{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch MS 50 1976

4.991 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Henrik E
Mand | 53 år | Oprettet: 8. maj 2013


Puch MS 50

Årgang:
1976
Motor:
1 cylinder, 2-takts med vendekyldning med blæserkølet cylinder (type godkendt under tum-110)
Cylinder: blæserkølet udførelse af støbejern
Cylinder diameter: 38mm, slaglængte: 43mm, kompressionsforhold 1:6.5
Org 3gear motor Type godkendt med Tum-110
motor renoveret for 20 år siden med alt nyt ( lejer,nåle lejer. paknings sæt, Krumtap, simmerringe, pak dåser samt paknings sæt
alle skruer og bolte nye
har siden renovering kørt ca 1600 km og ialt har den kørt 3340 km indtil idag den 20-6-2013
Hestekræfter
Normal motorefekt 2,5 hk, men neddroslet til 1,1 hk svarende til de danske lovbestemelsers tilladte hastighed på 30 km/t
Forbrug: ca 2,2 Liter pr 100 km
Fælge
Forfælge 23*2.25 19" ny renoveret
Bagfælge 23*2.25 19" ny renoveret
Dæk
For 23*2.25 19" Kenda
Bag 23*2.25 19" Kenda
Styling
Ingen da den står original
Ekstra tilbehør
Orginalt værktøj sæt
Bemærkninger
Denne knallert fik jeg for 20 år siden som stel og motor og har bygget den op fra bunden af og alle dele der sidder på den er orginale og det tog 6 år fra jeg begyndte til den kom på gaden.
I de sidste 11 år har den stået stille og ikke værrt rørt.
For 3 uger siden kom den frem i dagens lys igen og har brugt ca 10 timer på at pudse den. Kaburator renset samt tank og frisk benzin og 3 jog på kick starteren og den kørte igen;-)
Orginal flad potte under motor men mangler fløjterne ( fra ældre model ) den orginal udstødning til min ms 50 går hen langs siden . Kæde skærm mangler men den skal bare monteres
Billede 1 og 2 er taget lige efter den kom frem efter 11 år og billede 2 og 3 er taget 3 timer efter den er kommet frem og poleret. Billed 5 er taget efter motor er poleret
Renoveret bagfælg men ny fælg kant og eger

så er der kommet ny tank hjem og den skal lige ordnes med nye stafferinger og males i bunden samt toppen lige som den er original ;-)

original baglygte og lang udstødning er nu monteret
ny original sadel monteret sammen med den ny malet tank
stel og bagsvinger renoveret og malet i original farver samt der er monteret kædeskærm

næste projekt er at kromrør på forgaffel skiftes ud med nye samt ny krom dæksler på begge fælge og den er hele gennem renoveret

alt er originalt selv alle bolte som er mærket bondo ;-)

Kommentér på:
Puch MS 50
  •   19. apr 2017 Flot puch ms50

  •   20. okt 2013 Bruun"suzuki for life

    det er det samme med den ms 2 gear jeg er ved at renovere den har kun gået 4141 km så en bliver også lave så tæt på en ny og kun med originale dele


  •   20. okt 2013 Ja okay, når den ikke har kørt længere, så bør den jo også næsten se ny ud, min Suzuki runder snart 36'000km så der skal være lidt patina med der.. smiley

  •   20. okt 2013 he he så sandt men min har faktisk kun kørt 3800 km siden 76 så den er stort set som en ny endnu

    grunden til en renovering er at den for 21 år siden blev stjålet og første blev fundet i en mose lang tid efter og der have meget af den taget skade desværre og gør det selfølge også for at bevare knallerten i mange år endnu


  •   20. okt 2013 Tja, det er jo hvad man bedst kan lide, kan selv bedst lide hvis der er lidt skrammer og rust hist og her (Kig min Puch, og min originale Suzuki, der kan du se hvad jeg mener)
    - Men sådanne en renoveret maskine er satme også pæn, syntes bare ikke der noget charme i en maskine der ligner noget nyt, hvor der står mange tusind km på km tælleren.. smiley


  •   20. okt 2013 det er rigtigt men den tank jeg har og ligge er er helt original tank hvor krom bare er helt prefekt

    overste del og nederste del af tanken bliver bare renset af for gammel maling og efter følgende malet i original faven igen (farve kode 30) og så nye staferinger da de gamle er renset helt af smiley

    som den er lige nu er der kun originale dele

    krom rør er nogle gamle der er glas blæst og om forkromede igen så de er også originale bare renoverede smiley


  •   20. okt 2013 Syntes så det vil være synd at begynde at renovere den, patina skal der være på en sådanne gammel Puch.

