{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Velo Solex model 3800

Velo Solex det er stor stil. Alle kommer og vil snakke når du kommer på sådan en. Den ultimative score bike ;-) Stem fair, stem Solex .......... stem HØJ........ Den er IKKE lavet I Kina ;-)

Skyteam Dax Pimpy

Stem fair ! helt ærligt, hva er flottest? :P
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1997
Årgang:
Motor:
Der er her tale om en Ungarsk Velo :-( fra ca.1997. Men med ægte fransk 3800 motor fra 1966, det er bare style.
Motor:
HVIS I SYNES DEN ER X-HØJ VÆRD, MEN KUN HAR HØJ, MÅ I MEGET GERNE NØJES MED AT SKRIVE EN KOMMENTAR, VIL 100 GANGE HELLERE HAVE KOMMENTAR END STEMME :) 50ccm Skyteam 4-takt motor, sølv metallic Chrom twinpipe Varta batteri 12v 4ah 19mm studs 19mm Mikuni karburator Blåt Stage6 double layer new version skum filter Oliekøler Selvlysende benzinfilter ;) Den er med vilje ikke tunet hårdt til at være en banditkrabat, da jeg alligevel ikke kører på den, den er kun til udstilling :)
Hestekræfter:
Har ikke fået det målt, mit gæt er 0,9 - 1,0 HK. Med lidt BOOSTER i tanken nok lidt mere. Den kan nok komme op på 30 Km/t på en god dag. Motor er ikke kørt til endnu.
Hestekræfter:
ved sku ikk hvad sådan en satan har? 3-4 stykker? den render en 80 stykker ..
Fælge:
Her er tale om std. 19" crom fælge. De ruster af H til.
Fælge:
alu-banditter 10" for og bag autolakeret sorte med multicolor flake og blå-metallic nav
Dæk:
19" Michelin. Slanger er desværre ikke med den gamle type cykel ventil. Jeg kunne ikke finde disse slanger.
Dæk:
For: 100/90-10 Fortune brede sutter ;) bliver skiftet ud med Hiedenau 100/90-10 Bag: 120/90-10 Fortune brede sutter.. Bliver skiftet ud med Heidenau 120/90-10 (0,5 cm frigang på hver side af dækket både for og bag)
Styling:
Modellen er en jubilæums model fremstillet til Roskilde festival år 2000. Der er ikke ret mange af dem der overlevede denne festival, har jeg hørt. Velo fremstillede mange forskellige modeller/farver på bestilling. Denne er en af dem. Sadel tasker i ægte kerne læder. Plads til telt, sovepose, six pack, termo flaske med booster i etc. Ekstra værktøj/pumpe og tændrør, lappegrej i den lille værktøjs box under bagagebæren.
Styling:
Stel, bagsvinger, forgafler og lygtehus autolakeret i kameleon Lazer red to Deep blue med guld skær, også indvendigt :P Fælge autolakeret sort med multicolor pearl og med metallic blå nav. Bro, styrholder, greb og tandhjul autolakeret metallic blå Tankdæksel, skivebremse, div.plader, div. småting og oliekølerophæng er lakeret metallic blå af mig selv. Chrome twinpipe Div. chrome dele Blå eloxeret topdæksel Blå eloxeret køledæksel m. adapter til oliekøler Blå Metallic autolakeret taktsdæksel Blå eloxeret ventilpropper Blå eloxeret koblingsdæksel Blå eloxeret oliepind Blå eloxeret bagbremsearm og div. andre blå eloxerede dele :) Blå eloxeret oliekøler Blåt LED lys under sæde Blå kvalitetspære i forlygten Originale Honda stickers og Honda Special "dog" stickers Originalt Honda CD50 speedometerramme, højglanspoleret Højglanspoleret twinpipeophæng og klinge til at holde bagbremsesystemet på bagsvingeren. Blå benzinslanger Blå eloxeret og chrom håndtag med endetekst. Div. eloxeret blå bolte Blå Yoshimura bagdæmpere Stage 6 double layer new version skumfilter Blinklys med klart glas i "røg" farve, dvs. der er lilla skær i det klare glas. kameleon lazer red to deep blue med guld skær bolte Porno blågrøn kraftig Osaki kæde div. højglanspolerede bolte og plader Metallic blå lakeret batteriholder, lakeret af mig :) Metallic blå lakeret tændings boks, lakeret af mig :) Quadro spike gevindskiver, som jeg har lakeret metallic blå :) Højglanspolerede