648 visninger
|
Oprettet:
lyder som løst topstykke??? {{forumTopicSubject}}
hej. nogen der kender til at det lyder som om topstykket er løst eller sådan noget, når man kører? det nærmest (Klinger) der nede fra. hvis, nogen der ved hvorfor?
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 21 Svar: 38
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
Well, har du spændt alt efter? Du tror ikke bare at det er en skive der rasler et eller andet sted?
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 202
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 202
forklaring: der skal være et fastsat mål for hvor meget større cylinderen skal være end stemplet, eks 4/100 mm.
når cylinderkittet (stempel/cylinder) så f.eks. har kørt 10000 km, vil de 4/100 mm være blevet til 6/100 mm, og derved rasler/klirre den.
håber du forstår.
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror bestemt ikke at det er nok til at det rasler.. Det er klart at fortrække at stemplet slutter helt tæt, uden for meget modstand, men det begynder ikke ligefrem at rasle..
Jeg har før honet en cylinder meget mere end man noglesinde ville se dem blive slidt, uden denne raslen.. Og det er også med samme stempel..
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 202
og jeg ved med sikkerhed at få hundrededele kan få det til at rasle meget,
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
Whatever.. Niels du skal nok ikke lytte så meget til Danni, for trods at han kan finde ud af at bruge numpad, og finde på tal tager han fejl..
Jeg har utallige gange honet en cylinder meget mere end den nogensinde ville blive slidt ved almindelig brug, uden noget der klinger..
Til gengæld kan det være et hul i udstødningen eller en utæthed. Nu ved jeg godt nok ikke helt hvad det er for en lyd, og hvor meget den er der. Men undersøg nu lige om ALT er spændt godt til..
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 202
Det jeg mener er at når du købe et nyt cylinderkit af ordentlig kvalitet, så er cylinderen ofte 4/100 mm. større end stemplet.
eks: stempel: 39,96 mm . cylinder: 40,00 mm
og når cylinder og stempel så er ved at være slidt øges denne tolerance, dvs. vi startede på 4/100 mm og er nu på 6/100 mm.
Det KAN (UNDERSTREGER KAN!!) give en raslen/klirren, oftest ved koldstarter, da tollerancen mindskes ligeså snart motoren bliver varm.
nej snakker ikke om en høj overdøvende lyd, og folk uden et trænet øre vil nok ikke kunne høre det, og når du bare har honet løs i en cylinder for at få det til at køre, viser det vel også at du ikke har forstand på hvad du laver, da du mister en masse ydelse/kompression ved at gøre dette, (ikke sagt det ikke kan køre sådan)
Undskyld min grove tone, men du behøver under ingen omstændighedder at gøre nar af mig, bare fordi du ikke selv forstår hvad jeg mener, og jeg mulighvis har glemt et par enkelte nævnere.
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 186
Jeg undskylder.. Jeg havdeoverset at du tidligere havde skrevet mm, jeg havde bare set at du først havde skrevet "tolerancen mellem stempel og cylinder" og tænkte derfor automatisk at du mente 4/100 af den oprindelige tolerance.
Med det understøtter ikke at du har ret i det svar du gav Niels.
Tærnet øre:S Jeg kan nok høre når der komme mislyde fra en motor, også selvom det ikke er så højt.. Og hvis Niels høre det og nu undre sig over det, er det sandsynligvis højt nok til at man ikke skal være ekspert på området.
Honet løs? Det bliver ikke mere af et sjuskearbejde fordi at du siger det sådan.. Hvorfor tror du at jeg har gjort det? Det er jo nok netop for at få MERE kompression, grundet ridser eller lignende:S Det lyder da som om at det er dig der ikke har forstand på det, trods at man ikke kan erhverve sig ret meget forstand på det område, da det er noget af det mest simple.. Desuden udvider spempelringen/ringene sig jo bare og tilpasser sig cylinderen, så kompressionen er bevaret (Jeg siger ikke at jeg hellere vil have det end et stempel der passede ordentligt i cylinderen)
Mest af alt har jeg da ikke gjort nar af dig? Det var dig der startede flame war med din sidste kommentar? Jeg fortæller bare Niels at han ikke skal lytte til dig, fordi at du tager fejl?
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 202
men du må give mig ret i at det ikke er den rigtige måde at gøre det på , hvis du skulle lave det rigtigt havde du honet/boret det op til eks fra 40 mm, til 41, og derefter fundet et stempel der passede.
men fair nok du fik det til at køre . og det er vel godt nok,
DU tager fejl i at jeg ikke har ret, hvis tolerancen bliver for stor kan det klirer en del. og det er fakta...
jeg ønsker ikke at være "uvenner" eller noget, bare en god diskusion inden for rimelige grænser,.
lyder som løst topstykke???