{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha FS1 DX 1976

4.498 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Steffen C
Mand | 34 år | Oprettet: 5. maj 2006


Yamaha FS1 DX

Årgang:
1976
Motor:
50ccm (+ det løse)
1 cylinderet luftkølet
4 trins gearkasse
43mm jern cylinder(skal køres til)
43mm stempel
45mm topstykke
17,5mm karburator med 90 dyse
A-rør(5,3)
C3 krumtapslejer
racing nålelejere
16mm indsugnings plade
original krumtap
10tands fortandhjul og 43bagtandhjul
Der er lagt en ekstra metalplade i koblingen
Tændrør B9HS -NGK

Motoren går fint, når jeg ikke har probs med at få den tæt.

Der kommer 12,8HK cylinder samt top på når jeg engang får det skiftet.
Hestekræfter
Vides ej, da jeg er ved at køre cylinder til.
Fælge
18” Yamaha stjernefælge fra en hollandsk RD50.

De skal males op, og kanterne skal højglans poleres, når jeg engang får tid og råd.
Dæk
Normalt foran, mærke: Conlinental
Racing bagpå, mærke: Metzler
Styling
Nylakeret tank, stel og forgaffel ben
anderøvssæde
Malteser baglygte
sænket lidt bagtil
stjernefælge
original bremseskive
højglans poleret oliedæksel samt højglans poleret koblingsskjold
”yamaha” fræset væk fra oliedæksel
omdrejningstæller
cross styr(rund model)
stænklap på forskærm
originalt tankdæksel og mange krom dele.


Kommer SS tank og små sideskjolde på,når jeg har fået det malet.
Ekstra tilbehør
Værktøj, og andre fornødenheder.

Bemærkninger
Lignede noget der var løgn da jeg købte den for 3300kr. Den står mig nu i 15.000kr.- (inklusiv købspris) + det løse. Købt juni 05 og så renoveret til – forsættes. Nyt forbremsesystem(meget dyrt) fælgene var dyre end selve knallerten, 3600kr.-. Det har været en kamp at få den ud og køre, og få den til at se ud som den gør i dag. Alle mulige småting gik i stykker, bedst som man troede nu var den køreklar. Har f.eks. revet et membranblad af og krøllet det sammen i cylinderen, skete heldigvis ikke noget:) og ødelagt et par koblingssnegle. har totalt renoveret karburatoren...næsten alt hvad der kan gøres ved en knallert er gjort ved den.

Den er ved at blive gjort klar til træf, og hverdagsbrug. Er blevet nød til at købe en firkantet bremsecylinder, da den runde mangler et stempelsæt, og det fås vist ikke mere.

Det er en årgang 76’ med tykke forgaffelben, rund bremsevæske beholder, skivebremsesystem, ikke så mange af dem tilbage efterhånden. Har den original forfælg til at stå, den er af mærket Araya, den er ikke pæn.
Det er en gammel knallert som har krævet utrolig meget tid og penge.
Den køre ganske godt, fint optræk samt topfart.
Det er min første knallert, så den bliver passet godt på.

Jeg ligger nye billeder ind når den er 99%færidg(man kan aldrig blive helt færdig med en fs1)



Kommentér på:
Yamaha FS1 DX
Annonce