Puch MS 50 1976
4.991 visninger
|
Oprettet:
Puch MS 50
Årgang:
1976
Motor:
1 cylinder, 2-takts med vendekyldning med blæserkølet cylinder (type godkendt under tum-110)
Cylinder: blæserkølet udførelse af støbejern
Cylinder diameter: 38mm, slaglængte: 43mm, kompressionsforhold 1:6.5
Org 3gear motor Type godkendt med Tum-110
motor renoveret for 20 år siden med alt nyt ( lejer,nåle lejer. paknings sæt, Krumtap, simmerringe, pak dåser samt paknings sæt
alle skruer og bolte nye
har siden renovering kørt ca 1600 km og ialt har den kørt 3340 km indtil idag den 20-6-2013
Cylinder: blæserkølet udførelse af støbejern
Cylinder diameter: 38mm, slaglængte: 43mm, kompressionsforhold 1:6.5
Org 3gear motor Type godkendt med Tum-110
motor renoveret for 20 år siden med alt nyt ( lejer,nåle lejer. paknings sæt, Krumtap, simmerringe, pak dåser samt paknings sæt
alle skruer og bolte nye
har siden renovering kørt ca 1600 km og ialt har den kørt 3340 km indtil idag den 20-6-2013
Hestekræfter
Normal motorefekt 2,5 hk, men neddroslet til 1,1 hk svarende til de danske lovbestemelsers tilladte hastighed på 30 km/t
Forbrug: ca 2,2 Liter pr 100 km
Forbrug: ca 2,2 Liter pr 100 km
Fælge
Forfælge 23*2.25 19" ny renoveret
Bagfælge 23*2.25 19" ny renoveret
Bagfælge 23*2.25 19" ny renoveret
Dæk
For 23*2.25 19" Kenda
Bag 23*2.25 19" Kenda
Bag 23*2.25 19" Kenda
Styling
Ingen da den står original
Ekstra tilbehør
Orginalt værktøj sæt
Bemærkninger
Denne knallert fik jeg for 20 år siden som stel og motor og har bygget den op fra bunden af og alle dele der sidder på den er orginale og det tog 6 år fra jeg begyndte til den kom på gaden.
I de sidste 11 år har den stået stille og ikke værrt rørt.
For 3 uger siden kom den frem i dagens lys igen og har brugt ca 10 timer på at pudse den. Kaburator renset samt tank og frisk benzin og 3 jog på kick starteren og den kørte igen;-)
Orginal flad potte under motor men mangler fløjterne ( fra ældre model ) den orginal udstødning til min ms 50 går hen langs siden . Kæde skærm mangler men den skal bare monteres
Billede 1 og 2 er taget lige efter den kom frem efter 11 år og billede 2 og 3 er taget 3 timer efter den er kommet frem og poleret. Billed 5 er taget efter motor er poleret
Renoveret bagfælg men ny fælg kant og eger
så er der kommet ny tank hjem og den skal lige ordnes med nye stafferinger og males i bunden samt toppen lige som den er original ;-)
original baglygte og lang udstødning er nu monteret
ny original sadel monteret sammen med den ny malet tank
stel og bagsvinger renoveret og malet i original farver samt der er monteret kædeskærm
næste projekt er at kromrør på forgaffel skiftes ud med nye samt ny krom dæksler på begge fælge og den er hele gennem renoveret
alt er originalt selv alle bolte som er mærket bondo ;-)
I de sidste 11 år har den stået stille og ikke værrt rørt.
For 3 uger siden kom den frem i dagens lys igen og har brugt ca 10 timer på at pudse den. Kaburator renset samt tank og frisk benzin og 3 jog på kick starteren og den kørte igen;-)
Orginal flad potte under motor men mangler fløjterne ( fra ældre model ) den orginal udstødning til min ms 50 går hen langs siden . Kæde skærm mangler men den skal bare monteres
Billede 1 og 2 er taget lige efter den kom frem efter 11 år og billede 2 og 3 er taget 3 timer efter den er kommet frem og poleret. Billed 5 er taget efter motor er poleret
Renoveret bagfælg men ny fælg kant og eger
så er der kommet ny tank hjem og den skal lige ordnes med nye stafferinger og males i bunden samt toppen lige som den er original ;-)
original baglygte og lang udstødning er nu monteret
ny original sadel monteret sammen med den ny malet tank
stel og bagsvinger renoveret og malet i original farver samt der er monteret kædeskærm
næste projekt er at kromrør på forgaffel skiftes ud med nye samt ny krom dæksler på begge fælge og den er hele gennem renoveret
alt er originalt selv alle bolte som er mærket bondo ;-)
Puch MS 50
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 4 Emner: 11 Svar: 133
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
det er det samme med den ms 2 gear jeg er ved at renovere den har kun gået 4141 km så en bliver også lave så tæt på en ny og kun med originale dele
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
grunden til en renovering er at den for 21 år siden blev stjålet og første blev fundet i en mose lang tid efter og der have meget af den taget skade desværre og gør det selfølge også for at bevare knallerten i mange år endnu
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
- Men sådanne en renoveret maskine er satme også pæn, syntes bare ikke der noget charme i en maskine der ligner noget nyt, hvor der står mange tusind km på km tælleren..
