{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha FS1 DX 4 gear - Solgt 1977

16.238 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Simon C
Mand | 34 år | Oprettet: 13. nov 2003


Yamaha FS1 DX 4 gear - Solgt

Årgang:
1977
Motor:
Nuværende Opsætning
-Chrom Olie-, Karburator og Koblingsskjold
-Glasblæst og Klart lakeret krumtaphus (Poleret Indvendigt)
-Glasblæst Topstykke
-17mm Mikuni Karburator
-16mm Indsugning (senere 18mm)
-Original udstødning (senere 5,3hk Skråtskåret)
-Original Krumtap, (fra en anden motor end den der brandte af)
-40,50mm Nyhonet Cylinder (Glasblæst og Lakeret med Varmefast Sort Lak)
-15/43 gearing (er nødvendigt pga. mine 365mm støddæmere)
-SKF C3 Kulfiberstyrede lejr
-SKF Simmiringe
-Racerkoblingsplader


Tideligere Opsætning
-17mm Mikuni Karburator ( har 10mm.. men hvem gider at køre med sådan en...)
-16mm Indsugningsplade
-14 / 43 gearing

Brændstof
-Jeg kører 95 Blyrfri... (selvom der ikke var noget der hed blyfri benzin da denne knallert blev lavet)
-4% 2T Metrakit Pro Race Olie
Hestekræfter
Topfart
-Aner det ikke da jeg er ved at køre min nyhonede cylinder til
-Tideligere målt: ca. 65 km/t "efter Speedometer"
-Tideligere målt: 57.1km/t "efter cykelcomputer med modvind...!"
-Tideligere målt: 63.0km/t "efter cykelcomputer med Boss Dæmper på...!"

Optræk
-Godt, trækker gearing ret godt !!!

Hestekræfter
-ca. 4,8 bHp efter original Yamaha Håndbog
Fælge
-17" Crome egerfælge
Dæk
For
-2.50 / 17 "Gadedæk"

Bag
-Michelin 120 / 70 - 17" "Motorcykeldæk"
Styling
-Autolakeret (Lilla)
-Motorblokken har været i Aalborg og blevet forchromet
-Cross Styr
-Anderøvssæde
-Crome luftfilter
-Crome forlygte
-Blinklys
-Polerede forgaffelben
-Racer bagsvinger
-365mm Støddæmpere, med sorte fjedre, har måttet modificere stellet for at få dem monteret.

Frigears lygten, instrumentbelysning, horn, kort/langt lys, bremselys, blinklys osv VIRKER

Min Omdrejningstælle virker ikke... men den fungerer som voltmeter...den viser hvor meget strøm der er på batteriet...(når man drejer nøglen) ... når batteriet er fuldt opladet viser den 10.000omdrejninger og 0 omdrejninger når det er fladt....synes faktisk det er mere prektisk end en omdrejningstæller...en rigtig kører kan da høre på motoren hvornår han skal skifte gear...desuden er omdrejningstællerne til 4gear meget upræsice
Ekstra tilbehør
-Cykelcomputer
-44mm nyhonet støbejerns cylinder (tideligere 43mm)
-Og en del andre dele til en anden motor, gearkasse, krumtaphus og cylinder osv osv...
Bemærkninger
d. 6/11 - 04

Under en lille køretur lørdag aften brænder motoren sammen. (pga. mangel på 2T olie i benzinblandingen, hvilket jeg ikke fatter, 2T olien var THansen, køb ALDRIG THansen olie. har købt metrakit nu.. skal nok køre godt..!)

d. 7/11 - 9/11 - 04

Motoren bliver skilt ad, med henblik på hovedrenovering!

d. 16/1 - 05

I noget tid har jeg prøvet at få lakken af motorbloken for at polere den, men motorblokken er svært at få ren og overfladen er for ru til polering uden ordentlig maskine, så den skal forchromes i den nærmeste fremtid. det kommer til at gå lidt endnu inden den kommer ud og køre...lige nu er jeg ved at skifte bøsninger i bagsvingeren...!

d. 8/2 - 05

Så nu har jeg fået fat i en motor mere, da min krumtap ikke havde det så godt, så den er blevet rippet, de 2 dele af blokken der danner krumtaphuset skal kun glasblæses og lakeres med varmebestandigt klar lak.
Mens resten af blokken skal til Aalborg og forchromes. Mine cylindere (en 40- og 43mm) er blevet glasblæst og skal males med sort varmebestandigt maling. senere skal de hones .... så nu er det begyndt at gå lidt fremad
dog er motorblokken ikke blevet sendt til forchromning endnu ... øv

d. 23/2 - 05

Jeg er desværre ikke kommet meget videre, ud over at jeg er kommet et stykke med malingen af cylindrene, men de mangler dog nogle lag endnu. Min indkøbte motor, den med den nyere krumtap, er blevet skilt helt ad nu, og nu skal krumtaphuset glasblæses og lakeres med varmestandig klar lak.
og så er mit Olieskjold, Karburatorskjold og Koblingsskjold blevet sendt til Aalborg i går, så går der 4 - 5 uger før jeg får det tilbage, øvvv... :(

d. 4/3 - 05

Jeg har i dag monteret mine nye støddæmpere, skal nok få taget billeder, mine cylindere er sendt til honing og mine krumtaphuse skal snart glasblæses, og senere lakeres

d. 11/4 - 05

I dag kom min motorblok tilbage fra Aalborg Chrom, se billederne. Jeg er også blevet færdig med at lakeret krumtaphuset, det skal nu poleres... og så er mine cylindere hjemme igen, efter de blev honet. Så bliver den sgu snart samlet...!

d. 15/04 - 05

Jeg er gået i gang med at samle min motor igen, krumtaphuset er blevet samlet i aften, og så er alle dele hentet hjem ... så nu er det bare at komme igang !

d. 16/04 - 05

I dag fik jeg sgu samlet resten af motoren ... og jeg fik sgu dyret startet !

d. 17/04 - 05

Den kom ud og køre, skulle lige skaffe et 15T fortandshjul, er så ved at køre til nu !

SOLGT - SOLGT....

for den nette sum af, 6800kr ... :)
Kommentér på:
Yamaha FS1 DX 4 gear - Solgt
Annonce