{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki RMX (Raceren) ;P inden 2005

21.623 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Suzuki RMX (Raceren) ;P inden

Årgang:
2005
Motor:
Cylinder: Stylepro 47mm .
Stempel: Stylepro 47mm .
Topstykke: std 41mm.

Karburator: 19mm dellorto black edition.
Membran: Racing (M) Carbonplader.
Filter: Powerfilter (pink)

Udstødning: Metrakit thrower alu.
Gearing: 13-48.
Krumtap: Racing (M) c3 lejer.

Tænding: 2,5 før top.
dyse: 86
Nålens placering: 2 hak for oven.
Squis: 0,5mm .



Hestekræfter
HK : håber på 11 +
Topfart : 100 +
Optræk : Mega sygt !

Fælge
std Rmx fælge :

18*21
Dæk
std rmx dæk :

18*21
Styling
Den er malet pink ;P

gitter bag skjoldene.

udskærninger i bagskærm.

rødt-neonlys bag gitteret.

rødt skær i forlygte.

rødt lys i speedometert.

sølv håntag .

sorte grebklinger.
Ekstra tilbehør
noget olie ;P
Bemærkninger
Billig opsætning RMX.

Følgende ting du skal bruge :

1stk Cylinder samt stempel og topstykke 41mm std
1stk racer krumtap med racer nåleleje. 500-950kr
2stk krumtapslejer samt simmeringe. evt lejer til resten af motoren. 200-300kr
1stk Komplet pakningssæt. 100kr
1stk Flydene pakning. 70kr
1stk Std membran, karburator.
1stk Powerfilter. 40-100 +
1stk 48tands bagtandhjul. 100kr
1stk fortandhjul 12tands. 40kr
1stk Carbon membranplader. 100kr
1stk Udstødning (Metrakit). 1100-1200kr
4stk dyser 75-80-85-90. 40kr
1stk Umbraco sæt fra Yamaha 4gear. 40kr

Andre nødvendige ting :

Små file, store runde file. Sandpapir korn 280/300-500/600-800/1000
Kasser til motor stumper. Petroleum klude svamp til at rense med. Hobbykniv.

1
Start med at skil din motor ad, og kom stumperne i kasserne, evt læg delene så du kan huske hvordan det skal samles igen, eller skriv det ned på et stykke papir, hvis du har svært ved at huske det.

2
Begynd at rens motorblokken samt cylinder stempel og topstykke , i petroleumen så der ikke sidder rester af sod.

3
Når motoren blokken er tør. Begynd på at pudse krumtapshuset op med korn 280/300, du skal pudse til du kan se den blanke farve husk at pudse helt ud til skyllekanalerne.
Når det er blevet blank, begynder du at pudse med 500/600 når du kan mærke med din finger at det er ved at være glat, begynder du på korn 800/1000 og giver lige det sidste så det er rigtigt glat for mest effekt.

4
Du kan nu montere dine nye lejer simmeringe og krumtap. Husk krumtap skal fryses ned inden montering.

A : start med at sætte de nye lejer i.
B : sæt de nye simmeringe i.
C : monter gearkassen først og derefter krumtappen.
D : kom flydende-pakning på .
E : skru umbraco boltene i og spænd blokken sammen.
F : du kan nu samle resten af motoren dog ikke cylinder stempel og topstykke.

5
Sæt cylinderen op i skruestikken.

A : begynd at file skyllekanalerne helt spidse når dette er gjort fortager du den samme pudsning med sandpapiret som forrige gang , jo mere glat jo mere effekt.
B : lav indsugningen større i cylinderen dette gøres nemt med en dremmel og noget sandpapir husk det skal være blankt / glat.
C : nu finder du den store fil frem og begynder at file udstødningskanalen op i cylinderen, puds det blank bag efter.
D : nu er cylinderen færdig.

6
Sæt karburatoren op i skruestikken .

A : begynd at pudse evt med en dremmel i begge ender til den er blevet noget større.
B : husk at pudse den godt bagefter, puds altid den vej benzin`en løber .
C : dyse start med en 70`er du kan altid stille lidt på nålen.
D : monter dit power filter , info tilspændingen på karburatoren er 32mm.

7
Spænd Membranen op i skruestikken.

A : begynd at file den større og file broen helt spids.
B : puds den med noget sandpapir bagefter dog ikke så fint da benzin godt må forstøve lidt.
C : monter din Carbon membran plade.

8
Du kan nu begynde at sætte dit stempel , cylinder, topstykke og membran på.

A : Læg bundpakningen på cylinder du skal sørge for den ikke dækker for skyllekanalerne, hvis dette er tilfældet skær forsigtigt noget væk med hobbykniven, husk og smør lidt 2-Taktsolie ind i cylinderen.
B : Kom flydende-pakning på begge sider at pakningen monter dit stempel og cylinder samt topstykke og membran.
C : drej forsigtigt rundt i svinghjulet og se om stemplet kører fint op og ned, undlad at monter et tændrør ved dette forsøg.
D : Du kan nu montere din Karburator, udstødning og tændrør + kølerslanger olieslange samt ledning til temperatur-føler.
E : Husk Gearolie Kølervæske og videre inden den bliver startet.

9
Lad hver med at porte skyllekanalerne alt for meget, da det ikke har den store effekt ved std cylinder.

10
Med korrekt indstilling vil din knallert nu køre omkring 90-100km/t med et godt optræk samt træk-kraft. denne opsætning er kanon til dig der stadigvæk bruger din Rmx til hverdagskørsel men samtidigt gerne vil have en høj topfart.

11
Spørgsmål angående dette indlæg er velkommende .

12
Samlet pris cirka = 2500kr

13
Håber der er nogle der får gavn at dette indlæg ;P
Kommentér på:
Suzuki RMX (Raceren) ;P inden
Annonce