor du stadig er forvirret, og fortæl at du har forstået bare et PAR af de ting jeg fortæller dig.

Kørekort til bil = billigere bøde for at køre MC uden førerret, end en der ikke har kørekort overhovedet.

Kan du i det mindste lige nikke genkendende til, at det faktisk er det der sker?

• #33   19. feb 2013 FAKTISK!!!!

Det er fra 2008 blevet ulovligt for forhandlere at fjerne begrænsninger... Imod betaling... Til folk under 18.

Er det ikke sådan det er?

Men det er altså kun ulovligt at 'sælge' "konstruktiv ændren", og kun til folk som er under en bestemt alder.

Det ændrer ikke på at jeg gerne må sætte fuldt tunsæt på min nye knallert, og vente med at afmelde den og aflevere nummerpladen, simpelthen fordi jeg ikke gider.

Måske om 3 måneder når jeg har kørt baneræs, med nummerplade på, så vil jeg gøre den standard og køre på cykelstierne igen..

Måske...

Uanset hvad, så er det lovligt al den tid den bare står.

Og også al den tid den kører på bane, og bliver transporteret til og fra.

• #34   19. feb 2013 Så det du siger er t jeg lyver om at jeg fik 3000 i bøde for at køre på mc med kun bilkørekort?

Jamen i lige måde så.
    Det er dig der lyver.

Du påstår at din ven blev straffet for at hans "lille knallert" var ulovlig at køre på. Og det er ulovligt at den er ulovlig at køre på.

Det siger du så at han "gik videre med".
    Du siger så at han "tabte" fordi reglerne er som du hårdnakket påstår de er.

Jeg påstår hermed at du lyver.

Ellers har du bare en meget mærkelig måde a sige på, at det selvfølgelig er ulovligt at have til hensigt at føre en "lille knallert" som er ulovligt konstruktivt ændret.

Men..

Jeg har som sagt fået en bøde på 3000 for at køre mc uden førerret.

Det siger du er løgn.

Jeg ved altså at du lyver.

Du lyver om hvad du ved.

For jeg ved det ikke passer smiley

Så fuck dig.

Du er velkommen til at give mig en udstemmen for at skrive "fuck dig".

Så får du en igen for at skrive jeg er helt fuckt at høre på, og så en til for at lyve.

Fuck dig.
    Fordi du behandler den viden jeg deler med dig respektløst.

Arrogante imbecile ignorant. Langefinger!

• #35   19. feb 2013 Costa

Det er folk som dig der gør at demokratiet ikke fungerer.
    Bare rolig.
    Du er ikke alene:

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/162716-strafboede_uden_koerekort

I den næste tråd jeg linker til er der ikke så mange påståelige platugler.
    Og heldigvis er der en der ligefrem linket til den aktuelle lovtekst

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/119133-stoppet_uden_mc_koerekort_men_bil_ko___

Værsågod at æde dine ord

• #36   19. feb 2013 Der er vist ikke så meget andet tilbage at skrive, end en ADVARSEL MOD AT TAGE NOGET COSTA HAR SKREVET I DENNE TRÅD FOR GODE VARER.

Han har ytret falsummer i massevis

• #37   19. feb 2013 lol

• #38   23. feb 2013 Det lader til at jeg tog fejl mht om frakendelse af retten til at føre lille knallert, automatisk betyder at man mister hele ens kørekort.

Frakendelse a retten til at føre lille knallert, pga lovovertrædelser begået på lille knallert, gør ikke at man mister førerretten til bil, mc eller nogen af de andre motorkøretøjer.

Omvendt betyder det heller ikke at man mister førerretten til lille knallert, fordi man kører på "stor scooter" med en ekstremt høj promille..
    Selvom det betyder at man mister førerretten til bil og mc og lastbiler osv.

"Lille knallert" er ikke et motorkøretøj.

Tak til kloge mennesker for at gøre mig den smule klogere smiley

Jf følgende link
    http://www.anklagemyndigheden.dk/nyheder/Documents/faktaark-om-knallerter.pdf

Kommentér på:
ulovlig at trække scooter hjem fuld :P

Annonce