  •   20. okt 2013 takker igen

    syntes også selv det er lykkes meget godt og det eneste der ikke er originat til lige min 3gear er madkasse udstødningen og den bliver skiftet ud her til vinter med den originale som gå hen langs siden

    samtidig skiftes tanken ud med en nu hvor der ikke er patina i krommen og med nye stafferinger ,,,, krom rørene på forgaffel og bag støddæmper skiftes ud til nye og der kommer også den manglede kæde skærm på igen ......... som det sidste kommer der ny sadel på som jeg har funder på ebay i en reprotution med alu kant på nederst på kanten af sadlen smiley

    håber mit ms 2gear protjekt lykkes lige så godt som med min 3gear


  •   20. okt 2013 De timer er satme igen brugt godt, for den er satme pæn!

  •   20. okt 2013 Takker mange gange. Har også brugt mange timer på den smiley


  •   20. okt 2013 Man bliver jo næsten helt misundelig, gal den er flot!

  •   20. okt 2013 HEj Claus M

    det er rigtigt det er fra tiden med rigtige knallerter

    har denne her samt en ms 2 gear fra 76 som også er med match nr jeg er ved at renovere og så har jeg en Yamaha k1 4gear fra 78 også med match nr

    til sidst har jeg en Monza juvel med 4gear og mach nr som jeg også er ved at renovere og alle skal være i original stand smiley


  •   12. aug 2013 Hold da op, den bliver sku lækker! smiley

  •   12. aug 2013 Hej. Mml

    Takke mange gange .

    Skal igang med en støre restureing inden længe hvor den skal skilles helt ad og males om i original sort fave kode 30. Sadel skal til sadelmager og forhjul have sammme tur som baghjulet fik ;-). Krom rør på støddæmpper skiftes og det samme på forgaflen. Ny kædeskærm m/mere.

    Nye billeder kommer når jeg går igang og løbene som tingem bliver færdig


  •   12. aug 2013 Rigtig flot Puch! Høj smiley

  •   4. jun 2013 det er rigtigt og jeg bruger gerne 3 timer igen inden længe for forhjulet skal også have en tur smiley

    sædet skal selfølge også have en tur og så skal der monteres kædeskærm på den da den mangler

    nye billede kommer efter hånden som jeg når får lavet lidt mere


  •   3. jun 2013
    3 timer er da ikke galt når man ser resultatet.


    Så skal den bare lige have et nyt sædecover, så ligner den en million igen smiley
    (det tager også mindst 3 timer *haha)


  •   3. jun 2013 Hej Lase

    har selv lavet bagfælgen med nye eger

    startede med at sætte aller eger i narvet og færste inderste eger i fælgkant med start ved ventil hul og så bare hele vejen rung og brugte forfælg som model

    da eger var på plads blev de spændt løst op og fælgen montert på baggaflen og så kom selv opspænding stille og roliget men jeg drejede fælgen langsomt rundt ... ( det hele tog ca 4 timer inkl polering af nav) man skal bare sikresige at fælgen sider helt lige ved at kryds stramme langsomt og drejefælgen rundt hele tiden ........ ikke noget med at over spænden på krydes og når fælgen sider som den skal spændes allr ander eger middelt til .... så skal det spændes helt op og det gjorder på kryds ved at spænde hver eger med en kvart omgang med start ved ventil kun tre eger og så mod modsat 3 eger i modsatte enden vider til 3 eger og modsat enden indtil jeg var hele vejen rund ....kun en kvart omgang ad gangen efter tre timer var fælgkanten som den skulle være og helt lige uden skævhed

    skal lige sige at dette kun er min metode jeg brugte og ikke den korekte og det er første gang jeg har prøvet det

    så for mig var det et forsøg som heldigvis lykkes fint og tilfreds stillende smiley


  •   3. jun 2013 Hej Lasse

    Jeps har selv renoveret bagfælgen med ny fælgkant og eger

    satte alle eger igennem hullerne og startede fra en ende et eger afgangen og rundt til endnen og brugte forfælgen som model til at sætter eger korekt

    da eger var på plads satte jeg fælgen på knallerten og spænte det langsomt op mens jeg drejede rundt ....... det to ca 3 timer ialt (lidt lang til at bruge men det lykkes i første forsøg smiley )


  •   3. jun 2013
    Det ser godt ud .:^

    Har du selv strenget bagfælgen op ?


  •   2. jun 2013 Så er der lidt nye billeder

    billede 6 er den gammel fælg hvor eger er skåret over så navet kan poleres og nye eger og fælg kant kan komme på
    billede 7 er den nye fælg klar
    billede 8 er knallert køre klar med ny fælg monteret smiley

    næste protjekt er montering af kæde skærm samt forhjul skal have samme med nye eger og fælg kant inden længe


  •   24. maj 2013 Hej John H det skal jeg gøre smiley


  •   23. maj 2013 Den er bare så lækkker..... smiley du får en ekstra høj fra mig. husker tydeligt den sorte og røde model.... leder selv efter en som din, så hvis du lige kender en som vil sælge sådan en maskine må du endelig sige til smiley

  •   13. maj 2013 Den er så feeed! En god guldklump!

    Velkommen


  •   13. maj 2013 Utroligt hvad en vask kan gøre.
    - Velkommen!


  •   13. maj 2013 den ser godt ud, velkommen

Annonce