Aprilia Sonic
Der er vidst ingen tvivl om hvem der bør vinde denne battle! Stem på mig!Piaggio Typhoon ¤Solgt¤
fed sonic ;D men min er vildest hvad heste angår :P
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
2002
Årgang:
2002
Motor:
Kort Minarelli
- Polini Corsa 47,4 mm cylinder (monteret efter 12.600 km)
- NGK B9ES tændrør (når temperaturen er over 10 grader)
- NGK B8ES tændrør (når temperaturen er under 10 grader)
- Dell'Orto PHBN12 karburator #90
- Gennemsigtigt standard luftfilter med bøjning og Malossi Red Sponge
- Gianelli Reverse udstødning
- Polini 10 mm racingkrumtap (monteret efter 10.550 km med SKF C3 lejer)
- Polini Evolutionmembran med blå Polini kulfiberblade
- Polini Speed Control variator (4,65 gram) med Polini Air Speed Blæsehjul
- Polini kevlar kilerem
- Top Racing kobling med sorte Polini trimfjedre
- Polini Sportstrykfjeder
- Agip Cross olie (165 grader)
Motor:
Hi-per 2 motor med:
¤ TP Trophy 48mm cylinder 70cc. (Portet MHR kommer)
¤ Metrakit SP Udstødning ( MHR udstødning kommer)
¤ Polini Evo. genaration 2 variator. (Multivar 2000 kommer på)
¤ Malossi Kevlar/Overrange kilerem.
¤ Malossi Delta Clutch kobling.
¤ Malossi 30% trykfjeder.
¤ Malossi Winbell koblingsklokke.
¤ Doppler 4,7 grams ruller.
¤ DellOrto 21 mm BE kaburator.
¤ Top preformance luftfilter. ( Malossi e13 kommer )
¤ Malossi VL 13 membran.
¤ Ubegrænset CDI.
¤ Måske racer tænding.
Hestekræfter:
Ej målt. 8-9 hestekræfter vil jeg tro.
90+ km/h irl ved 9300+ rpm. 105+ km/h på speedometeret.
Optræk: Starter rigtig godt af, og trækker rigtig godt, men man skal holde den over 7500-8000 rpm før den rigtig trækker, men den trækker også hele vejen. Har især et punkt ven 70 km/h hvor kileremmen er helt ude på varioen, hvor den bare tager ved igen! Kører vidunderligt.
Hestekræfter:
omkring 10 hk. måske 12 med komplet MHR.
Fælge:
10" Sonicfælge for og bag
Pulverlakerede røde + klarlak (nogle af billederne kan snyde lidt, da fælgene er mørkere end de ser ud til. Det er pga. lyset der var da jeg tog billeder).
Fælge:
3,50 x 10" Autolakéret hvide.
Fremtid:
NRG bagfælg.
Dæk:
Schwalbe Raceman 100/90-10 for og bag.
Semi-slickdæk til 180 km/h.
Dæk:
Forhjul 110/80-10 Michelin C1.
Baghjul 130/90-10 Michelin Bopper.
Styling:
- Autolakeret matsort
- Røde pulverlakerede fælge med klarlak
- Proffessionelt ombetrukket sæde (ægte rødt læder)
- Hjemmelavet speedometerplade til 180 km/h
- Chrom frontfairing
- Chromrødt Evoblæserhjul, chrom blæserskjold (modificeret)
- Chrom Yamaha Jog kickstarter
- Rød bremsekaliber
- Rød Forsa kombineret olie- og gasstøddæmper
- Hjemmelavet 5cm støddæmperforhøjer i poleret rustfrit stål
- HEBO digital omdrejningstæller
- Hvid dækskrift
- Højglanspoleret varioskjold
- Gennemsigtigt standardluftfilter med Malossielement
- Diverse Aprilia og Aprilia Racing klistermærker
Styling:
Kør den stærkere af det????
¤ TNT chrom støddæmper forhøjer.
¤ Klare blinklysglas.
¤ Klar baglygte.
¤ Rød positionslys pære.
¤ Bremsegrip.
¤ Blå slange, til pynt fra tank til kabu.
¤ 2 blå dioder under sæderum, oplyser kaburator, og blæserdæksel. (3 under bundskjold, en på bagskærmen, en under kontakten ikke på billederne)
¤ Blå flash håndtag.
¤ Anlæg 2x150w blaupunkt sport højtaler, blaupunkt essen CD-Radio. kommer i når den kommer fra maler.
¤ Afkortet bagskærm.
¤ Sidestøttefod.
¤ Chrom variator skjolds skruer.
¤ Chrom møtrik ventilhætter.
¤ Poleret støddæmper og kaliber.
¤ Doppler 330mm støddæmper.'
¤ Autolakéret Peugeot lysergrøn 1007 farve og hvid.
¤ TNT blå frempind
¤ TNT rød bartstyr.
¤ Koso digital speedometer, m. blåt lys.
¤ Lys kontakter fra std. styr flyttet til inderskjold.
Fremtid:
¤ Blå blinklys glas + baglygte.
¤ Den nye Goldfren skivebremse.
¤ NRG bagfælg,
¤ Nyt bartstyr, grøn.
Ekstra tilbehør:
Polini Cross trøje (bruges til træf)
Kompressorhorn (117 db)
Jeg købte den ny, så har alle originale dele på nær cylinder (solgt)
Ekstra tilbehør:
¤ Std. udstødning.
¤ Alarm T-hansen med tændingsnøgle.
¤ Hjelm med spejl visir fra lorte Thansen.
¤ Begrænsninger :P som er trampet på, og hængt op i ramme.
Bemærkninger:
Scooteren er produceret i 2002, men jeg købte den splinter ny i foråret 2003.
R.I.P. Simon Brahtz.
Bemærkninger:
Mit projekt med scooteren var at! den fik et kanon optræk, men stadig også en fin topfart. og det må man så sandtlig siges at være lykkes, da den køre præsist 110 km/t efter bil, og 125 km/t efter speedometeret på scooteren :)
- Så er scooteren slebet helt ned, nu kommer maleren på Mandag og henter skjoldene og div, fælge, bagskærm mm.
- Så blev scooteren færdig, næsten...
nu mangler jeg kun det sidste som står i fremtid, nu fik den en omgang autolakéring. og det er bare dejligt :P
Smid en stemme...så smider jeg helt sikkert en igen :)
Tak til
Speedline for levering af motor og styling dele.
T hansen for alt lys som sidder på scooteren
Min far, for at hjælpe mig med alt fra krumtapskifte, til at hjælpe med at holde skjolde, så de ikke blev ridsede :P
Daniel V. for hjælp med at få scooteren til at køre
(skal siges den ikke gjorde det da jeg købte den).
Skovby Autolakér for den fine lakéring. :D
Til salg for 10000,- skriv hvis i er intra. trophyen har sat sig, men kommer en ny trophy på, inden den bliver solgt..
- Så kom der ny Trophy cylle på. og den er kørt til, nu kør den som en drøm.
- Har købt den igen, nu kør den pænt stærkere og har mega sygt optræk. den skal bruges til bane race og alt andet sjovt :)
- har byttet den væk igen, gassen satte sig og den skulle dyse om, gad virkelig ikke rode i det gamle lort, køber måske Stalker istedet :D