{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lyder som løst topstykke???
  • #1   14. jun 2011 Du kan vel ligeså godt prøve at spænde det?

  • #2   14. jun 2011 har jeg tjekket hundrede gange, det er desværre ikk bare det

  • #3   14. jun 2011 Haha, hvis du har prøvet, og ved at det sidder fast, hvorfor spørger du så her om det sidder løst? smiley

    Well, har du spændt alt efter? Du tror ikke bare at det er en skive der rasler et eller andet sted?


  • #4   14. jun 2011 Mulighvis pga, din cylinder og stempel er slidt. smiley

  • #5   14. jun 2011 Danni: Hvorfor skulle det dog rasle?

  • #6   14. jun 2011 Pga. tolerancen mellem dit stempel og cylinder er blevet for stor pga. slid,

    forklaring: der skal være et fastsat mål for hvor meget større cylinderen skal være end stemplet, eks 4/100 mm.

    når cylinderkittet (stempel/cylinder) så f.eks. har kørt 10000 km, vil de 4/100 mm være blevet til 6/100 mm, og derved rasler/klirre den.

    håber du forstår.


  • #7   14. jun 2011 Nu var det godt nok ikke mit stempel og cylinder, men Niels:)

    Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror bestemt ikke at det er nok til at det rasler.. Det er klart at fortrække at stemplet slutter helt tæt, uden for meget modstand, men det begynder ikke ligefrem at rasle..

    Jeg har før honet en cylinder meget mere end man noglesinde ville se dem blive slidt, uden denne raslen.. Og det er også med samme stempel..


  • #8   14. jun 2011 De tal jeg har skrevet er kun vejlednde,
    og jeg ved med sikkerhed at få hundrededele kan få det til at rasle meget,


  • #9   14. jun 2011 Få hundrede dele hvad? Få hundrede dele til forskæl fra cylinderens oprindelige størrelse, eller få hundrededele mm?

    Whatever.. Niels du skal nok ikke lytte så meget til Danni, for trods at han kan finde ud af at bruge numpad, og finde på tal tager han fejl..

    Jeg har utallige gange honet en cylinder meget mere end den nogensinde ville blive slidt ved almindelig brug, uden noget der klinger..

    Til gengæld kan det være et hul i udstødningen eller en utæthed. Nu ved jeg godt nok ikke helt hvad det er for en lyd, og hvor meget den er der. Men undersøg nu lige om ALT er spændt godt til..


  • #10   14. jun 2011 Kristian , hvis du nu ikke var totalt inkompetent og nærmest dum at høre på, så skrev du at du ikke forstod og måtte bede mig om at uddybe.

    Det jeg mener er at når du købe et nyt cylinderkit af ordentlig kvalitet, så er cylinderen ofte 4/100 mm. større end stemplet.
    eks: stempel: 39,96 mm . cylinder: 40,00 mm

    og når cylinder og stempel så er ved at være slidt øges denne tolerance, dvs. vi startede på 4/100 mm og er nu på 6/100 mm.

    Det KAN (UNDERSTREGER KAN!!) give en raslen/klirren, oftest ved koldstarter, da tollerancen mindskes ligeså snart motoren bliver varm.

    nej snakker ikke om en høj overdøvende lyd, og folk uden et trænet øre vil nok ikke kunne høre det, og når du bare har honet løs i en cylinder for at få det til at køre, viser det vel også at du ikke har forstand på hvad du laver, da du mister en masse ydelse/kompression ved at gøre dette, (ikke sagt det ikke kan køre sådan)

    Undskyld min grove tone, men du behøver under ingen omstændighedder at gøre nar af mig, bare fordi du ikke selv forstår hvad jeg mener, og jeg mulighvis har glemt et par enkelte nævnere.


  • #11   14. jun 2011 Danni: Nu bliver du jo nærmest ubehagelig..

    Jeg undskylder.. Jeg havdeoverset at du tidligere havde skrevet mm, jeg havde bare set at du først havde skrevet "tolerancen mellem stempel og cylinder" og tænkte derfor automatisk at du mente 4/100 af den oprindelige tolerance.

    Med det understøtter ikke at du har ret i det svar du gav Niels.

    Tærnet øre:S Jeg kan nok høre når der komme mislyde fra en motor, også selvom det ikke er så højt.. Og hvis Niels høre det og nu undre sig over det, er det sandsynligvis højt nok til at man ikke skal være ekspert på området.

    Honet løs? smiley Det bliver ikke mere af et sjuskearbejde fordi at du siger det sådan.. Hvorfor tror du at jeg har gjort det? Det er jo nok netop for at få MERE kompression, grundet ridser eller lignende:S Det lyder da som om at det er dig der ikke har forstand på det, trods at man ikke kan erhverve sig ret meget forstand på det område, da det er noget af det mest simple.. Desuden udvider spempelringen/ringene sig jo bare og tilpasser sig cylinderen, så kompressionen er bevaret (Jeg siger ikke at jeg hellere vil have det end et stempel der passede ordentligt i cylinderen)

    Mest af alt har jeg da ikke gjort nar af dig? Det var dig der startede flame war med din sidste kommentar? Jeg fortæller bare Niels at han ikke skal lytte til dig, fordi at du tager fejl?




  • #12   15. jun 2011 Jeg kan godt se hvor du vil hen med at hone for at få ridser væk=kompression,

    men du må give mig ret i at det ikke er den rigtige måde at gøre det på , hvis du skulle lave det rigtigt havde du honet/boret det op til eks fra 40 mm, til 41, og derefter fundet et stempel der passede.
    men fair nok du fik det til at køre . og det er vel godt nok,

    DU tager fejl i at jeg ikke har ret, hvis tolerancen bliver for stor kan det klirer en del. og det er fakta...

    jeg ønsker ikke at være "uvenner" eller noget, bare en god diskusion inden for rimelige grænser,.


Kommentér på:
lyder som løst topstykke???

Annonce