{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  15 årige på scooter.
  • #1   1. mar 2011 Gud nej gør man det nu lovligt at køre knallert son 15 årig?

• #2   1. mar 2011 det ikke sikkert endnu. de mangler og "snakke" om det 2 gange

• #3   1. mar 2011 Nej det bliver ikke en skid vedtaget endnu.. og HVIS det endelig sker så træder det først i kraft om flere år sammen med resten af EU

• #4   1. mar 2011 Lyø, jeg tror nu der er en rimelig chance for det bliver vedtaget. men som du siger, træder det nok først i kræft om en godt stykke tid

• #5   1. mar 2011 Det var da godt nok trist at den lov er ved at blive vedtaget. Ikke det at man må køre som 16-årig. Det fint nok. Men så vidt jeg husker, så omfatter lovforslaget også at man nu kan få udsat sit kørekort på en 30 scooter hvis den er ulovlig.

Så det betyder for mit vedkommende slut med tunet knallert. Jeg skal ikke resikere kortet.

• #6   1. mar 2011 ja fint nok, de vil sætte alders grænsen ned smiley
    men det er fandme noget lort, at de vil stramme reglerne så meget, ang. ulovlige knallerter
    JEG HÅBER IKKE DET BLIVER TIL NOGET

• #7   1. mar 2011 Håber så ikke den bliver vedtaget, 15 årige på knallerter og man vil høre om flere dødsfald på knallerter, og mere større trafik på cykelstierne.

• #8   1. mar 2011 HÅBER ALDRIG 15 ÅRIGE SKAL HA LOV TIL DET !

• #9   1. mar 2011 Håber ikke det bliver vedtaget, men hvis i ikke har fulgt med har de udsendt en pressemeddelse om at hvis det nu bliver vedtaget ville det træde i kraft 01-01-2012...
    Håber ikke det sker!..

• #10   1. mar 2011 Jeg syntes personligt at det er fint hvis straffen for tunet scootere bliver hårdere, man kan jo bare lade være med at tune dem. og syntes det er helt fair at scooteren bliver taget efter anden gang, og tun udstyret bliver taget, det er helt fair, for det er uansvarligt at kører ulovligt, så tag da til alle de speedmeets og hvad der ellers er, for at race?

Vedr. det med 15 årig, håber jeg heller ikke det sker, mest fordi jeg skulle vente til jeg var 16 smiley
    Men også mest fordi det er røv irreterrende at se sådan en mindreårig person blære sig med sin fz'er (no offense fordi det er fz'er skulle bare bruge et eksempel)

• #11   1. mar 2011 01-01-2012. Jamen så er det jo ét lyspunkt, for jeg bliver 18 2 uger før og så er det tid til MC i stedet:;D

• #12   1. mar 2011 NightStonerCrew - Schweps P.
    Problemet ligger bare i at mange steder er 30 imo for hurtigt til en cykelsti og 45 er ALT for langsomt til andet end bykørsel.

Jeg har flere gange oplevet at ligge med 70 på hovedvej med en bus/lastbil som modkørende hvor der lige er en bil der skal forsøge at snige sig forbi alligevel fordi man jo ikke kører samme hastighed som spasseren. Og problemet bliver større nu mere lovligt man kører. Jeg kører tunet 45 og overholder de grænser der nu er for trafikken der, det er 200% sikrere at køre som en mc på den måde end at køre som lovlig 45.
    Jeg så hellere der blev gjort noget ved alle de fucktards der skider på alle regler og gør som det passer dem i trafikken på 2 hjul. Det være cykler og knallert/scooter. Den anden dag så jeg en tumpe konstatere at der kom jo ikke noget i den rundkørsel han kørte ind i så behøver man jo ikke køre hele vejen rundt for at komme ud af 3. vej men bare skyde på tværs venstre om. Sådan en skal fandme bolles hårdt i røven med bødeblokken til at han fatter at det er no go. Og det var sq en mand over 40! på en 30'er.
    Men alternativt så luk op for 125 cc mc på bilpappet, så forsvinder den tunede 45'er stort set fra bybilledet.

• #13   1. mar 2011 Jamen skiven er også pillet på min ligero, og jeg syntes den køre okay stærk og så længe det "bare" er skiven, så syntes jeg det er fint, og det kan man også godt snakke sig fra. Men at smide større cylinder osv. på og man bliver stoppet og det bliver taget er personens eget ansvar og skyld, så der er ikke nogen at være sure på udover sig selv.
    Dog syntes jeg 30 km/t er alt for lavt for en scooter, men det er selvfølgelig efter jeg har kørt uden skive.

• #14   1. mar 2011 har i nogle links så man kan læse lidt mere om det?

• #15   1. mar 2011 Der var jo også snak om at 16 årige skulle få lov til at køre 125cc locligt på vejene. Selvfølgelig efter de har taget et omfattende kørekort og ikke bare knallert kørekort. Reglen var max 15hk.

Det var for at få de tunede men til tider livsfarlige(det er jo kun få der er beregnet til 100+) 30'ere væk og i stedet give 16 årige et omfattende kursus, så de er mere ansvarlige i trafikken.

Problemet er jo at en frisk, livsglad teenager på 16 overhovedet ikke er tilfreds med at køre 30km/t. Cykler kan jo overhale en. Fik teenagere tilfredstillet deres "lyster" ved at have op til 15hk, så fik vi trafiksikre 16 årige, som endda får noget erfaring på den lille maskine, indtil de skal til at have noget større. Ogvi får fjernet de uansvarlige tunede knallertere.

Win/win situation, men neeeej. Vi provokerer da ungdommen ved at stramme reglerne... Det er jo endda at skyde sig selv i foden at give 15 årige lov til at køre. Det betyder flere scooter-kører(og de dør jo som fluer hvis man skal tro på statistikkerne) og de har endda et år mere til at blvie træt af 30 km/t.

Latterligt siger jeg bare...

• #16   1. mar 2011 link?

• #17   1. mar 2011 Jeg læste det i MC revyen 2010. Kan måske fikse et billede af artiklen senere.

• #18   1. mar 2011 håber ikk det bliver vedtaget... mange 15 årige er hverken fornuftige eller modne nok til sådan et ansvar og så det med at de vil stramme reglerne vil bare gøre at der er flere der vil prøve at stikke af...

• #19   1. mar 2011 Så lige for at melde min mening smiley

Jeg håber loven bliver udformet på samme måde som i Frankrig.

25 kmt for 14-16 årige

45 kmt for 16-18 årige

Hvis man tager kørekort som 13-årig, gælder det fra man er 14.

Hvis man har haft 25-kørekort i 2 år, opgraderes det automatisk til 45 kmt.

Har man haft 45 kmt i 2 år, opgraderes det automatisk til 80.

Folk med kørekort til bil, må køre 25 kmt, 45 kmt og 80 kmt op til 125cc.

Folk med motorcykelkørekort må køre alt.

Folk over 21 som har haft 25/45 knallertkort i mere end 3 år, må automatisk køre op til 125cc 80 kmt.

Sådan håber jeg det blir, men tror skuy ikk på det smiley

• #20   3. mar 2011 Max - 100cc TIL SALG -
    Ja sådan burde det være smiley men det sker nok ikke med de politikere vi har nu smiley

Kommentér på:
15 årige på scooter.

Annonce