{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia Sonic LC (dmu) [Tidl. scooter] 1998

13.672 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Aprilia Sonic LC (dmu)

Årgang:
1998
Motor:
Scooteren er:
Sponsoreret af Alfano.dk - laptimere og tilbehør.
Sponsoreret af Rodes.dk - hardball, rc og gadgets

*Billeder fra d. 7/3-2011*

Scooteren er ombygget og godkendt til roadracing i 11-heste klassen :)

Kort Minarelli. Vandkølet og med tromle bag.
Blokken er renset og glasblæst.
Alle gevind er i orden.

Opsætning:
Stage6 Racing Modular - 70 cc cylinderkit.
Yasuni C20 udstødning.
Italkit innerrotor. Sat til afrivning 1,4 mm før top.
21 mm Dell`orto. Dyse 92.
Hebo 24 mm studs. Sidevendt. Helt ny.
Stage6 V-force membran.
Doppler S1R krumtap. C3 krumtapslejer.
Stage6 kobling.
Stage6 koblingsskål.
Rød trykfjeder.
Malossi rem.
Vario er af ukendt mærke.
Polini gearing. Alle lejer i gearkassen + baghjulsleje er lige udskiftet med nye.
B10EVX tændrør.
Hestekræfter
Med Sport Pro er den målt til 7.xx i Lpckarp på dmu`s rullefelt i 2010. Dårligt indstillet.

9,91 målt til SSW 2008. En hel weekends justering, trimning og en masse "prøvekørsler" på banen. Det må vel siges hjalp en del =)
8,66 målt til Als 2008. Roberts Mc rullefelt.
7,90 målt til DHS 2008. Natmekanikerens rullefelt.
7,48 målt til ASW 2008. Scootershoppens rullefelt
Fælge
10" Sonic fælge.
Dæk
Pt. kører den med Stage6 slicks.
Størrelsen er 90/90
Styling
Hmmm ...
Ekstra tilbehør
Doppler HSM forgaffel.
Stage6 temperaturmåler.
Tommaselli gasgreb. Styrskjolde tilpasset til greb og gaskabel.
Ridolfi kartfilter/indsugningsdæmper.
Hjemmebygget indsugning mellem indsugningsdæmper og karburator.
Manuel benzinhane.
Ekstern benzinfilter.
Ridolfi ekstern termostat.
Koso kickstarterpedal.
Vandbeholder fra Area51.
Køleren passer perfekt, men jeg ved ikke hvad den har siddet på oprindeligt.
Gennemsigtige kølerslange.
TNT vandpumpe monteret i originalt vandpumpehus.
ProGrips håndtag med slangemotiv.
Elstarterkontakt monteret "omvendt" som slukknap.
Inderbagskærm bibeholdt for ikke at få mere støv og møg op under scooteren end højst nødvendigt.
Stålarmeret bremseslange foran.
Stage6 pitstand.
Bemærkninger
Oprindeligt en tysk 25 km/t vandkølet scooter. Ombygget til træfscooter.
Har de originale tyske papirer.

De grønne inderskjolde er originale - resten af skjoldene er plukket ned fra hylden.

7/3-11:
Nye billeder og lidt ændret opsætning.
Der er kommet andet cylinder på - helt ny S6 Racing Modular.
Den er ikke prøvekørt - har kun været startet op.

30 & 31 august 2008:
Fik trimmet den med dyse og ruller.
Gav et godt resultat med 9,91 heste på rullefeltet - en forøgelse på 1,25 heste.

23/8-08:
Lettere ruller (nu 3 grams), mindre dyse og stillet lidt i tændingen.
Gav 0,77 heste mere. Muligvis der er mere at hente ved at skifte til endnu lettere tuller, dyse en lille smule længere ned og stille tændingen til at tænde en anelse tidligere.

16/8-08:
Polini Evo 50cc udstødning fra Scooter Attack monteret til DHS.
Gav 0,42 heste mere. Endda med for fed blanding (mørkebrunt tændrør).

Pokaler og præmier:
ASW 2008: 1. præmien som 50 cc med flest heste
Fin pokal til mig :).
Als-træf 2008: 1. præmie som 50cc med flest heste.
Her officielt Danmarks stærkeste 50cc scooter med 8,66 heste. Fik stor flot pokal, et ML50 dæk til Sonic`en og en lille rygsæk som præmie :)


Lille videoklip her:
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=40822
Kommentér på:
Aprilia Sonic LC (dmu)
Annonce