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
overste del og nederste del af tanken bliver bare renset af for gammel maling og efter følgende malet i original faven igen (farve kode 30) og så nye staferinger da de gamle er renset helt af
som den er lige nu er der kun originale dele
krom rør er nogle gamle der er glas blæst og om forkromede igen så de er også originale bare renoverede
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
syntes også selv det er lykkes meget godt og det eneste der ikke er originat til lige min 3gear er madkasse udstødningen og den bliver skiftet ud her til vinter med den originale som gå hen langs siden
samtidig skiftes tanken ud med en nu hvor der ikke er patina i krommen og med nye stafferinger ,,,, krom rørene på forgaffel og bag støddæmper skiftes ud til nye og der kommer også den manglede kæde skærm på igen ......... som det sidste kommer der ny sadel på som jeg har funder på ebay i en reprotution med alu kant på nederst på kanten af sadlen
håber mit ms 2gear protjekt lykkes lige så godt som med min 3gear
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
det er rigtigt det er fra tiden med rigtige knallerter
har denne her samt en ms 2 gear fra 76 som også er med match nr jeg er ved at renovere og så har jeg en Yamaha k1 4gear fra 78 også med match nr
til sidst har jeg en Monza juvel med 4gear og mach nr som jeg også er ved at renovere og alle skal være i original stand
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 8 Emner: 9 Svar: 42
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
Takke mange gange .
Skal igang med en støre restureing inden længe hvor den skal skilles helt ad og males om i original sort fave kode 30. Sadel skal til sadelmager og forhjul have sammme tur som baghjulet fik ;-). Krom rør på støddæmpper skiftes og det samme på forgaflen. Ny kædeskærm m/mere.
Nye billeder kommer når jeg går igang og løbene som tingem bliver færdig
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 8 Emner: 9 Svar: 42
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
sædet skal selfølge også have en tur og så skal der monteres kædeskærm på den da den mangler
nye billede kommer efter hånden som jeg når får lavet lidt mere
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 16 Scootere: 13 Emner: 11 Svar: 1.172
3 timer er da ikke galt når man ser resultatet.
Så skal den bare lige have et nyt sædecover, så ligner den en million igen
(det tager også mindst 3 timer *haha)
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
har selv lavet bagfælgen med nye eger
startede med at sætte aller eger i narvet og færste inderste eger i fælgkant med start ved ventil hul og så bare hele vejen rung og brugte forfælg som model
da eger var på plads blev de spændt løst op og fælgen montert på baggaflen og så kom selv opspænding stille og roliget men jeg drejede fælgen langsomt rundt ... ( det hele tog ca 4 timer inkl polering af nav) man skal bare sikresige at fælgen sider helt lige ved at kryds stramme langsomt og drejefælgen rundt hele tiden ........ ikke noget med at over spænden på krydes og når fælgen sider som den skal spændes allr ander eger middelt til .... så skal det spændes helt op og det gjorder på kryds ved at spænde hver eger med en kvart omgang med start ved ventil kun tre eger og så mod modsat 3 eger i modsatte enden vider til 3 eger og modsat enden indtil jeg var hele vejen rund ....kun en kvart omgang ad gangen efter tre timer var fælgkanten som den skulle være og helt lige uden skævhed
skal lige sige at dette kun er min metode jeg brugte og ikke den korekte og det er første gang jeg har prøvet det
så for mig var det et forsøg som heldigvis lykkes fint og tilfreds stillende
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
Jeps har selv renoveret bagfælgen med ny fælgkant og eger
satte alle eger igennem hullerne og startede fra en ende et eger afgangen og rundt til endnen og brugte forfælgen som model til at sætter eger korekt
da eger var på plads satte jeg fælgen på knallerten og spænte det langsomt op mens jeg drejede rundt ....... det to ca 3 timer ialt (lidt lang til at bruge men det lykkes i første forsøg )
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 16 Scootere: 13 Emner: 11 Svar: 1.172
Det ser godt ud .:^
Har du selv strenget bagfælgen op ?
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
billede 6 er den gammel fælg hvor eger er skåret over så navet kan poleres og nye eger og fælg kant kan komme på
billede 7 er den nye fælg klar
billede 8 er knallert køre klar med ny fælg monteret
næste protjekt er montering af kæde skærm samt forhjul skal have samme med nye eger og fælg kant inden længe
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
maj 2013
Følger: 19 Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 10 Svar: 12
apr 2013
Følger: 48 Følgere: 48 Scootere: 1 Emner: 33 Svar: 540
Velkommen
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
- Velkommen!
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Scootere: 5 Emner: 2 Svar: 22