rustfri skiver :) næsten alle bolte, møtrikker og skiver er skiftet ud med enten alu blå eloxerede eller polerede rustfri. Sædebunden, hængsler og tankskjuleren er airbrushet metallic blue true fire med skull af mig selv, ser NICE ud i sollys ! Custom sædebetræk i utroligt lækker blød kvalitet med Pimpy brodering, div. blå syninger og blå trimlinje. Fræst lidt og slebet lidt i sædet hist og her, for at lave lidt om på de skarpeste kanter og sådan :) Custom LED dobbeltbaglygte, krom og højglans :D Specialdrejede "SPIKES" bolte i antiksølv farve, 4 stk., til forhjulsaksel og baghjulsaksel, ser ALT for nice ud ;D Metallic blå lakeret nøgle Sort med kameleon lilla/blå perlemor lakeret ankerplade og inderside af forhjulsnav. Metallic blå lakeret afstandsbøsninger til hjul, kædestrammere, tændingspropper. og jeg kunne blive ved, i kan se det på billederne.. Har VIRKELIG gjort meget ud af detaljerne, og bliver ved med at rette op på div. ting. Der må ikke være noget at sætte en finger på !
Ekstra tilbehør:
Er der nogle der ligge inde med en Carlsberg øl kasse i træ? Det gamle styr og greb er smidt i havet (duer ikke). Der er monteret gammelt Velo styr med gamle originale greb til bremser/gas/snøfter
Ekstra tilbehør:
org. dele :) og dele jeg har købt, men har fortrudt bagefter :P (der er snart nogle stykker ! ) bl.a. håndtagssæt m varme, twin-kompressorhorn 117db, brembo kaliber, 2 stk. Denver 7" DVD-skærme. skriv hvis noget af det har interesse. Show stand: Sort og rødt nervøs velour Kortspil og penge spredt rundt omkring, Las Vegas tema. BL-Art visitkort på sædet Sort skjorte med Pimpy Dax tekst på ryggen, Kærgaard på bryst og BL-Art logo på ryg og bryst, broderet. Pimpy Dax brochurer med info om maskinen og billeder OG TIL JER FUCKHEADS DER SIDDER DER UDE OG TÆNKER, DEN KUNNE JEG GODT BRUGE: DEN ER NU UDSTYRET MED HELE 3 FORSKELLIGE TYVERIALARMER MED FØLELSESSENSORER, SOM REGISTRERER DEN MINDSTE BEVÆGELSE OG DE ER IKKE TILSLUTTET BATTERIET. HELD OG LYKKE !
Bemærkninger:
Nu kommer det: Motor er en helt ny ægte fransk model 3800 fra 1966. Har max. kørt 10 min. Altså ikke noget Østeuropæisk pis. Denne motor stammer fra ungdomsskole undervisning i motor lære for mange år siden. Den "gamle" motor er afgået ved døden som de fleste andre Ungarske gør efter nogle tusinde km. FINDES DER EN VELO SOLEX KLUB I DK ? Måske man skulle starte en ? DEN ER IKKE TIL SALG!
Bemærkninger:
Det er nu 3 år siden jeg købte maskinen fabriksny, rullede den direkte ud af bilen og ind i garagen for at skilde den ad og gejle den op helt fra bunden ! Dvs. den er både sandblæst osv. Mit mål var lige fra start at lave Danmarks flotteste Dax, og efter min mening, synes jeg det mål er indfriet, selvom den stadig ikke er færdig og sikkert aldrig bliver det helt, da jeg bliver ved med at finde på idéer og bygge om. Hvis i vil se hele forløbet og mange billeder, kan i se det under mit Skyteam Dax ombygnings album ! DAX'EN ER NETOP NU, VED AT FÅ SKREVET EN ARTIKEL TIL EN AF EUROPAS FØRENDE SCOOTERMAGASINER, SCOOT'N SCOOT FRA FRANKRIG !!! - Artikel med Pimpy udkommer 4. April. Se mere på Scootnscootmagazine.fr til den tid. Har været udstillet til: -Fast & Furious Car Show 2009 - Scandinavian Custom Show 2009 - 2. Plads i Best Scooter til Scandinavian Custom Show 2010 - 3. Plads i Bedste Gearmaskine til Speedmeet 2011 TAK TIL: - BL-ART.DK for at sponsorere en rigtig god pris på sædebetrækket, show skjorte og for det gode arbejde. - Vennerne, når jeg har manglet mere end 1 synsvinkel på ombygningen - Min far for at have lavet alle custom løsninger, der er lavet af rustfri eller alu ! Langt de fleste dele på denne maskine, kan fåes på Pitstar.dk
Annonce