Derbi Senda sprinter [Tidl. scooter] 2015
5.798 visninger
|
Oprettet:
Derbi Senda sprinter
Årgang:
2015
Motor:
Motortype: D50b0
Cylinder: Parmakit 110cc
Krumtap: Parmakit krumtap (46mm slag)
Kobling: Polini Viton
Membran: stage6
Karburator: 38 mm original Keihin - fantastisk at arbejde med!
Studs: Custom, for at få den store karburator til at passe.
Filter: overflødigt ;-)
Gearkasse: standard 6-trins
Tænding: Stage6 tænding
Udstødning: Pro circuit fra suzuki RM 125cc - voldsom tilpasset!
Elektrisk vandpumpe
Cylinder: Parmakit 110cc
Krumtap: Parmakit krumtap (46mm slag)
Kobling: Polini Viton
Membran: stage6
Karburator: 38 mm original Keihin - fantastisk at arbejde med!
Studs: Custom, for at få den store karburator til at passe.
Filter: overflødigt ;-)
Gearkasse: standard 6-trins
Tænding: Stage6 tænding
Udstødning: Pro circuit fra suzuki RM 125cc - voldsom tilpasset!
Elektrisk vandpumpe
Hestekræfter
17,5 indtil videre.
- Men der skal laves en lidt ændringer, så skal den nok få flere hk'er.
- Men der skal laves en lidt ændringer, så skal den nok få flere hk'er.
Fælge
Originale Derbi Senda DRD (2011->)
For: 2,50x17"
Bag: 3,25x17"
Autolakeret: Candy Apple green
For: 2,50x17"
Bag: 3,25x17"
Autolakeret: Candy Apple green
Dæk
For: Sava Super soft slicks 95/70-17
Bag: Sava super soft slicks 115/70-17
Bag: Sava super soft slicks 115/70-17
Styling
Derbi senda 2005 stel - med stel nr!
- Autolakeret i Candy Apple Green og blanksort!
Fælge: Org: Derbi senda DRD fælge (2011->)
- og nej.. De passer slet slet slet ikke lige over.
Autolakeret Candy apple green og højglans poleret fælgkanter.
Bremser:
scooterdrag bremsehåndtag til store kalibere - Grøn.
- For: 380mm scooterdrag bremseskive med 4-stemplet Galfer - ny renoveret.
- Bag: 285mm scooterdrag bremseskivbe med brembo kaliber fra Aerox - med custom beslag!
Skjolde:
Sprit nye skjolde, hele vejen rundt.
Sæde: Ægte læder og læder vendt modsat, for at få greb ved ben.
Forgaffel:
Scooterdrag's sprint aluforgaffelben, med custom beslag til 4-stemplet kaliber.
Instrumenter:
Stage6 multimeter - sort
Stage6 udstødnings temperatur måler. - meget effektiv til indstilling og til at holde øje med sin motor!
Voltmeter i tankdæksel låget.
- Autolakeret i Candy Apple Green og blanksort!
Fælge: Org: Derbi senda DRD fælge (2011->)
- og nej.. De passer slet slet slet ikke lige over.
Autolakeret Candy apple green og højglans poleret fælgkanter.
Bremser:
scooterdrag bremsehåndtag til store kalibere - Grøn.
- For: 380mm scooterdrag bremseskive med 4-stemplet Galfer - ny renoveret.
- Bag: 285mm scooterdrag bremseskivbe med brembo kaliber fra Aerox - med custom beslag!
Skjolde:
Sprit nye skjolde, hele vejen rundt.
Sæde: Ægte læder og læder vendt modsat, for at få greb ved ben.
Forgaffel:
Scooterdrag's sprint aluforgaffelben, med custom beslag til 4-stemplet kaliber.
Instrumenter:
Stage6 multimeter - sort
Stage6 udstødnings temperatur måler. - meget effektiv til indstilling og til at holde øje med sin motor!
Voltmeter i tankdæksel låget.
Ekstra tilbehør
Mange forskellige gearinger og masser af indstillings grej.
Bemærkninger
Dette er en maskine, som man slet ikke ser hver dag !
En meget flot og nybygget knallert i 2015, til sprint. - dog kan den laves om til gade kørsel igen :-)
En meget flot og nybygget knallert i 2015, til sprint. - dog kan den laves om til gade kørsel igen :-)
Derbi Senda sprinter
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 15
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.354
nov 2005
Følger: 217 Følgere: 218 Scootere: 12 Emner: 101 Svar: 5.657
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
nov 2005
Følger: 217 Følgere: 218 Scootere: 12 Emner: 101 Svar: 5.657
Indsugningen???
I Indsugningen systemet, har du jo membran, studs, karburator og/evt filter
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 25 Scootere: 9 Emner: 3 Svar: 27
nov 2005
Følger: 217 Følgere: 218 Scootere: 12 Emner: 101 Svar: 5.657
For man skifter ikke bare 1 gear.. Man laver jo hele gearkassen om.
Og det kan slet ikke betale sig, når du ikke har en fast gearing ud til baghjulet
Så kan du skifte til en tungere eller lettere gearing der istedet
Mange tak
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
nov 2005
Følger: 217 Følgere: 218 Scootere: 12 Emner: 101 Svar: 5.657
Og du laver jo ikke bare lige dine tandhjul om i gearkassen, det er et kæmpe arbejde!!
Man skifter jo tandhjulene, så de kommer til at passe til bane længden i stedet, Så skal gearkassen nok følge med
Men fordelen ved en Racing gearkasse, er at gearene ligger tættere, men har den samme trækkraft og kan på den måde, holde omdrejningerne oppe, som en 2-takts skal have :-).
Næste step er noget helt andet
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 480 Scootere: 27 Emner: 38 Svar: 454
feb 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 10 Svar: 29
aug 2005
Følger: 104 Følgere: 199 Scootere: 23 Emner: 31 Svar: 1.735
sep 2009
Følger: 358 Følgere: 1045 Scootere: 61 Annoncer: 1 Emner: 172 Svar: 6.198
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 31 Scootere: 27
sep 2014
Følger: 110 Følgere: 381 Scootere: 6 Emner: 76 Svar: 1.048